Hej Flashback,
I morse fick jag denna mejl från min hyresvärd:
Jag blev lite fundersam på vad detta var, och skickade et mejl tillbaks till denna personen. Jag förstod det på första mejlet att det var jag som har anmält en störning.
Sen får jag svar kort tid efteråt.
Jag kan tillägga att jag bor helt ensam i min lägenhet och att dörren var låst.
Jag svarar honom då detta.
Sen skickar jag direkt efteråt denna.
Sen ringer denna person upp mig och han berättar att han sitter med en rapport från et säkerhetsbolag som hävdar att det har kommit et högt bas ljud från min lägenhet, och att han/hon har pratat med någon i lägenheten om detta.
Vid tidpunkten för detta så sov jag i min säng, med släckta ljus, avstängd TV och ingen musik.
När jag berättade detta för hyresvärden så trodde han mig inte, och sa att han aldrig har varit med om att en störningsrapport har varit fel.
När jag berättade att jag bor ensam i lägenheten sa han, "det är vad DU säjer".
Jag bad honom kontakta väktaren som hävdar han var hos mig och sen återkomma till mig.
Hur ska man bemöta et sånt klagomål från hyresvärden?
Vad kan hända om dom inte tror på mig?
Har jag krav på att veta vem som har ringt till störningsjouren?
I morse fick jag denna mejl från min hyresvärd:
Citat:
Hej xxx
Jag vill bara bekräfta störningsjourens besök igår den 12 februari 2015 kl. 21:25. Enligt rapporten var det högt bas ljud som störde kringboende, och boendet fick tillsägelse att sänka volymen.
Jag lägger ner ärendet med förtroende att hänsyn kommer vidtas framöver.
Jag önskar dig allt gott
Jag vill bara bekräfta störningsjourens besök igår den 12 februari 2015 kl. 21:25. Enligt rapporten var det högt bas ljud som störde kringboende, och boendet fick tillsägelse att sänka volymen.
Jag lägger ner ärendet med förtroende att hänsyn kommer vidtas framöver.
Jag önskar dig allt gott
Jag blev lite fundersam på vad detta var, och skickade et mejl tillbaks till denna personen. Jag förstod det på första mejlet att det var jag som har anmält en störning.
Citat:
Hej xxx,
Vilket besök av störningjouren?
Jag har inte anmält nånn störning igår, då jag sov fram til 22.
Mvh xxx
Vilket besök av störningjouren?
Jag har inte anmält nånn störning igår, då jag sov fram til 22.
Mvh xxx
Sen får jag svar kort tid efteråt.
Citat:
Hej igen! Tack för snabbt svar.
Jag har en konstaterad rapport att ett besök gjordes igår hos dig. Störningjouren gav tillsägelse till någon i ditt boende att sänka basen.
Det handlar alltså om en störning från ditt boende.
Mycket märkligt. Var det kanske någon annan som svarade påringningen igår?
Jag har en konstaterad rapport att ett besök gjordes igår hos dig. Störningjouren gav tillsägelse till någon i ditt boende att sänka basen.
Det handlar alltså om en störning från ditt boende.
Mycket märkligt. Var det kanske någon annan som svarade påringningen igår?
Jag kan tillägga att jag bor helt ensam i min lägenhet och att dörren var låst.
Jag svarar honom då detta.
Citat:
Hej igjen,
Det är nog inte möjligt. Jag ligger hemma med förkylning/feber. Jag har inget ljud i mitt hem och sov fram til 22 igår.
Då måste det nog vara en annan lägenhet. Jag bor i lägenhet xx i xx xx
Det är nog inte möjligt. Jag ligger hemma med förkylning/feber. Jag har inget ljud i mitt hem och sov fram til 22 igår.
Då måste det nog vara en annan lägenhet. Jag bor i lägenhet xx i xx xx
Sen skickar jag direkt efteråt denna.
Citat:
Jag glömde att skriva att jag bor ensam i min lägenhet.
Jag vil att du ringer mig så vi kan kolla upp detta.
Jag vil att du ringer mig så vi kan kolla upp detta.
Sen ringer denna person upp mig och han berättar att han sitter med en rapport från et säkerhetsbolag som hävdar att det har kommit et högt bas ljud från min lägenhet, och att han/hon har pratat med någon i lägenheten om detta.
Vid tidpunkten för detta så sov jag i min säng, med släckta ljus, avstängd TV och ingen musik.
När jag berättade detta för hyresvärden så trodde han mig inte, och sa att han aldrig har varit med om att en störningsrapport har varit fel.
När jag berättade att jag bor ensam i lägenheten sa han, "det är vad DU säjer".
Jag bad honom kontakta väktaren som hävdar han var hos mig och sen återkomma till mig.
Hur ska man bemöta et sånt klagomål från hyresvärden?
Vad kan hända om dom inte tror på mig?
Har jag krav på att veta vem som har ringt till störningsjouren?