Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-15, 02:26
  #1
Medlem
Kan verkligen rekommendera denna aktie.
För er som inte testat deras produkter...gör det!

Mina favoriter är rootfruit parmesanchips och gårdschips tryffel.
Kan även tillägga att en av dem större ägarna i Rootfruit även äger Santa Maria m.m.

Detta bolaget kommer rusa.
Januariresultatet var kanon med en försäljningsökning på över 60% jämfört med januari förra året.
Detta trots att Januari är en av våra fattigaste månader på året.
Från och med februari/mars så kommer resultat bli ännu bättre då dem tecknat avtal med en säljkår som ska marknadsföra deras produkter och få ut dem på fler ställen.
Kursen har varit uppe och nosat på 15kr men är nu på ca 14kr.

Vi är flera på placeringsforumen som tror att vi kommer nå 20kr innan året är slut.

Detta blir mitt första tips här.
Bedöm mig efter resultat av det.

Tack och lycka till med era placeringar!
Finns garanterat chans till uppköp av Estrella eller Olw framöver när bolaget fått växa på egen hand ett tag till.
Citera
2015-02-15, 11:40
  #2
Medlem
Skaplig värdeökning med över 100% bara i år. Frågan är hur mycket mer upp den kan gå, men försäljningssiffrorna ser onekligen bra ut. Får ta en ordentligare titt på detta.
Citera
2015-02-15, 16:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CayenneGTS
Bedöm mig efter resultat av det.

näe. jag bedömer utifrån motiveringar, vilka jag saknade.

får du rätt hade du tur. sorry
Citera
2015-02-16, 05:22
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsOM
Skaplig värdeökning med över 100% bara i år. Frågan är hur mycket mer upp den kan gå, men försäljningssiffrorna ser onekligen bra ut. Får ta en ordentligare titt på detta.

Det tycker jag. Titta och läs om vad dem har gjort och vilka ägare som står bakom.
Försäljningsökningen nu har varit helt outstanding och kommer fortsätta vara så framöver.

Jag har rekat i butiker och hyllorna är ofta utplockade och personalen överallt säger att dem säljer bra.

Tack vare nya samarbetet med Acrona (försäljning) så kommer siffrorna för februari/mars vara ännu bättre.

Räcker inte försäljningsökningarna och kommande ökningar p.g.a säljsamarbetet som motivering så föreslår jag att du står utanför denna resa uppåt.
Citera
2015-02-17, 04:31
  #5
Medlem
Väljer att varna istället.
Helomvänder efter en kompis analys.
Citera
2015-02-17, 04:41
  #6
Medlem
^Otippat!
Citera
2015-02-17, 08:38
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CayenneGTS
Väljer att varna istället.
Helomvänder efter en kompis analys.

Vad var kontentan av denna analys?

Angående Januaris försäljningssiffror vet jag att de körde hårt på demodagar i Göteborgsområdet under denna period vilket säkert kan förklara en fin försäljning. Nu gäller det bara att det inte var några engångskunder, februariförsäljningen får utvisa.
Citera
2015-02-17, 15:59
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CayenneGTS
Väljer att varna istället.
Helomvänder efter en kompis analys.

stor humor. fantastisk analys. tack
Citera
2015-02-17, 17:16
  #9
Medlem
Om jag fattat så är deras chips "finchips", dvs dyrare och mindre i påsarna. Den marknanden känns inte så stor och utgår jag från mig själv och dom flesta, OLW eller Estrella.
Citera
2015-02-17, 20:20
  #10
Medlem
Wildsomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsbert
Om jag fattat så är deras chips "finchips", dvs dyrare och mindre i påsarna. Den marknanden känns inte så stor och utgår jag från mig själv och dom flesta, OLW eller Estrella.

Håller med här. De där italienska sourcream-chipsen är helt otroligt goda, men att de kommer i små påsar är en dealbreaker för mig. Jag hade gärna betalat mer för en stor påse, men att få mindre chips (eller behöva köpa två påsar) gör att jag nästan alltid väljer OLW eller Estrella istället. Det här måste de små "exklusiva" företagen förstå; vi vill kunna kränga i oss, vi vill inte ha små förpackningar. Samma sak gäller fina restauranger, men det är en annan diskussion.
Citera
2015-05-03, 20:35
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsbert
Om jag fattat så är deras chips "finchips", dvs dyrare och mindre i påsarna. Den marknanden känns inte så stor och utgår jag från mig själv och dom flesta, OLW eller Estrella.

Det är sant. Samtidigt är det en växande marknad som Rootfruit har 10% utav. Att omsättning för första kvartalet i år ökade med 100% talar även sitt tydliga språk.

Det skall även bli intressant att se vad Ancrona-avtalet ger för effekt.
Citera
2015-06-28, 21:10
  #12
Medlem
Jag har fortsatt att köpa in mig regelbundet i Rootfruit!

Försäljningsökningarna fortsätter och var nu i maj 92% högre än i maj förra året.
VD hoppas på ett positivt resultat redan vid årsskiftet (något som ser ut att infrias).

Riktigt bra bolag.
Stockpicker har en fin analys där dom satt en riktkurs på 18kr.

Har sett en annan analys på Rootfruit där man på 1-2års sikt ger en riktkurs på 24kr utan att överdriva försäljningstillväxten.

Januari och Juli har historiskt sett varit de starkaste aktiemånaderna med störst uppgångar.
Får se om Grekland ställer till de på riktigt men i Rootfruits fall så är allt under 15kr jävligt billigt.

Längtar efter en analys av ett större bolag så intresset för aktien kan ta fart.
Endast ca 400st ägare hos Avanza i dagsläget.

Kan jämföras med alla forskningsbolag, bioteknikbolag etc som bara måste ta in kapital från ägarna hela tiden utan någon försäljning.

Här finns försäljning, en kraftig ökning och bra ägare (santa maria m.m).
VD, Styrelse m.m äger riktigt mycket aktier för många miljoner.

Jag är helt övertygad om att vi ser 17-19kr innan årsskiftet och ett positivt resultat!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback