2022-05-16, 15:36
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Tack!

Korkad fråga: kan man stoppa in den där koden i webläsaren Brave, som har någon form av inbyggd blockerare? Jag använder Brave på telefonen.

På Android kan man (tror jag, använder inte Brave) skriva in brave://adblock i adressfältet och komma till en lista där man kan lägga till ett customfilter. På iPhone är det svårare, jag känner inte till någon gratis blockerare som tillåter användaren att skapa egna regler (på iPhone spelar det inte så stor roll vad man använder, eftersom allt är Safari ändå, och blockering sköts av separata appar).
Citera
2022-05-16, 18:56
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
På Android kan man (tror jag, använder inte Brave) skriva in brave://adblock i adressfältet och komma till en lista där man kan lägga till ett customfilter. På iPhone är det svårare, jag känner inte till någon gratis blockerare som tillåter användaren att skapa egna regler (på iPhone spelar det inte så stor roll vad man använder, eftersom allt är Safari ändå, och blockering sköts av separata appar).
Tack för svaret och hjälpen! Jag klistrade in din kodsnutt fylld med "div" i rutan som fanns där på brave://adblock. Men ändå delges jag Expertis i tråden.
Senast redigerad av Napoleon.Snowball 2022-05-16 kl. 18:59.
Citera
2022-05-17, 20:13
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Tack för svaret och hjälpen! Jag klistrade in din kodsnutt fylld med "div" i rutan som fanns där på brave://adblock. Men ändå delges jag Expertis i tråden.

Hm, då kanske inte detta funkar med adblock som jag trodde (det fungerar med uBlock), dvs, det är annan syntax. Tyvärr har jag nog inte tid att skriva ett sådant script, testade lite med vad som påstods vara adblock-syntax men fick det inte att fungera.
Citera
2022-05-17, 20:57
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Enäggstvillingarna är ofta cringe, ungefär som när folk använder engelska ord eller inne-ord för mycket, det ger liksom upphov till sekundärskam; gärnna då lite för gamla inne-ord.

Enäggstvillingarna!

För att inte tala om, när du nu ändå tar upp det, det ibland, eller kanske snarare, det ofta, använda sättet, mer än i andra trådar, åtminstone jämfört med Sportforumets matchpratstrådar, tillkrånglade sättet. Och det där med inbillningen stämmer också, inte bara när det gäller det högre planet, utan också när det kommer till idéer som presenteras.

Långt i efterhand får jag meddela att din ironi ovan gick hem. För daterade ord, för många bisatser. Man tager vad man haver just då.

Men när det gäller presentation av inbillade idéer - om de är någorlunda original/autentiska och inte bara papegoj-upprepade - så förbehåller jag mig rätten att föra fram dem.
Citera
2023-06-28, 01:54
Bannlyst
Jag såg ett meddelande från FB, att den tråden blivit blockad för andra länder i Europa? Vem ligger bakom den blockaden i så fall och varför? Är det nån folkfientlig EU-grej eller?
Citera
2023-06-28, 10:51
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordsj
Jag såg ett meddelande från FB, att den tråden blivit blockad för andra länder i Europa? Vem ligger bakom den blockaden i så fall och varför? Är det nån folkfientlig EU-grej eller?

Det finns ett gäng trådar på Flashback som har det där meddelandet. Jag tror det är Google som blockar sökresultat från tråden.
Citera
2023-06-28, 22:55
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Långt i efterhand får jag meddela att din ironi ovan gick hem. För daterade ord, för många bisatser. Man tager vad man haver just då.

Men när det gäller presentation av inbillade idéer - om de är någorlunda original/autentiska och inte bara papegoj-upprepade - så förbehåller jag mig rätten att föra fram dem.

Klart du ska skriva det du tänker. Du upprepar väl inget, på ett papegojaktigt vis, vad jag märkt, när det gäller idéer.

Inte från nån annan heller. Lite inklistrande av maskinöversatta textsjok har jag heller aldrig sett i tråden. Särskilt inte från inte alls obskyra amerikanska så kallade självständiga tänkare.

Men allvarligt. Läser fortfarande regelbundet i tråden. Eftersom jag många gånger redan sagt vad jag själv tycker, har jag lyckligtvis inte mycket att komma med längre.

Men tråden är ju helknäpp, från start, och självupptageheten hos många skribenter är anmärkningsvärd. Inte minst jag själv är otroligt, enormt och pinsamt självupptagen, när det kommer till tankar om trådens ämne som jag skrivigt.

I övrigt har jag läst trådstarten många gånger. Och undrat, hur kan ens en tiondel av kommentarerna finnas kvar? Vad handlar tråden egentligen om? Egentligen?

Allt det där spelar ingen roll. Vi är många som haft roligt i tråden. Som trott och tror att den samtidigt är viktig. Till och med en viktigpetter på, tror jag, Södertörns högskola tyckte den var så viktig att han skrev nåt jätteviktigt akademiskt om tråden. Rent skräp givetvis, men roligt som föreeteelse betraktat. Man kunde nästan ta på hans skamfyllda upphetsning över att ha läst på Flashback och där gått i klinch med "smutsiga tankar". Han går fortfarande i psykoterapi fyra dar i veckan har jag hört ryktas. Har fått diagnosen PTSD. Tror han ska få medalj till och med, för tapperhet i strid.

Jag överdriver som vanligt. Men det får man lov att göra på Flashback.

Allt gott!
Citera
2023-06-29, 00:08
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
I övrigt har jag läst trådstarten många gånger. Och undrat, hur kan ens en tiondel av kommentarerna finnas kvar? Vad handlar tråden egentligen om? Egentligen?

Förundran. Eller det där svengelska modeordet awe. Det är väl vad tråden handlar om egentligen.

Som när nån, ett barn eller någon pretentiös djuping eller en teoretisk fysiker (eller allt på en gång), frågar Varför finns Universum? Och hittar på svaret själv: För att till slut frambringa en del av universum (=du) som reflekterar över varför Universum finns.

En lika cirkelbevisande förklaring till varför tråden finns är kanske att någon del i den till slut skall fråga Varför finns den här tråden?

Och nu har den gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in