2015-02-14, 20:59
Medlem
Abattoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ollebertil
Är väl troligtvis tvärtom, att i storstäderna kostar det mer. Bor själv i Stockholm och här får du inte heller en kebab med läsk under 80 kr, så 80-100kr är absolut standardpris här.

Stockholm. Förklarar saken. I Sveas tredje största stad och dess omnejd är det betydligt billigare.
Citera
2015-02-14, 20:59
Medlem
MrChows avatar
Här i stan var det svårt att hitta en kebabrulle år 2003 för 45:- utan läsk. 60-65:- med läsk ligger nog närmare sanningen, och stans sämsta för kanske 55:-. Nu kostar samma ställen 75-80:- med läsk vilket känns som en OK höjning på 12 år.
Citera
2015-02-14, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Orsaken är den nya kassalagen. Nu är det betydligt svårare att kränga svart snabbmat. Jag minns det som att alla skyltar med "pizza 25kr" försvann över en natt.

Visst, det är en förklaring jag också hört. Men att chockhöja till dubbla? Det är ändå att ta i. Här är recension om Palmyra. Ett välkänt kebabhak i Årsta. Ja dom har stora tallrikar och därför tar dom högre pris, men det känns som att resten av alla hak tar samma pris utan att ha samma utbud.

Citat:
Redan tidigare har Krogkommissionen konstaterat att det är söder om stan som den bästa kebaben finns. Men även om man hittar utmärkta varianter i såväl Skärholmen som Hallunda så finns ändå stans bästa kebab hos Palmyra invid Årsta torg.

Deras välkryddade, finskurna och fräscha anrättningar håller stilen år efter år. Utöver kebab finns gott om vegetariska alternativ och smakrika röror. En kebabtallrik kostar visserligen 95 spänn, men då är den å andra sidan så stor att man – vilket de flesta gästerna gör - bör bära overall för att mäkta med att få ned den. Nej strunta i blåstället, dela en tallrik på två, fyll upp med god tomatsås, aioli, rättika och feferoni från salladsbordet. Eller satsa på den utmärkta falaffeln.

För dig som bor i stan och trots allt vill ha en tallrik för dig själv ligger Palmyra dessutom på anständigt promenadavstånd så att du får möjlighet att återhämta dig på vägen hem.

http://www.dn.se/pa-stan/gulddraken/kebab-prisvard-lyx-och-plockmat-basta-matfynden/
Citera
2015-02-14, 21:05
Medlem
syscrashs avatar
Bojkotta skiten. Kvalitén har sjunkit med.
Citera
2015-02-14, 21:34
Medlem
bithaxs avatar
Antar att du äter lunch i gallerior, typ kista i Stockholm.

Grejen är att dom höjer hyrorna hela tiden, och då följer priserna med.
Citera
2015-02-14, 21:42
Medlem
100 spänn för kebab har jag aldrig sett inte ens i sthlm, tror prisökningen är en kombo av höjda priser på råvaror och att skattmasen är mer på tå. Men visst fan är kebab/pizza godare utanför storstäderna?
Citera
2015-02-14, 21:52
Medlem
http://www.skatteverket.se/foretagorganisationer/foretagare/kassaregister.4.121b82f011a74172e5880005263.html

Förändrade spelreglerna en del. Just Stockholm har dock alltid varit snordyrt, trots vidrig kebab.
Citera
2015-02-14, 22:10
Medlem
Herr-PKs avatar
Själv får jag en stooor kebabtallrik med pommes + läsk för 60kr.
Citera
2015-02-14, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abattoir
100 för kebab med läsk? Låter ju som norsk prissättning! 50kr är ett bra pris på kebab med läsk. Betalar man mer än det så måste det vara bra grejer istället för standardpiss. Men, seriöst. 100kr? Vart bor du? I en skithåla?
Är du säker på att du inte serveras hundkött när du betalar 50kr för Kebab med läsk?
Citera
2015-02-14, 22:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-PK
Själv får jag en stooor kebabtallrik med pommes + läsk för 60kr.
Ja, nånstans där ligger en bra kebab även för mig. Tallrik med Ramlösa på stans bästa kebabställe kostar 60-65 kr. Ska jag bara bli fyllemätt och föredrar sunkhaket så landar det på 50 kr.
Citera
2015-02-14, 22:20
Medlem
BlueChickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaktareOlsson
Citerat från en annan tråd. Året var 2003

På 12 år har alltså priset på snabbmat fördubblats. Det stämmer inte överens med den årliga inflationen. Priset borde ligga nånstans på 60 kr max. men idag lägger du ut en 100 lapp som standard. Anledning? Har snabbhaken gått i union om minimipris och hoppats på att kunderna inte tar illa vid sig?

En kraftig befolkningsökning och svårare tider har lett till att fler människor köper snabbmat. Du kan ju själv söka upp olika aktiebolag som har tjänat på denna utveckling. Sök upp Coca cola,McDonalds eller andra skräpmat företag. Vill man tjäna pengar så vet du vart du skall investera någonstans
Citera
2015-02-14, 22:22
Medlem
turkbygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffetorsken
100 spänn för kebab har jag aldrig sett inte ens i sthlm, tror prisökningen är en kombo av höjda priser på råvaror och att skattmasen är mer på tå. Men visst fan är kebab/pizza godare utanför storstäderna?
När jag var i stockholm för några år sen så behövde jag mat snabbt och gick in på första bästa pizzeria i gamla stan, 90kr för en kebabrulle och typ 12kr för drickan så visst finns det ställen med sjuka priser.
Att sen den kebabrullen nästan va dubbelt så stor som dom som finns här, kan rättfärdiga priset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in