2005-09-28, 14:53
Medlem
Ninjakossans avatar
Finns det några objekt som ni ligger och tänker på innan ni somnar? Sådana där ställen som verkar så tuffa, stora och mystiska men som ni av någon anledning inte gått in i. Finns det ställen som är hittade men outforskade på grund av rädsla för väktare, spindlar eller rasrisk?
Jag har ett sådant ställe. Jag går förbi där nästan varje dag och i min fantasi är det större än Atlantis, men den enda möjliga ingång jag har sett är så sjukt publik att den lika gärna skulle kunna vara placerad precis i Södertörns polisstations foaje. Det är lite irriterande men kanske är det lika bra, om jag skulle ta mod till mig och det bara skulle sluta med ett proppskåp skulle besvikelsen nog bli svår att hantera.

Ändå ringer talesättet "Det är bättre att ha älskat och förlorat än att inte ha älskat alls" i huvudet. Vi må se...

/Mjukiskossan
Citera
2005-09-28, 15:15
Medlem
rebbans avatar
Nej.
Det finns inte nått sånt ställe.
Iaf inget jag hittat ännu.
Men vissa ställen är man lite mera nervös över att gå in i men inte så att jag inte vågar..
Citera
2005-09-29, 12:35
Medlem
Sernas avatar
Du måste bara gå och kolla! Hitta nån tid på dygnet när även sjukt publika platser är hyfsat folktomma lycka till!
Citera
2005-09-29, 13:06
Medlem
Fabian FoXXs avatar
Skulle vara Spy bar då......
Citera
2005-09-29, 15:42
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serna
Du måste bara gå och kolla! Hitta nån tid på dygnet när även sjukt publika platser är hyfsat folktomma lycka till!

Eller välj rätt kläder som gör att folk ser dig men uppfattar det som att du ska va där.
Citera
2005-09-29, 20:01
Medlem
Ninjakossans avatar
Det värsta med alltihop är att om jag tar mig in, och gör det utan att åka dit, så kommer ni ändå att ha varit där allihop redan iaf. Mest Tibet. Han har fan varit överallt. Jäkla Tibet.
Citera
2005-09-29, 20:03
Medlem
Truxas avatar
Det finns en dörr inne i Gnistängstunneln (Göteborg) som jag skulle vilja gå in och kolla ordentligt bakom...

Har varit där inne, men det var tre dörrar åt olika håll sedan. Kom aldrig längre
Det har gått MÅNGA år sedan dess, men jag tänker ofta på det när jag åker igenom.
Citera
2005-09-29, 20:35
Medlem
Highlanders avatar
I Smålands skogar......

Långt inne i de mörka skogarna i Småland finns det ett ställe som jag är väldigt nyfiken på. En anläggning som jag med säkerhet vet har anknytningar till flygvapnet. Förutom ett antal konventionella ammunitionsförråd finns där ett par kraftiga dörrar som leder rakt in i en liten skogsbevuxen bergknalle och utanför finns en telferanläggning. Av mängden sprängsten som alla skogsvägar runt området är byggda på, så är det inget litet utrymme bakom dessa dörrar.

Vad finns där???

Ja, är det ett robot/bombförråd eller är det ett bränsleförråd!! Det lär jag väl aldrig få reda på, om inte det hela läggs ner, om ens då. Hur som helst går det inte att komma in i berget utan att göra något väldigt dumt. Och det är jag både för gammal och förståndig för att göra....

Citera
2005-09-30, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fabian FoXX
Skulle vara Spy bar då......

Spybar är nog ganska öde kl 04.00 en tisdag.
Citera
2005-09-30, 07:56
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjakossan
Det värsta med alltihop är att om jag tar mig in, och gör det utan att åka dit, så kommer ni ändå att ha varit där allihop redan iaf. Mest Tibet. Han har fan varit överallt. Jäkla Tibet.

Skit i om andra varit där.
Första gången DU är där är speciell för dig..
Om andra varit på nån ställe jag hittar skiter jag i det är känslan när man hittat stället själv utan att få en massa tips som gör det hela så underbart förutom känslan när man utforskar.
Citera
2005-09-30, 09:16
Medlem
Bone Collectors avatar
Militärens underjord i Stockholm. Berlin i allmänhet och framför allt Pripyat
Citera
2005-09-30, 09:49
Medlem
Kryptografens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Det finns en dörr inne i Gnistängstunneln (Göteborg) som jag skulle vilja gå in och kolla ordentligt bakom...

Har varit där inne, men det var tre dörrar åt olika håll sedan. Kom aldrig längre
Det har gått MÅNGA år sedan dess, men jag tänker ofta på det när jag åker igenom.

Var det före eller efter att de byggde om tunneln från en till två tunnlar?
Jag skulle tro att det finns ngn form av smal "säkerhetstunnel" mellan
huvudrören nu, men det är bara spekulation.
Gnistängstunneln är ju annars "bara" *en* tunnel iom att ventilationen
sker med luftgenomströmmning mellan tunnelmynningarna, så det borde inte
finnas något jätteintressant där nere.....

För att slänga in ett "eget" otillgängligt ställe: Ungefär mitt på Chalmers-
tunneln (spårvagnstunneln) finns det ett utrymme, avsett för att köra
undan arbetsfordon mm vid arbeten i tunneln. Jag har inte den blekaste om
hur det ser ut där, eller om det är speciellt stort/roligt, men oåtkomligare får
man leta efter.

/Kryptografen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här