Citat:
Har suttit med P-filen och funderat lite vid frukostbordet och mina tankar kring det hela:
Det är för många(?) kvinnliga namn i databasen för att den skulle komma direkt ifrån Flashback. Hur trolig är det att massor med kvinnor hänger här? Hur troligt är det att t ex Gunilla 60 bast hänger här? Nej, databasen (alla mejladresser) kommer någon annanstans ifrån, t ex CDON eller travelforum.
Däremot verkar t ex VK och Aftonbladet via mejllistan snokat efter folk på Flashback (man kan se att b.la de laddat ned filen). Någon som vet om Sverigedemokraten ifrån Ume, Henrik Agerhälls mejl möjligen kan utrönas i listan? Han kallade sig tydligen Agge på Flashback, så det krävdes nog inte så jättemycket för att snoka reda å honom via vanligtinläggsgräv om man ifrån början via P-filen fick tag på hans mejl.
Vad tror du om den teorin?
Det är för många(?) kvinnliga namn i databasen för att den skulle komma direkt ifrån Flashback. Hur trolig är det att massor med kvinnor hänger här? Hur troligt är det att t ex Gunilla 60 bast hänger här? Nej, databasen (alla mejladresser) kommer någon annanstans ifrån, t ex CDON eller travelforum.
Däremot verkar t ex VK och Aftonbladet via mejllistan snokat efter folk på Flashback (man kan se att b.la de laddat ned filen). Någon som vet om Sverigedemokraten ifrån Ume, Henrik Agerhälls mejl möjligen kan utrönas i listan? Han kallade sig tydligen Agge på Flashback, så det krävdes nog inte så jättemycket för att snoka reda å honom via vanligtinläggsgräv om man ifrån början via P-filen fick tag på hans mejl.
Vad tror du om den teorin?
Alla teorier är lika goda som allas.
Den situationen med agge är ju en redan en verklighet för många som outat sig själva på Flashback.
Man lämnas små brödsmulor efter sig. Ett namn här ett internt slang där. Efter 10 års användning är det lätt att luska ut vem personen är.
Självklart ännu lättare om man från början har en email..
Jag tror det är precis så de 7st som blev avslöjade på aftonbladet åkte fast.
Någon har använt samma email på andra forum, inkl samma nickname som på Flashback.
Aftonbladet och rg rotade då fram vem personen bakom "nickname" med tillhörande nicke.nickname@telia.se.
Sedan ringde dom till personen de gissade ägde Flashback kontot. Personerna som svarar blir helt ställda och erkänner direkt sina synder..
Jag tror listan är från någon form av register kopplat till flsshback.
Om det är en hackad databas från Flashback eller om det handlar om en databas med emails från cdon som de med ett script har använt återställ passwprd med de emailsen vet jag inte.
Men någon koppling till Flashback har gjorts.
Mina 2 cents är att detta är ett storm i ett vattenglas. Den lista som folk utanför Flashback har är samma lista vi har. Och den är totalt onödig för gemene snokare då dom måste lägga ner ett ofantligt stort arbete för att avslöja någon.
Tänk er då om min tes är rätt. Men att ynkryggar till personer tvingat admin att förstöra Flashback genom att radera alla tidigare poster eller anonymisera folk som gör forumet i stort omöjligt att läsa och förstå..
Vem är det som är utsänd från rg? Jag som försvarar flashback eller ni som vill förstöra Flashback?
Dessa var inte riktat till dig som jag citerar.. Bara allmänt hat emot alla som är lite konservativa och vill behålla Flashback som det är.

RG har inte varit inblandade i avslöjandet. Det nämns inget om ett samarbete, avslöjandet är bara väl genomförd journalistik, sporrad av Aftonbladets avslöjanden.