Citat:
Ursprungligen postat av
partyboel
Lindströms angusburgare toppar listan.
Jag håller med, de är riktigt bra. Det är nog de enda frysta burgare jag har köpt som faktiskt känns som att de är gjorda av köttfärs och som inte känns som en ihoplimmad puck... De är ganska dyra dock och fortfarande långt ifrån lika bra som de man gör själv. Men det kan vara smidigt att ha i frysen om man inte orkar handla.
Äckligaste frysburgarna jag har ätit, och där är det rätt hård konkurrens, var Scans bistrohamburgare. Speciellt om man ställer kvaliteten i förhållande till priset, jag köpte den för att den var förhållandevis dyr och jag tänkte att den skulle hålla lite högre kvalitet än deras andra fryspuckar. Hamburgaren luktade märkligt, hade en konstig lite rödbrunaktig färg och en distinkt och jävligt märklig bismak som inte hör hemma i en hamburgare. Förmodligen kom den märkliga smaken från faktumet att det var lök och paprika i den, vad fan det nu har i en hamburgare att göra... Det här är fan inte innehållsförteckningen för en vettig hamburgare:
Citat:
Svenskt nötkött, salt, jästextrakt, potatisfiber, potatismjöl, tomat, modifierad stärkelse, paprika, lök, arom, socker, konserveringsmedel E262, citronsyra E330, kryddor, rökarom.
Vad fan är "arom"? Arom av vadå? Varför har de sockrat burgaren?