Citat:
Jag behöver en tidslinje,
vad jag förstår så attackerades föreningslokalen "Krutdurken" på kvällen, sedan gick flera timmar innan denne arab besärmde sig för att atatckera på natten Synagogan,
han hade enorm tur att det fanns en massa judar på natten, det normala är jo att på natten finns inte en kotte, hehe
så min undrar är har araben känt till att just den natten skulle synagonan vara smockat med judar, synagor brukar inte annonsera om sina sammankomster av säkerhetsskäl,
som även om han attackerade sýnagogan mitt på dagen en vardag, så kunde den vara stängd,
atatcket mot synagogan utfördes på en söndag, eller natten till söndag en lördag gelgas av judarna, sabbaten,
att hitta judiska mål sent på natten måste vara mycket svårt, araben hade tur?
det sägs att taxichauffören ringde polisen, en arabisk taxichaufför kände konstiga vibbar?
vad jag förstår så attackerades föreningslokalen "Krutdurken" på kvällen, sedan gick flera timmar innan denne arab besärmde sig för att atatckera på natten Synagogan,
han hade enorm tur att det fanns en massa judar på natten, det normala är jo att på natten finns inte en kotte, hehe
så min undrar är har araben känt till att just den natten skulle synagonan vara smockat med judar, synagor brukar inte annonsera om sina sammankomster av säkerhetsskäl,
som även om han attackerade sýnagogan mitt på dagen en vardag, så kunde den vara stängd,
atatcket mot synagogan utfördes på en söndag, eller natten till söndag en lördag gelgas av judarna, sabbaten,
att hitta judiska mål sent på natten måste vara mycket svårt, araben hade tur?
det sägs att taxichauffören ringde polisen, en arabisk taxichaufför kände konstiga vibbar?
Efter skottlossningen mot Krudttønden, åkt han hem och bytte kläder och lämnade hemmet efter bara 20 min. Vad han gjorde i de ca. 6 timmar innan attacken vid synagogan, vet man inte. Heller inte var han gjorde i alla timmar efter attacken (även om mycket pekar på att han suttit på en internetcafé på Nørrebro).
Man vet ju inte hur mycket han hade planerat. I församlingshuset bakom synagogan hölls en bat mitzva fest. Om och hur han visste det, vete fan. Frågan var om han ville in till festen (om han visste att det var en fest) eller han bara villa ge sig på folk som stod utanför synagogan.
En övervakningskamera visade att gm satte sig i en taxi. Polisen ringe till taxibolaget och efter ett tag fick man fatt i taxichauffören som kunde berätta var han kört gm.