2015-02-18, 00:01
  #1
Medlem
Jag flyttar från Halebop till Hallon, beställde detta på Söndag, fick SIM kortet från Hallon nu på Tisdag.
Står att det tar cirka 5 dagar och sedan får man SMS och mail när flytten är klar.

Det jag undrar är hur flytten fungerar, är det så att jag själv aktiverar den eller gör den det automatiskt? För jag funderar angående hur jag ska vara kontaktbar när jag går utbildning och dylikt, ifall de flyttar mitt nummer medans jag har mitt gamla SIM kort så att jag inte alls kan vara nåbar?

Samt om jag använder mitt nya nummer måste jag stå och sprida det och då jag ändå inte ska använda det numret som de nya SIM kortet nu har så blir det onödigt i mitt tycke.

Har försökt söka på hur det fungerar men hittar mest endast att det tar mellan 3-5 dagar på olika operatörer.
Citera
2015-02-18, 00:10
  #2
Medlem
nummerflytten tar precis som det står i smset ca 5 arbetsdagar.
du får ett sms när det är klart och det sker helt utan avbrott (kanske nån minut under natten)
när halebob simkortet slutat fungera så är det på hallon simkortet. just nu har du ett tillfälligt telefonnummer hos hallon
Citera
2015-02-18, 00:17
  #3
Medlem
hm okej, så då kommer mitt Halebop simkort sluta fungera? Är det under natten det händer alltså? Isåfall är det lugnt.
Men om det ska hända mellan tiderna 7 och 18 så blir man ju i stort sett onårbar om jag inte använder nya simkortet, och om jag använder nya simkortet så lär folk ändå ringa till mitt gamla nummer.

Kör iaf på mitt gamla nummer och ser när det slutar fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in