Jag flyttar från Halebop till Hallon, beställde detta på Söndag, fick SIM kortet från Hallon nu på Tisdag.
Står att det tar cirka 5 dagar och sedan får man SMS och mail när flytten är klar.
Det jag undrar är hur flytten fungerar, är det så att jag själv aktiverar den eller gör den det automatiskt? För jag funderar angående hur jag ska vara kontaktbar när jag går utbildning och dylikt, ifall de flyttar mitt nummer medans jag har mitt gamla SIM kort så att jag inte alls kan vara nåbar?
Samt om jag använder mitt nya nummer måste jag stå och sprida det och då jag ändå inte ska använda det numret som de nya SIM kortet nu har så blir det onödigt i mitt tycke.
Har försökt söka på hur det fungerar men hittar mest endast att det tar mellan 3-5 dagar på olika operatörer.