2015-02-21, 13:45
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Finns det seriös info om vad som var brandorsaken?

Nej, det verkar enligt alla nyhetssidor jag tittat på ännu vara
oklart vad som orsakat branden.

http://www.islamicinvitationturkey.c...aper-in-dubai/

Citat:
The cause of the fire, which was brought under
control after several hours, is still unknown.
Citera
2015-02-21, 14:26
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Finns det seriös info om vad som var brandorsaken?
Det jag hittat om ev tänkbar brandorsak.
" some experts blamed faulty air-conditioning caused the accident while others have said sub-standard cladding material caused the blaze"
Citera
2015-02-21, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Det jag hittat om ev tänkbar brandorsak.
" some experts blamed faulty air-conditioning caused the accident while others have said sub-standard cladding material caused the blaze"
Uteslutet att det rör sig om någon slags terror alltså, har inte hört eller läst om det.
Citera
2015-02-21, 14:39
Medlem
NickSonnys avatar
Märkligt att skyskrapan inte föll rakt ner som om den vore demolerad av sprängladdningar. Jag trodde det var det som hände när skyskrapor brinner. Fast det kanske är bättre stål i arabvärlden...
Citera
2015-02-21, 15:19
Medlem
OnTheWeeds avatar
Såg ut att vara en riktigt otäck brand när jag kollade streamen igår/inatt.
Hur tror ni det kommer gå för byggnaden?
Citera
2015-02-21, 15:34
Medlem
coyoteroadrunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Faulty tower(s) med andra ord... men ni ynglingar som inte var med på 1970-talet fattar inte ens att det också var ett ganska bra skämt.

Ja, som sagt, snart försvinner även denna skrapa i ett damm-moln. Kvar blir bara ett fotavtryck i form av en krater. Allt enligt gällande naturlagar.
Citera
2015-02-21, 16:08
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
En dagsljusbild.
http://pbs.twimg.com/ext_tw_video_th...KX_4KBznRO.jpg
Ser ut som det är dom inglasade balkongerna som är värst drabbade.

Bodde nog typiskt wt där elden startade.
Kvarglömd engångsgrill på trasmattan av plast efter att som vanligt ha tömt en bag in box till flintasteken på fredagskvällen.
Senast redigerad av Barney Calhoun 2015-02-21 kl. 16:13.
Citera
2015-02-21, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Märkligt att skyskrapan inte föll rakt ner som om den vore demolerad av sprängladdningar. Jag trodde det var det som hände när skyskrapor brinner. Fast det kanske är bättre stål i arabvärlden...

Haha....nu behövde jag inte skriva det själv, men ja konstigt att byggnaden inte har rasat eftersom skyskrapor som brinner brukar ju rasa ELLER?

Citera
2015-02-21, 17:53
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Det stämmer att stål inte smälter i en vanlig brand, men det förlorar det mesta av sin hållfasthet. Och wtc var ingen vanlig brand.
Vad är en "vanlig" brand? Stål är en legering som kan innehålla lite olika saker och det smälter vid olika temperaturer och kan absolut smälta vid en brand av den här digniteten.
Citera
2015-02-21, 18:15
Medlem
skunkjobbs avatar
Ta och droppa OT-snacket om WTC nu. Det var väl fantastiskt att det gick att släcka såhär snabbt och utan dödsoffer. Byggnaden har säkert gott om sprinklers men nu spred sig branden ändå över flera våningar. Det ser dock bara ut att ha varit på ena hörnet. Var det bara balkonger som brann och dessa saknar sprinkler? I så fall antar jag att branden släcktes av brandmän som fick bekämpa branden manuellt från högre belägna våningar.
Citera
2015-02-21, 21:13
Medlem
Sicomets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Haha....nu behövde jag inte skriva det själv, men ja konstigt att byggnaden inte har rasat eftersom skyskrapor som brinner brukar ju rasa ELLER?

Flög det in ett flygplan i The torch eller?
Citera
2015-02-21, 22:22
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicomet
Flög det in ett flygplan i The torch eller?

Ja!

Det gjorde det på filmen som jag såg på youtube, sök själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in