Citat:
Ursprungligen postat av
GreffueAnthonius
Långt i efterhand får jag meddela att din ironi ovan gick hem. För daterade ord, för många bisatser. Man tager vad man haver just då.
Men när det gäller presentation av inbillade idéer - om de är någorlunda original/autentiska och inte bara papegoj-upprepade - så förbehåller jag mig rätten att föra fram dem.

Klart du ska skriva det du tänker. Du upprepar väl inget, på ett papegojaktigt vis, vad jag märkt, när det gäller idéer.
Inte från nån annan heller. Lite inklistrande av maskinöversatta textsjok har jag heller aldrig sett i tråden. Särskilt inte från inte alls obskyra amerikanska så kallade självständiga tänkare.
Men allvarligt. Läser fortfarande regelbundet i tråden. Eftersom jag många gånger redan sagt vad jag själv tycker, har jag lyckligtvis inte mycket att komma med längre.
Men tråden är ju helknäpp, från start, och självupptageheten hos många skribenter är anmärkningsvärd. Inte minst jag själv är otroligt, enormt och pinsamt självupptagen, när det kommer till tankar om trådens ämne som jag skrivigt.
I övrigt har jag läst trådstarten många gånger. Och undrat, hur kan ens en tiondel av kommentarerna finnas kvar? Vad handlar tråden egentligen om? Egentligen?
Allt det där spelar ingen roll. Vi är många som haft roligt i tråden. Som trott och tror att den samtidigt är viktig. Till och med en viktigpetter på, tror jag, Södertörns högskola tyckte den var så viktig att han skrev nåt jätteviktigt akademiskt om tråden. Rent skräp givetvis, men roligt som föreeteelse betraktat. Man kunde nästan ta på hans skamfyllda upphetsning över att ha läst på Flashback och där gått i klinch med "smutsiga tankar". Han går fortfarande i psykoterapi fyra dar i veckan har jag hört ryktas. Har fått diagnosen PTSD. Tror han ska få medalj till och med, för tapperhet i strid.
Jag överdriver som vanligt. Men det får man lov att göra på Flashback.
Allt gott!