2015-02-15, 01:19
Medlem
Det att någon är skjuten i huvudet är det gammalt är det nytt från inatt enligt dk media?
Citera
Medlem
01:17
Politiet oplyser, at det ikke er sikkert at opholde sig i Københavns indre by.
01:15
Politiet har følgende signalement på gerningsmanden:
Mand, iført sort bukser og sorte sko. Han var desuden iført en lysegrå jakke med fler-farvede lyse felter.
01:13
Ved skyderiet i Krystalgade er en person ramt af skud i hovedet, to politifolk er ramt af skud i henholdsvis arm og ben.
Det er endnu for tidligt at sige, om skyderiet kan relateres til gårdagens skyderi ved Krudttønden, skriver politiet.
Citera
Medlem
Ett vittne som var på plats säger att han hörde röster som pratade arabiska.

http://www.bbc.com/news/world-europe-31472423
Citera
2015-02-15, 01:20
Medlem
tuffkatts avatar
Tänka sig. Jag som var och såg honom på universitetet i onsdags. Tur att någonting sådant inte hände då.

Säkerheten under vår föreläsningen var visserligen omfattande - 5-6 säpovakter i rummet, civilpolis på varje rad, hallen fylld med poliser samt ambulansmän, plus dubbel kroppsvisitering vid ingången.
Citera
2015-02-15, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Verkar bli en repris på Paris. Först skott mot yttrandefriheten sedan mot judar.
Återstår att se om det är en cell som vaknat eller om det är en ensam dåres verk.
Citera
2015-02-15, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ca84
Det att någon är skjuten i huvudet är det gammalt är det nytt från inatt enligt dk media?

Det är breaking news på CNN nu. Polisman skjuten i huvet verkar det som.
Citera
2015-02-15, 01:23
Medlem
Fribbäs avatar
Har någon en LIVE-länk på lager? Om det nu finns någon.
Citera
2015-02-15, 01:25
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
En synagoga i Köpenhamn har beskjutits för 2 minuter sedan enligt Expressen.

Händer mycket i Köpenhamn nu. Svårt att lägga sig och sova när polisens hellikopter snurrar runt i kvarteret och väsnas som fan.

Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Ok, då är det alltså en del egna slutsatser som inte nödvändigtvis behöver överensstämma med verkligheten då.

Vittnesuppgiften jag citerade kom inte från aftonbladet iofs men vittnet var namngivet samt arbetade i närliggande byggnad.. men visst.. har du känningar inom HA så vet du såklart bäst om vilka vittnesuppgifter som finns eller inte.

Ja självklart är det egna slutsatser. Jag är varken orakel, polis eller profet. Mina slutsatser har jag fått genom att lyssna på vad polisen säger, vad folk jag känner som var med säger och vad som ger mening när man sållar i journalisternas fantasier och sensationer. Om de stämmer med verkligheten eller inte, återstår att se.

Jag har bott mitt i smeten i 20 år. Jag har varit vittne till skottlossningar. Gängmedlemmar har mördats 20 m från min trappuppgång. Jag har festat med HA-medlemmar. Jag har festat med poliser. Mina barn har gått i samma dagis som morddömda gängmedlemmars barn. Jag är väldigt social, hälsar och pratar ofta med folk jag möter. Jag skiter i om de är från MC-gäng, kinesisk maffia, serber, albaner eller bara vanliga danskar som bor och jobbar i kvarteret. Jag ställer inte till med problem, och råkar heller inte ut i problem.

Efter 20 år, känner man många och har bra koll på vem som är vem, och vad som händer i stan.
När det hålls en debat i Krudttønden med 3 kontroversiella deltagare, är 6 PET-folk standard. Stället har alltid lokal väktare i dörren, så jag utgår från att det samma har varit gällande idag. När polisen efter händelsen säger att de har haft 6 från PET på plats, är jag inte överaskad. När man hör att lokala väktare har varit där, är det som det brukar vara. Ingen hemlig inside kunskap, bara vanlig erfarenhet.

Jag har hört många vittnen på tv i dag. Som vanligt, och helt naturligt efter en sådan händelse, har de ganska många olika versioner av vad som hänt. Jag vill inte häfta mig för mycket i vad ett vittne har sagt, men hellre vänta tills polisen kommenterar saken.
Citera
2015-02-15, 01:25
Medlem
Citat:
Verkar bli en repris på Paris. Först skott mot yttrandefriheten sedan mot judar.
Skrevs tidigare i tråden att det finns en koppling mellan Paris och detta dåd.
Citera
2015-02-15, 01:26
Medlem
CharlieMartels avatar
Citat:
Fast det här är värre-random skjutningar mitt i Köpenhamn

Polisen varnar för att uppehålla sig i inre Köpenhamn
Citat:
Politiet advarer: Det er ikke sikkert at opholde sig i Københavns indre by

http://www.bt.dk/krimi/lige-nu-skud-affyret-i-koebenhavn-en-ramt-i-hovedet-og-to-betjente-saaret
Citera
2015-02-15, 01:27
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TLNTH
Det är breaking news på CNN nu. Polisman skjuten i huvet verkar det som.

En skjuten i huvudet och två poliser skadade enligt Skynews. Det är inte säkert att vara ute i Köpenhamn just nu säger dansk TV2.
Citera
2015-02-15, 01:28
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Happ, verkar åtminstone som att judarna får smaka lite på sin egen medicin - inte bara vita som faller offer för mångkulturen.

Vågar du dra till med en gissning vart fokuset kommer riktas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in