2020-08-03, 23:40
Medlem
Darwins avatar
Jättebra att han vågar komma ut och vara sig själv!
Ett stort föredöme för alla stackars HBTQ personer i våra mörka homofobiska förorter!

Jag är inte bög själv, men jag skulle mer än gärna ställa upp och RÖVKNULLA alla homofobiska, IS-Imaner som grisar runt i Sveriges ädla land!
Citera
2020-08-04, 01:24
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det kan ju vara anledningen till att han väntade så länge med att komma ut ur garderoben, det och att han var orolig över att det kanske påverkar karriären att vara öppet bög. Bland muslimer är det inte populärt att vara bög, visserligen är Darin's publik i hög utsträckning svensk, men ändå. Han kanske inte ville ha en massa drama eller hedersmördande släktingar på nacken osv. Softare att bara kunna koppla av och fokusera på musiken.

Tror du har rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Ja precis. Darin är jävligt överskattad som musiker. Han har en okej sångröst och han är inte totalt tondöv eller så, men den har aldrig kommit till någon nytta eftersom han bara har släppt kommersiell skräpmusik (usla låtskrivare som autotunar allt). Har aldrig hört en Darinlåt som jag har fått på huvudet.

Han valde åtminstone en bra Olle Ljungström-låt att göra en (svag) cover på i "Så mycket bättre".

Fast jag vet inte om det säger något dock när jag tänker på det mer. Det kanske inte ens var hans val.

Tanken på att Darin verkligen gillade Olle klingar dock fint i mitt huvud.
Citera
2020-08-04, 02:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Det gläder mig att Darin vågat ta steget - även om det kanske inte tas emot odelat positivt av den kurdiska släkten.

Jag tror å andra sidan att hans släkt är jättestolt idag över att han blivit en "äkta PK-svensk" med allt vad det innebär av hyllande av Pride-parader och liknande företeelser.

Citat:
Förvånad över att han inte kommit ut tidigare han verkar ju ha integritet och så.

De flesta har nog redan insett att han slår bara in en öppen dörr, han ser verkligen "Gay" ut om man ska vara ärlig. Han har haft noll intresse för motsatta könet, jag såg honom förresten för 6 år sedan när han badade, gullade och solade med sin pojkvän.

Citat:
Gläds även åt att TS äntligen fick svar på sin fråga, nästan femton år efter att den ställdes.

Se där, misstankar om att han gillade killar fanns alltså redan för 15 år sen?
Citera
2020-08-04, 02:36
Medlem
TokigPonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Det kommer nog ta ett bra tag innan han kommer ut ur garderoben för det svenska folket. Och den dagen kommer man bli lika överraskad som när Ricky Martin eller Peter Jöback kom ut med det alldeles så uppenbara.

Kul att läsa igenom tråden från dess begynnelse och hitta såna här förutseende guldkorn! Bra siat i kristallkulan!
Citera
2020-08-04, 05:04
Medlem
Tror inte detta skadar hans karriär i Sverige, möjligen hans planerade dito i Mellanöstern. Kanske han kom på att konkurrensen där var för tuff och att han var för ”svensk” ändå.
Citera
2020-08-04, 08:56
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Ett stort föredöme för alla stackars HBTQ personer i våra mörka homofobiska förorter!

Jag är inte bög själv, men jag skulle mer än gärna ställa upp och RÖVKNULLA alla homofobiska, IS-Imaner som grisar runt i Sveriges ädla land!

Nej det är bara sjukt.
Han har dragit Haram över hela sin familj.
En familj som har stöttat honom och varit stolta över honom, och sen gör han så här.
Hoppas familjen har heder och tar den tillbaka.

Lider med familjen.
Citera
2020-08-04, 10:35
Medlem
MollyMaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Darin är sjukt söt, skulle gärna se honom hångla med en kille.

Jag med! Ser fram emot den dag då han presenterar en snygg pojkvän som han håller hand med. Så gulligt!

Citat:
Ursprungligen postat av LatentAmbivalens
Han valde åtminstone en bra Olle Ljungström-låt att göra en (svag) cover på i "Så mycket bättre".

Fast jag vet inte om det säger något dock när jag tänker på det mer. Det kanske inte ens var hans val.

Tanken på att Darin verkligen gillade Olle klingar dock fint i mitt huvud.

Tycker att covern av Apan som liknar dig var allt annat än svag! Den var ju en av den säsongens bästa och kom att spelas riktigt mycket i radio, fortfarande!
Citera
2020-08-04, 10:47
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyMae
Tycker att covern av Apan som liknar dig var allt annat än svag! Den var ju en av den säsongens bästa och kom att spelas riktigt mycket i radio, fortfarande!

Hmm.

Jag kan tänka att jämfört med Olles inkännande konstnärskap blev det svagt att Darins cover blev som den blev.

Darins sound kändes lite ovärdigt.

Men om man bara hör Darins låt är den kanske lite rolig.
Citera
2020-08-04, 11:13
Bannlyst
Har inte riktigt gillat Darin o Danny S. Har haft svårt skilja dom åt. Dock har Darin vuxit på senare tid jämfört med Danny.

Visst ser han ut som en bög, men det kan han ju inte hjälpa. Dock gör han inget nummer av detta genom att flamsa och fjanta som många bögar gör. Han bär sin bögflagga med heder !!
Citera
2020-08-04, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin

Som sagt garderoben hit och dit och smygis.
Däremot på vinterpraiden i Maspalomas år 13 var han inte smygis alls.
Citera
2020-08-04, 11:44
Medlem
knug87s avatar
Tvillingen i mig fick precis en ny innebörd

Trodde dock att det var allmänt känt men tydligen inte

Bra för honom att vara officiell med det dock
Citera
2020-08-04, 11:54
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyMae
Jag med! Ser fram emot den dag då han presenterar en snygg pojkvän som han håller hand med. Så gulligt!

Jo den var svag.En överproducerat discoversion som räddas av en bra melodi och Olles text. Darin har varit en flickidol så självklart hade det varit svårt att komma ut tidigare. Nu när han är äldre och passé är det inte samma problem med att komma ut.
Senast redigerad av The Beach boy 2020-08-04 kl. 12:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in