2015-02-12, 20:13
Medlem
Kalliss avatar
Va, fan! Vad är det som händer på Gotland? Ett peddo springer fritt i Endre socken!
http://www.helagotland.se/blaljus/po...-10716651.aspx

Tingstäde och Lokrume har avlat av sig och avkommorna som begår grovt våldsbrott i Gråbo skogen, Visby! Mot ett våldsoffer som inte är boende i området, som är på genomfart hem till norra delen av Visby!

Detta med peddot i Endre! Kan inte uteslutas som en gotländsk variant av "Anders Eklund" - Englamordet

Svårt att tro att polisen eller Securitas klarar detta ensamt utan allmänheten! Borde testas en motsvarighet till Missing People på ön. En verksamhet som inte inkallas för att leta offer, som inkallas för att jaga presumtiva och i realiteten gärningsmän.

Som med peddofallet i Endre, en klunga som kan rycka in med force och avbryta.
Senast redigerad av Kallis 2015-02-12 kl. 20:17.
Citera
2015-02-12, 21:09
Medlem
Efter att läst artikeln så undrar jag hur vet man att mannen med säkerhet förföljde ungen?
Jag har själv stött på ett nytt fenomen i samhället, nämligen den att om man en längre bit går på samma väg som några ungar som är före en och oftast får dom för sig att de är förföljda, jag har själv sett ungar som går 5 meter framför en som plötsligt börjat spurta som fan bara för att man går samma väg som dom.

Jag tror dagens föräldrar i överlag skrämmer sina ungar att tro att varenda främling är ett extremt hot och det är farligare än denna händelse i sig.

Det är likadant när man går samma väg hem som en ung kvinna en sen kväll, jag har vid ett tillfälle en sen sommarkväll blivit ombedd att inte gå samma väg som hon, men då var jag tvungen att förklara att detta var enda vägen hem till min bostad och hur fan kan jag hjälpa att hon bodde åt samma håll, hon var på väg att både fota mig och ringa polis, i de trakter jag bor har aldrig någonsin någon överfallsvåldtäkt ägt rum, hon gick enbart på utseende och ålder, ren diskriminering med andra ord
Citera
2015-02-12, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Va, fan! Vad är det som händer på Gotland? Ett peddo springer fritt i Endre socken!
http://www.helagotland.se/blaljus/po...-10716651.aspx

Tingstäde och Lokrume har avlat av sig och avkommorna som begår grovt våldsbrott i Gråbo skogen, Visby! Mot ett våldsoffer som inte är boende i området, som är på genomfart hem till norra delen av Visby!

Detta med peddot i Endre! Kan inte uteslutas som en gotländsk variant av "Anders Eklund" - Englamordet

Svårt att tro att polisen eller Securitas klarar detta ensamt utan allmänheten! Borde testas en motsvarighet till Missing People på ön. En verksamhet som inte inkallas för att leta offer, som inkallas för att jaga presumtiva och i realiteten gärningsmän.

Som med peddofallet i Endre, en klunga som kan rycka in med force och avbryta.

Tror verkligen inte att det är något "peddo" som springer runt och jagar barn i Endre. Barn har bra fantasi så det kan ha varit en joggare eller vad som helst. Men självklart skall man ta det seriöst.
Citera
2015-02-13, 10:26
Medlem
Det kommer att ta tid innan ungen vågar erkänna att han "kanske hade fel". Att lokalpressen blåser upp det stort i såväl papperstidningen som på internet gör inte saken bättre. Har själv blivit hotad med pepparspray bara för att vägen föll sig åt samma håll som en hypernervös kvinna. Skall jag behöva gå omvägar bara för att folk med osund fantasi ballar ur
Citera
2015-02-13, 17:11
Medlem
Kalliss avatar
Ja, det kan mycket väl vara som Mr-Mr, bayman och Golden-Tie resonerar. Att allt bygger på ett missförstånd!
Citera
2015-02-16, 17:23
Medlem
Hallonochjordgubbars avatar
Saxat från Närpolisen På Gotlands facebook:

"Undertecknad har sen i förra veckan försökt reda i händelsen ang att en man följt efter ett skolbarn i Endre när denne skulle gå hem. Jag tror att jag fått en skaplig bild av vad som hänt. Efter att jag pratat med skolpersonal, elever, elektriker som varit i närheten och jobbat fått fram en person som troligtvis det gäller. Jag har samtalat med mannen som säger att han varit på plats och gått omkring bla. på kyrkogården. Hans förklaring var att denne till en början tänkt åka med bussen till stan men efter ett tags väntande försökte han lifta med olika fordon istället. Till slut fick han napp och åkte till stan. Jag tog foton på mannen och visade eleven. Eleven hade svårt att identifiera till hundra procent men sa att den specifika mössan stämde rätt bra som mannen bar.
Jag pratade även med mannen om den specifika händelsen där han ev. skulle sprungit efter eleven. Det kände han inte alls igen utan det enda han kunde ge som förklaring till det var att han kan ha sprungit efter nån buss för att försöka få åka med. Enligt eleven så körde skolbussen precis förbi när han sett mannen bakom honom."
Tryggve Karlsson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in