Ni vet dom där lapparna som tiggarna lägger på tunnelbana och pendeltåg. Oftast är det copy på varandras lappar, när man tar en bil på cancer sjuk unge ifrån internet sedan skriver en snyftare om det.
Jag tänker att du själv skulle diktera en egen lapp men lite humoristisk och ironisk.
"Jag behöver pengar till ny MB 500 SL med skinnklädsel , snälla hjälp mig. Min gamla bil är bara av årsmodell 2010, jag och min familj i Rumänien behöver årsmodell 2015. "
Vår etniskt svenska skola får nästan ingen skolpeng och har inte råd med varken böcker eller lärare. Skänk en slant till pennor och sudd åt mina analfabetiskt sjuka barn.
"Min villa hemma i Rumänien behöver få 18k guld på sina kranar, sänk en slant."
"Jag är lider av sjukdomen homosexualitet, nu vill min familj lobotomera mig, men jag vill att en läkare skall göra lobotomera och inte slaktare i byn. Sänk en slant. "
"Igår vad gudfadern i vår maffia orgsantion nöjd med vad jag lyckades tigga ihop, därav ber jag er att sänka en slant."
"Behöver pengar till alkohol och knark". Såg faktiskt en video på Youtube om en snubbe som gjorde ett socialt experiment där han skrev just detta, han fick faktiskt in mer cash än då han andra gången valde att använda texten "till mat".