2015-02-16, 17:39
Medlem
Håller med, ge möjligheten att maskera eller att få några av användarnamnets bokstäver som stjärnor, eller nånting! Då kan man följa debatten ändå. Även om Piscatus har en cachad dump så förstör det inte liv på samma sätt som om ifall listan offentliggörs och folk fritt kan leta.

Eller möjlighet att byta användarnamn för de som finns med i dumpen. Om det går (trots att FAQ säger något annat), PMa mig (admin som kan göra skillnad) så kan jag hjälpa en person som blivit sammankopplad med ett slaskkonto som gått till en slaskmail. För även om man nekar är det inte så kul att bli uthängd.
Citera
2015-02-16, 17:42
Medlem
Bra att mailadresserna tas bort! Detta är det enda sättet att garantera fullständig anonymitet.

Glöm inte att radera alla gamla kontons mailadresser också, och inte bara de nya som registrerar sig.
Senast redigerad av Moldavia 2015-02-16 kl. 17:46.
Citera
2015-02-16, 17:44
Medlem
punk_rockrs avatar
Ledningen, varför kan ni inte bara fixa så att alla som vill kan radera sina konton?

Alternativt radera specifika inlägg, alternativt byta namn eller dylikt. Folk kommer bli uthängda, och ni kan låta alla som vill lösa detta före det sker. Snälla låt dom göra det. Om man bryr sig tillräckligt mycket för att gå in här och radera sitt konto, så lär man bry sig tillräckligt mycket för att starta ett nytt konto med så ni behöver inte oroa er för att tappa business.

Om ni däremot inte stöttar användarna i detta, då tror jag ni riskerar att tappa business
Citera
2015-02-16, 17:49
Medlem
HerbertWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punk_rockr
Ledningen, varför kan ni inte bara fixa så att alla som vill kan radera sina konton?

Alternativt radera specifika inlägg, alternativt byta namn eller dylikt. Folk kommer bli uthängda, och ni kan låta alla som vill lösa detta före det sker. Snälla låt dom göra det. Om man bryr sig tillräckligt mycket för att gå in här och radera sitt konto, så lär man bry sig tillräckligt mycket för att starta ett nytt konto med så ni behöver inte oroa er för att tappa business.

Det hjälper inte de som är bannade eller inte längre har tillgång till sina gamla konton.
Citera
2015-02-16, 18:04
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Tack för detta admin! Ungefär vad vi kommit fram till i min tråd, dock förvånande att det finns konton som reggades 2015, men det finns säkert en logisk förklaring kring det.

Med detta sagt så avslutar jag nu granskningen och låter ledningen ta över. Innan jag gör det så vill jag rikta ett stort tack till alla er som hjälpt till i tråden och kommit med ledtrådar. Jag beklagar djupt till er alla er som varit drabbade och ber om ursäkt att jag inte svarat på era PM.

/Chloë
Framförallt ett stort, stort tack till dig .Chloe för ditt tidskrävande engagemang och för att du bjudit på dina stora kunskaper.
Senast redigerad av Jumalauta 2015-02-16 kl. 18:07.
Citera
2015-02-16, 18:09
Medlem
mediekratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Framförallt ett stort, stort tack till dig .Chloe för ditt tidskrävande engagemang och för att du bjudit på dina stora kunskaper.
Kan bara instämma - även för de andra som bidragit i tråden.

Funderar Admin på vad som kan göras för att hjälpa de drabbade? Eller är det kört för dem?
Citera
2015-02-16, 18:14
Medlem
Kosmos.s avatar
Äh, de kan dra åt helvete. Vill de outa mig för att jag har sagt att jag inte gillar att vi tar in så mycket invandrare eller att jag gillar att äta murra på fritiden så får de göra det. Det är mest dem själva som framstår som jävligt osmakliga i denna soppan och folk börjar inse det. Även medelsvenne.
Citera
2015-02-16, 18:16
Medlem
Sepulcretums avatar
Om nu man har reggat sig runt 2006 ev med en mail-adress som man fortfarande använder...och finns med på http://pwnad.pw...vad innebär det?
Är det risk att bli ”hackad” eller har detta bara att göra med Flashback-läckan?
Jag vet att jag är ”noob” på detta men tänkte försöka bringa klarhet i det hela.

Jag har använt min mailadress på så många ställen så jag har ingen aning om var jag ska börja ändra...

Edit: Har ju bara 121 inlägg som handlar om dataproblem, Flashback och rökning (av kött).
Citera
2015-02-16, 18:17
Medlem
javlahelvetes avatar
Jag har en fråga, fick för ett tag sen ett mail från flashback om att någon bad om återställa mitt lösenord, kan det ha något att göra med läckan?

Min mail dök inte upp i databasen när jag sökte.
Citera
2015-02-16, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sepulcretum
Om nu man har reggat sig runt 2006 ev med en mail-adress som man fortfarande använder...och finns med på http://pwnad.pw...vad innebär det?
Är det risk att bli ”hackad” eller har detta bara att göra med Flashback-läckan?
Jag vet att jag är ”noob” på detta men tänkte försöka bringa klarhet i det hela.

Jag har använt min mailadress på så många ställen så jag har ingen aning om var jag ska börja ändra...
Nej. Finns du med så är du läckt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerbertWest
Det hjälper inte de som är bannade eller inte längre har tillgång till sina gamla konton.

Bannade verkar inte vara med utom i undantagsfall. Jag vet två bannade som båda var reggade 2002. Har den enes mailadress och är rätt säker på den andres. Det verkar som att den som inte var aktiv när dumpen gjordes undkom att komma med i den, åtminstone om man var inaktiv p.g.a. banning. Båda jag tänker på bannades innan 2007.

Det kan också bero på att de hade bra OPSEC som man kallar det, så min teori är inte nödvändigtvis riktig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Äh, de kan dra åt helvete. Vill de outa mig för att jag har sagt att jag inte gillar att vi tar in så mycket invandrare eller att jag gillar att äta murra på fritiden så får de göra det. Det är mest dem själva som framstår som jävligt osmakliga i denna soppan och folk börjar inse det. Även medelsvenne.

Det handlar om 10 år gamla inlägg. Gissar att en hel del kan ha skrivit pinsamma onödiga saker som inte har något med politik att göra som de inte vill följa dem resten utav livet.

Skulle du vilja att dina polare, arbetsgivare eller pressumtiva flickvänner kan med några enkla tryckningar få fram att du skrev om att du hade ett synnerligen svårt angrepp utav hemorrojder eller kände dragning till grannens kattunge, oavsett om du trollade eller inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in