• 3
  • 4
2005-10-25, 15:49
Medlem
du kanske har virus på windows cd:en
Citera
2005-10-25, 17:35
Bannlyst
ladda hem service pack 2 bränn ut det på CD installera XP UTAN O HA I NÄTVERKS SLADDEN - installera service pack 2 stoppa i cabeln windows update.

färdig =)
Citera
2005-10-25, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eeeinstein
Tja!

Har precis formaterat om min dator & scannade med Nod32.. och då hitta den 55st virus filer! flera av dem har jag aldrig sett tidigare!

Hur går det till?

Har ju precis formaterat.
så fort du sätter in nätverkskabeln, gammla virus som "överlevde"
Citera
2005-10-25, 19:39
Medlem
slippys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dIRe_
Körde du fastformat så kan det finnas kvar virus på bootsektorn. Vilka virus var det?

Snabbformatering eller vanlig spelar ingen roll, dessa 2 tar bort exakt lika mkt. Skillnaden är att normalformateringen implementerar chkdsk /r.

Ska du rensa bootsektorn använder du fdisk /mbr , men allvarligt hur många virus lägger sig på bootsektorn. Trådstartaren har helt enkelt varit en klant som inte dragit ut nätverkskabeln under ominstallationen.

Man behöver inte tvunget ha SP2 för att skydda sig mot sasser, aktivera bara den integrerade brandväggen. Finns både i Xp och XP sp1. Den brandväggen gör sitt. Stänger alla inkommande anslutningar från internet, simple as hell, vattentät.
Citera
2005-10-25, 20:27
Medlem
tjack i näsan!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guest0032
Ja och det där var också PEAK. Jag menar det var då datorerna var som mest smittade. Eftersom många får fixar och sådant så blir det bättre...

formatera min andra burk för nån månad sen! had inte nätverks kablen i! och när jag installerat alla program och skulle uppdatera windows och virus och brandvägg!

innan jag hade gjort updaten klar så hade jag virus! men det var inte farligare än så att det gick ta bort smärtfitt i felsäkertläge!
Citera
2005-10-25, 21:20
Medlem
spankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av contreras
Microsoft har slutat att skicka skivor,så här står det.
"Möjligheten att beställa en CD med Service Pack 2 (SP2) finns inte längre. För att installera SP2 på en befintlig version av Windows XP rekommenderas du att besöka Microsoft Update."

Får väl prova Dustin.

http://www.microsoft.com/windowsxp/d...s/default.mspx
Citera
2005-10-25, 21:39
Medlem
Ibland är det så skönt att ha mac
nä men allvarligt. ingen nätverkssladd i förrän du installerat sp2 från ren REN skiva så är det lugnt sen.
Citera
2005-10-25, 22:43
Medlem
contrerass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanka
http://www.microsoft.com/windowsxp/d...s/default.mspx

Å fan,där ser man.
Beställt!
Citera
  • 3
  • 4