2015-02-16, 20:45
Medlem
JerryCottons avatar
Någon som har testat Scans högrevsburgare?
Citera
2015-02-16, 20:57
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Max crispy chicken burgare

Citat:
Ursprungligen postat av chillinchillum
Max crispy chicken

Mhm, instämmer
Senast redigerad av FlabbeMcFloppy 2015-02-16 kl. 21:09.
Citera
2015-02-16, 21:17
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av partyboel
Lindströms angusburgare toppar listan.

Jag håller med, de är riktigt bra. Det är nog de enda frysta burgare jag har köpt som faktiskt känns som att de är gjorda av köttfärs och som inte känns som en ihoplimmad puck... De är ganska dyra dock och fortfarande långt ifrån lika bra som de man gör själv. Men det kan vara smidigt att ha i frysen om man inte orkar handla.

Äckligaste frysburgarna jag har ätit, och där är det rätt hård konkurrens, var Scans bistrohamburgare. Speciellt om man ställer kvaliteten i förhållande till priset, jag köpte den för att den var förhållandevis dyr och jag tänkte att den skulle hålla lite högre kvalitet än deras andra fryspuckar. Hamburgaren luktade märkligt, hade en konstig lite rödbrunaktig färg och en distinkt och jävligt märklig bismak som inte hör hemma i en hamburgare. Förmodligen kom den märkliga smaken från faktumet att det var lök och paprika i den, vad fan det nu har i en hamburgare att göra... Det här är fan inte innehållsförteckningen för en vettig hamburgare:

Citat:
Svenskt nötkött, salt, jästextrakt, potatisfiber, potatismjöl, tomat, modifierad stärkelse, paprika, lök, arom, socker, konserveringsmedel E262, citronsyra E330, kryddor, rökarom.

Vad fan är "arom"? Arom av vadå? Varför har de sockrat burgaren?
Citera
2015-02-16, 21:23
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag håller med, de är riktigt bra. Det är nog de enda frysta burgare jag har köpt som faktiskt känns som att de är gjorda av köttfärs och som inte känns som en ihoplimmad puck... De är ganska dyra dock och fortfarande långt ifrån lika bra som de man gör själv. Men det kan vara smidigt att ha i frysen om man inte orkar handla.

Äckligaste frysburgarna jag har ätit, och där är det rätt hård konkurrens, var Scans bistrohamburgare. Speciellt om man ställer kvaliteten i förhållande till priset, jag köpte den för att den var förhållandevis dyr och jag tänkte att den skulle hålla lite högre kvalitet än deras andra fryspuckar. Hamburgaren luktade märkligt, hade en konstig lite rödbrunaktig färg och en distinkt och jävligt märklig bismak som inte hör hemma i en hamburgare. Förmodligen kom den märkliga smaken från faktumet att det var lök och paprika i den, vad fan det nu har i en hamburgare att göra... Det här är fan inte innehållsförteckningen för en vettig hamburgare:

Vad fan är "arom"? Arom av vadå? Varför har de sockrat burgaren?
En massa potatisflingor mm är givetvis för att dryga ut färsen. Jästextrakt som smakförstärkare.
Och varför skall man ha konserveringsmedel i något som är fryst för?
Tack för varningen lär aldrig köpa.
Citera
2015-02-17, 01:08
Medlem
Bbobis avatar
Kan vara jävligt gott med en överstekt tunn scanburgare ibland.

Kan liknas med att käka en dennis hotdog i bröd med stark senap. Vem gillar inte det?

Annars tycker jag nog den bästa är Scans 90 grammare. Den på högrev är för vattnig efter tillagning för min smak och jag har inte testat så många andra sorter.

Kör man den med jalapeno och cheddar som man varvar på burgaren och stoppar in i ugnen en snabbis när den är färdigstekt så blir det väldigt likt jalapeno/ost-burgaren som Max sålde ett tag.
Citera
2015-03-02, 19:00
Medlem
swixxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Någon som har testat Scans högrevsburgare?
Man gör väl fan inte burgare på högrev?
Citera
2015-03-02, 19:07
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ps870
Dock tror jag att det är just att det är färska som gör dem lite bättre än frysta.

Och som gör att de inte platsar i en tråd om de bästa frysta burgarna?
Citera
2015-03-02, 19:08
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swixxy
Man gör väl fan inte burgare på högrev?

Haha, jo? Gör man färska burgare är det just högrev man använder.
Citera
2015-03-02, 23:10
Medlem
swixxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Haha, jo? Gör man färska burgare är det just högrev man använder.
Det var då jävlar, vad blir skillnaden om man gör på högrev? Minns att min far höll på att slå ihjäl mig när jag sa att jag skulle mala högrevet till köttfärs, det var visserligen älg men det kanske inte har någon betydelse?
Citera
2015-03-02, 23:32
Medlem
Ica:s Frysta hamburgare, 90g är de godaste både att steka och grilla.
Citera
2015-03-04, 20:55
Medlem
Punklivs avatar
Hälsans köks vegetariska burgare är rätt god, faktiskt. Kan rekommendera den.
Citera
2015-03-04, 21:03
Medlem
syscrashs avatar
Nån som provat Eldorado?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in