2015-02-20, 18:10
Medlem
FWIWs avatar
Jag förstår inte riktigt det orimliga i uttalandet - det är väl en väldig tur att alla inte kommer hit? Det är lite som att arrangera en fest; det är roligt att kulturellt likasinnade bröder och systrar kommer på festen, men när det väller in människor som i större utsträckning än de befintliga gästerna ägnar sig åt att råna, misshandla och sexuellt trakassera andra gäster så får det vara nog.
Citera
2015-02-20, 18:12
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FWIW
Jag förstår inte riktigt det orimliga i uttalandet - det är väl en väldig tur att alla inte kommer hit?
Orimligt och orimligt. Det är bara helt fel i sak. Det är inte alls så att invandrare försvinner från Sverige till andra länder i "det stora EU".
Citera
2015-02-20, 18:13
Medlem
Klappars avatar
Kungen är bara sur för att han måste öppna sitt hjärta och dela med sig av skattepengarna till andra människor.
Citera
2015-02-20, 18:22
Medlem
Moff .. es avatar
Knugen är virrigare än vanligt i intervjun. Men han är ändå söt på något vis.
Citera
2015-02-20, 18:23
Medlem
Hairlokks avatar
Har alltid sagt att jag är för att kungen ska ha all makt. Om sedan folket inte gillar den som är kung får man fixa en ny. Man kan fan inte ha olika ideer var 4e år och bygga en stabil framtid, det är ren idioti. Är lättare att byta ut en envåldshärskare än att städa upp i sörjan av svenska politiker var 4e år
Citera
2015-02-20, 18:27
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
Kanske vi borde ha haft kvar enväldet trots allt.
Man kan ju alltid drömma!
Citera
2015-02-20, 18:27
Medlem
Ultraviolences avatar
Kungen är en landsförrädare och bör avrättas. En kung värd kronan hade för länge sedan stått upp och påtalat den katastrof som invandringen innebär.
Citera
2015-02-20, 18:29
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FWIW
Jag förstår inte riktigt det orimliga i uttalandet - det är väl en väldig tur att alla inte kommer hit? Det är lite som att arrangera en fest; det är roligt att kulturellt likasinnade bröder och systrar kommer på festen, men när det väller in människor som i större utsträckning än de befintliga gästerna ägnar sig åt att råna, misshandla och sexuellt trakassera andra gäster så får det vara nog.

Det orimliga är väl att han förknippa på något sätt invandring med något negativt, helst ska vi ha så många som möjligt in i landet. Det är ett "klokt" uttalande, eftersom han fastslår två saker, fri invandring är inte av godo och migrationsverket tillåter alltifrån mördare till tjuvar och andra drägg att invandra till Sverige. Som sagt för att se det positiva i vår situation så är det ju tur att inte alla invandrar till Sverige.
Citera
2015-02-20, 18:47
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Haha han är ju kung iallafall på att spamma.

ps: vilket jävla garv jag fick när han fick frågan jo vad menar du med det? Kungen: aa det vet jag faktiskt inte haha så gullig e han.
Senast redigerad av Gbg-Smoke 2015-02-20 kl. 18:49.
Citera
2015-02-20, 18:55
Medlem
Jag håller med kungen. Förstår inte varför grannländerna inte tar ansvar?

Det är ett misslyckande globalt sett om en människa 2015 skal behöva fly flera hundratals mil p.g.a. av rädsla, krig och oroligheter.

Hur kan det på något sätt vara positivt?
Citera
2015-02-20, 18:56
Medlem
Så sjuk tråd!. När en kung som levt i sin skyddade verkstad ett helt liv gör
ett uttalande som faller invandringskritiska på läppen. Då är det ingen hejd på
hur fantastiskt det är med monarki
Citera
2015-02-20, 18:57
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anusiktet
Oförsiktigt eller OK uttalande i dagens debattklimat?

Kommer han att tvingas abdikera eller får han bara en uppsträckning från media?

Den tacksamheten tror jag både Erik Ullenpjatt och Morgan Johansson delar. Efter att ha fått en föredragning av Migränverket, så är det rätt naturligt att statschefen uppskattar att i alla fall några stycken fördelar ut sig åt andra håll. Knappast politiskt kontroversiellt. ja, möjligen för monarkihatarna i REpublikanska föreningen, då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in