Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-13, 20:38
Medlem
Provokatörs avatar
Går man igenom posthistoriken för dom som AB hängt ut så är det inte för svårt att lägga ihop 1+1, sitter man sedan på alla domar och kan söka i dessa samt ngn mindre dump så kan man lägga ihop 1+1+1 och voila, bang träff.

Dom som är uthängda är såklart även noggrant synade i sömmarna, dom har varit helt säkra på vilka som dom valt att hänga ut innan dom hängt ut dom, alla har pudlat.

En reflektion är att uthängningarna hittills, med ngt undantag rätt lama. Detta kan såklart vara ett medvetet val för att få Flashbackare ska sänka garden och friskt posta vidare ledtrådar.

Det som dock glädjer mig är att deras upprop på AB för "Stå upp mot näthatet" på över 10 timmar bara delats på pretto-Twitter endast 11 gånger. Det verkar inte gå så bra att samla in för och efternamn samt postnummer till detta upprop. Jag tror tom gemene man tycker det är fördjävligt att jaga frustrerade anonyma skogshuggare istället för att granska riktiga makthavare. Ett djävla oskick helt enkelt.

F.ö tror jag även att spåret med att samla in och kolla IP mot flera olika e-postkonton är ngt som bär rimlighetens och förnuftets prägel.

/Provokatör
Citera
2015-02-13, 20:41
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ableach
Inga buggar i omkastnings-scriptet, .Chloe?
Det har inte skett någon omkastning. Det som ligger i flashback.csv är exakt samma data som finnes hos Piscatus. Jag trodde också att alla personnummer hade kastats runt men så var tydligen inte fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Jag tror att jag har funnit ytterligare ett stöd för att den här databasen är gammal som gatan.
Bra jobbat! Jag tycker alla bevis tyder på att dumpen är gammal, så medlemmar som reggat sig efter 2008 kan känna sig relativt lugna. Sen kan man givetvis outas på andra sätt.
Citera
2015-02-13, 20:45
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schweizergarde
Bra poäng angående OCR. Och det skulle ju i så fall kunna vara offentliga handlingar som scannats. Alltså sådant vi vet att Piscatus sysslar med.

Fast en komponent i detta är ganska systematisk, och det är att sista siffran ersatts med en bokstav A-Z. Detta verkar mer vara en systematiseringsgrej snarare än att OCR-scanningen alltid misslyckas med sista siffran, eller?

Kollar man närmare på dessa så verkar det dock inte vara personnummer utan mer som serienummer?

Något som däremot är intressant är att det verkar finnas en "könsfördelning" även i dessa siffror, om man kollar på jämna nummer kontra ojämna, sorterat efter 9:e siffran. Fler män än kvinnor alltså.

Nej som jag nämnde en bit tillbaka tror jag att även dessa är personnummer, bara det att de står i ordningen månad-dag-år. Alltså att siffrorna för år och siffrorna för dag bytt plats.
Citera
2015-02-13, 21:00
Medlem
Schweizergardes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Nej som jag nämnde en bit tillbaka tror jag att även dessa är personnummer, bara det att de står i ordningen månad-dag-år. Alltså att siffrorna för år och siffrorna för dag bytt plats.

Ah helt rätt Har redigerat mitt inlägg ovan så det stämmer.
Citera
2015-02-13, 21:12
Medlem
Sunghirs avatar
De där personnumren ovan ser ut som finska personnummer, i samma format.
Dag-Månad-År Siffra-Siffra-Siffra-Bokstav.
Citera
2015-02-13, 21:13
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turtletoad
Citerar mig själv, vill tillägga:

Jag har varit så j-a dum, och trott på anonymitetsskyddet, att jag har klickat i rutan på prenumerationer och begärt epostavisering, när nya inlägg lagts i trådarna.

På så vis har det gått post från Flashback till min personliga mejlbox. SKIT!
Kan det vara där spionen stått och kikat i hålet?

Intressant observation.

Min bästa vän hade ett konto på DIQUS. Och han varnade mig att inte koppla ens personliga epost till eposten som var kopplade till den anonyma sociala median. Lyckas de hacka sig in i eposten, så kan de finna listan för alla dina mejl.

Men i mer avancerade hackningar via läckor, kan de också få tag på din kod. Och då kan de lägga tid för att leta reda på eventuella prenumerant-epost för epostavisering.

Så det viktiga är att ha samtliga epost-konton 100% åtskilda. Kan vara lite jobbigt för de som är lata. Men det är det bästa. Logga in och ut, vart enda gång. Det tar mer tid. Men det är värt det.
Citera
2015-02-13, 21:14
Medlem
Jag har inte dumpen framför mig just nu. Men mina 2 cent att bidra är att några av nummrerna börjar på 556... osv Detta är reg. nummer för aktiebolag. Kör man dessa 556-nummer på allabolag.se så hittar man bolagen. Förmodligen har vissa registrerat sig med förnamn.efternamn@bolag.se.

Har man haft ett vanligt namn som ej går att hitta har man i listan angett bolaget istället för personnumren. Vilket bara anger att användare X jobbar på bolaget Y.
Citera
2015-02-13, 21:18
Medlem
gröngölings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schweizergarde
Bra poäng angående OCR. Och det skulle ju i så fall kunna vara offentliga handlingar som scannats. Alltså sådant vi vet att Piscatus sysslar med.

Fast en komponent i detta är ganska systematisk, och det är att sista siffran ersatts med en bokstav A-Z. Detta verkar mer vara en systematiseringsgrej snarare än att OCR-scanningen alltid misslyckas med sista siffran, eller?

Finländska personnummer brukar ha en bokstav på slutet.

edit: ...Tvåa på bollen
Citera
2015-02-13, 21:25
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gröngöling

Det stämmer:

Citat:
Finland
Personbeteckningen har elva tecken (DDMMÅÅSNNNK). De första sex siffrorna är födelsedatum i ordningen dag-månad-år. Sedan har man en symbol för århundrade, "+" för 1800-talet, "-" för 1900-talet och "A" för 2000-talet. Efter det följer tre siffror (den sista av dem är udda för män och jämn för kvinnor) samt ett kontrolltecken som kan vara en siffra eller en bokstav.

Det avslutande kontrolltecknet beräknas på följande sätt: De 9 första siffrorna betraktas som ett heltal vilket divideras med 31. Resten vid denna division motsvarar ett tecken i följande lista: 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,A,B,C,D,E,F,H,J,K,L,M,N,P,R,S, T,U,V,W,X,Y. Om resten är 10 blir kontrolltecknet A, om resten är 30 blir kontrolltecknet Y.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Personnummer#Finland

Då var det mysteriet löst.
Citera
2015-02-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gröngöling

edit: ...Tvåa på bollen
Men, men finska och danska personnummer ar inte offentliga som svenska mer eller mindre ar.
Citera
2015-02-13, 21:40
Medlem
Schweizergardes avatar
En annan intressant grej. Slutet på personnummer-listan har följande rader:

Notera att headern för Personnummer ligger längst ner i listan, märkligt nog. Och mer intressant "Använd kundnummer xxxxx".
Citera
2015-02-13, 22:05
Medlem
Vid sökning på det finska pers nr : 050182-175U kom det här upp http://pastebin.com/n4WZFvHr personen är med på en lista om 8700st hackade pers i Finland 12nov 2011 av Anonymous.

Om det nu kan vara till ngn hjälp för er..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in