2015-02-18, 15:45
Medlem
Jag vet att detta är individuellt från arbetsgivare till arbetsgivare, men jag tänkte höra med er vad er erfarenhet av det är? Betalat arbetsgivaren i regel in till detta, eller är det något man går miste om och således får se till att spara till själv? Har ni i så fall använt det som argument till en högre lön än den som erbjuds?
Citera
2015-02-19, 13:11
Medlem
I mitt fall är det inget som sker automatiskt, min arbetsgivare matchar pensionsinbetalningar upp till 10 % av lönen. Jag anger hur mycket jag vill spara och det dras direkt från lönen, och arbetsgivaren räknar ut skatteeffekterna. I Sverige skulle det väl närmast motsvara ett privat pensionssparande.

De flesta företag här gör så. Däremot kan det variera hur mycket de matchar.
Citera
2015-02-19, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av THS
I mitt fall är det inget som sker automatiskt, min arbetsgivare matchar pensionsinbetalningar upp till 10 % av lönen. Jag anger hur mycket jag vill spara och det dras direkt från lönen, och arbetsgivaren räknar ut skatteeffekterna. I Sverige skulle det väl närmast motsvara ett privat pensionssparande.

De flesta företag här gör så. Däremot kan det variera hur mycket de matchar.

Privat fast med en bonus från arbetsgivaren då? Låter definitivt mycket bättre än ingenting alls

Var bor du om man får fråga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in