• 2
  • 3
2005-10-13, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
För övrigt uppskattar man nog mest då julstressen är över och man kan ta en skinkmacka med god senap på (graveleijs, Johnnys eller vanlig skånsk) och en julöl framför dumburken i lugn och ro.
Underbar julfrukost om inte annat
Citera
2005-10-13, 19:06
Medlem
M2ks avatar
Värdekasst. Julen innebär påtvingade 'måste'beteenden, lutfisken får räcka. Brukar f ö lämna landet över jul- o nyårshelgerna, skönt att slippa denna röda period, och koppla av i varmare klimat.
Citera
2005-10-13, 19:09
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clarice
Åt julbord med jobbet förra året på en båt inne i Stockholms stad, minns inte alls vad den hette.
Men julbordet hade iaf skaldjursinriktning med havskräftor och rökta räkor bland annat. Jag har nog aldrig frossat så mkt.

Annars älskar jag när julbord har jättemånga olika sorters inlagd sill. Min absoluta favorit är senapssill. Sen kommer inte vitlökssill, örtagårdssill och skärgårdssill långt efter.

Det låter som ett julbord jag käkade i Danmark.
Kräftor, räkor, musslor, krabbor, majonäs i flera sorter och olika gäggor, typ västkustsallad och räksallad.
Ja, herre jävlar... Det var gott det!

Annars skall vi nog äta på Hakeflordens Pensionat. Dom har bannemej julbord!
Citera
2005-10-13, 22:11
Medlem
hajkuus avatar
Personligen tycker jag att julbord kan vara väldigt bra, men max 3 per år.
Jag kommer äta på Ulriksdal Wärdshus, Oaxens skärgårdkrog och hemma, men sen räcker det. Hemma ska det vara skinka, lax, löjrom, köttbullar, sylta, sillsallad, dopp i grytan samt sylta. MUMS
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in