Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-15, 12:56
  #1
Avstängd
Tjena jag undrar om det är fler här som gymmar för volym och tränar BJJ/Brottning/SW och undrar om det funkar för er eftersom att man bränner ut muskler när man tränar en viss kampsport? Jag kör BJJ just nu och det är inte alls någon fys bara lätt uppvärmning sen teknik/sparring sista 30 minuterna, så min fråga är går det att bygga volym på gymmet och köra BJJ 4 ggr i veckan?
Citera
2015-02-15, 13:11
  #2
Medlem
AceOfHazes avatar
Jag tror inte du har mkt kraft till bjj efter gympass. Men då tränade jag 5ggr veckan gym o sen låg o sparrade med dåvarande OG presidenten Wojtek i Hstad kände man sig inte så kaxig i musklerna. Vad du kör för seg bjj att du orkar all kraft efter gymmet vet inte jag.
Citera
2015-02-15, 13:14
  #3
Avstängd
Jag kommer bara gymma 4 ggr veckan och bjj samma så
Citera
2015-02-18, 17:30
  #4
Medlem
RhasaanOranges avatar
Om du kör något klassiskt bodybuilding schema så kommer det att gå ut över din bjj. Jag föreslår att du tränar hydbrid. 6 gånger 3 eller tyngre med lägre volym.
Citera
2020-07-09, 12:48
  #5
Medlem
baptiii10s avatar
Tycker inte det är jätteviktigt att bygga volym. Hellre styrka och gärna anpassade övningar som man har användning av i sitt bjj game, som t.ex squats, hip extensions, upper body pull/push exercises, twisting och carry exercises.

Också väldigt nyttigt i skadeförebyggande syfte.

Försöker heller inte ta ut mig för mycket på gymmet så man orkar köra så många dagar som möjligt. Max 5 reps!
Citera
2020-07-09, 16:21
  #6
Medlem
Brottargalnings avatar
Juggernaut training systems på youtube är en bra kanal. En veteran inom tyngdlyftningen som numera tränar BJJ.

https://www.youtube.com/watch?v=GkZYJ2h74xc
Citera
2020-07-20, 08:42
  #7
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Att träna för volym är retarded. Samma sak som när brudar botoxar och gör fillers.
Citera
2020-07-20, 08:43
  #8
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baptiii10
Tycker inte det är jätteviktigt att bygga volym. Hellre styrka och gärna anpassade övningar som man har användning av i sitt bjj game, som t.ex squats, hip extensions, upper body pull/push exercises, twisting och carry exercises.

Också väldigt nyttigt i skadeförebyggande syfte.

Försöker heller inte ta ut mig för mycket på gymmet så man orkar köra så många dagar som möjligt. Max 5 reps!

Sund inställning. Slår ett slag för kettlebells. Grym träning för all kampsport.
Citera
2020-07-20, 10:52
  #9
Medlem
baptiii10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Sund inställning. Slår ett slag för kettlebells. Grym träning för all kampsport.

Ja kettlebell gör underverk! För er som inte använder kettlebell kan jag rekomendera er att kika på Pavel Tsatsouline.

Turkish get up är en fantastisk övning med. Går att variera på många sätt och är utmärkt för BJJ. Blir alltid TGU vid varje gympass, antingen med skivstång och vikter eller bara vikter, dumbell eller kettlebell, single- eller dubblehanded.
Citera
2020-07-20, 11:08
  #10
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baptiii10
Ja kettlebell gör underverk! För er som inte använder kettlebell kan jag rekomendera er att kika på Pavel Tsatsouline.

Turkish get up är en fantastisk övning med. Går att variera på många sätt och är utmärkt för BJJ. Blir alltid TGU vid varje gympass, antingen med skivstång och vikter eller bara vikter, dumbell eller kettlebell, single- eller dubblehanded.

Exakt! Även svings med snatch och clean är grymt. Tvåhandssving med en relativt tung kettlebell är förmodligen det bästa sättet att stärka ländryggen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback