2015-02-19, 22:44
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Det ringer ständigt en massa försäljare med mer eller mindre oönskade saker dom vill sälja

Då undrar jag om det finns nått motmedel att använda sig av med IP telefoni,, som typ avslutar samtalet ringer upp efter nån minut och ger igen med samma mynt med att lägga på?
Just wonder
Och alla ni telefonförsäljare gör er inte tillgängliga här pls!
Citera
2015-02-19, 22:47
Nja, finns det program som ringer upp per automatik?

Ett nytt fenomen för mig är telefonförsäljare som ringer med skyddat nummer. Otroligt irriterande.
Citera
2015-02-19, 22:58
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Det ringer ständigt en massa försäljare med mer eller mindre oönskade saker dom vill sälja

Då undrar jag om det finns nått motmedel att använda sig av med IP telefoni,, som typ avslutar samtalet ringer upp efter nån minut och ger igen med samma mynt med att lägga på?
Just wonder
Och alla ni telefonförsäljare gör er inte tillgängliga här pls!

Bäst vore väl en app som svarade på samtalet och drog ut på samtalet så länge som möjligt.
Citera
2015-02-19, 23:00
Medlem
Alla som ringer på telefon och kommer från företag ringer inte alltid för att sälja dig något utan kan även erbjuda bra kostnadsfria tjänster. Du borde åtminstone lyssna på vad de har att säga, skit dock i dom som säljer kalsonger och annat.

OnT: Vet ej om det finns en sån app men ge den som pratar i telefon en chans och lägg på om personen inte accepterar att du inte vill. Det kan väl inte vara så många som ringer dig?
Citera
2015-02-19, 23:03
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillgoalie
Alla som ringer på telefon och kommer från företag ringer inte alltid för att sälja dig något utan kan även erbjuda bra kostnadsfria tjänster.

Ähum. Vilka företag är det?
Citera
2015-02-19, 23:11
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Alla som ringer på telefon och kommer från företag ringer inte alltid för att sälja dig något utan kan även erbjuda bra kostnadsfria tjänster. Du borde åtminstone lyssna på vad de har att säga, skit dock i dom som säljer kalsonger och annat.

OnT: Vet ej om det finns en sån app men ge den som pratar i telefon en chans och lägg på om personen inte accepterar att du inte vill. Det kan väl inte vara så många som ringer dig?
Ja, givetvis finns det folk som ringer och erbjuder saker utan att ha något eget vinstintresse inblandat...
Citera
2015-02-19, 23:20
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vtc
Ja, givetvis finns det folk som ringer och erbjuder saker utan att ha något eget vinstintresse inblandat...

Precis. Free lunch till exempel.
Citera
2015-02-22, 15:40
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Eftersom många säljföretag jobbar med en så kallad dialer som automatiskt ringer nummer från en lista och sedan kopplas till en säljare som inte är i samtal så är det meningslöst att ringa tillbaka på det numret då du kopplas till (i bästa fall) kundtjänst där du får sitta i kö en kvart.

Skulle det däremot vara ett företag där säljarna själva bestämmer vem de ska ringa, ja då är det bara att köra.
Varför vill du störa folk som trots allt bara gör sitt jobb för att tjäna ihop pengar till hyran?
Citera
2015-02-22, 15:53
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Eftersom många säljföretag jobbar med en så kallad dialer som automatiskt ringer nummer från en lista och sedan kopplas till en säljare som inte är i samtal så är det meningslöst att ringa tillbaka på det numret då du kopplas till (i bästa fall) kundtjänst där du får sitta i kö en kvart.

Skulle det däremot vara ett företag där säljarna själva bestämmer vem de ska ringa, ja då är det bara att köra.
Varför vill du störa folk som trots allt bara gör sitt jobb för att tjäna ihop pengar till hyran?

Det kan väl aldrig vara så att ni själva jobbar i branschen?
Citera
2015-02-23, 01:24
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Det kan väl aldrig vara så att ni själva jobbar i branschen?

För att jag ifrågasatte varför du ska göra något för att störa andra, som bara kommer ta mer energi från dig att ordna än vad det ger dig glädje?
Varsågod, skaffa ett program som ringer upp kundtjänst på diverse säljföretag, inte mig emot.

Inte varit i branschen på många år. Var den skiten som fick mig att satsa på något långsiktigt och utvecklande istället. Avskyr branschen i sig, men ser ingen anledning till att trakassera stackars säljare som sitter där med piskan mot ryggen och försöker sälja skiten som någon äcklig säljchef gett dem i uppgift att göra.

Om du vill jävlas med någon så föreslår jag att du tar reda på numret till deras chefer och terroriserar dem istället. Dela gärna med dig ifall du hittar något program, har några gamla chefer jag fortfarande har ouppklarade affärer med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in