2015-02-12, 14:39
Medlem
jackflashs avatar
En ny användare har använt min privata mailadress för registrering av konto.

Jag har haft den adressen kopplat till mitt konto, men bytte nyligen till en privat outlook.com-adress då jag hittat min mailadress i registret över hackade konton.

Jag vill givetvis att den nya användaren förhindras från att använda min adress. Hur gör jag till väga nu?
Citera
2015-02-12, 14:40
Medlem
Måste man inte aktivera kontot via mailen?
Citera
2015-02-12, 14:42
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Måste man inte aktivera kontot via mailen?

vet att mailadressen måste verifieras. Det var så jag fick reda på det.
Citera
2015-02-12, 14:44
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
vet att mailadressen måste verifieras. Det var så jag fick reda på det.

Utan att det klickas på det mailet kan kontot självklart inte användas.
Citera
2015-02-12, 14:45
Medlem
Han hoppas väl på att du ska klicka på länken i mailet du fick. Har du kanske redan gjort det av misstag?
Citera
2015-02-12, 14:48
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0la
Han hoppas väl på att du ska klicka på länken i mailet du fick. Har du kanske redan gjort det av misstag?

Nej, det lär inte hända. Men tack för info.
Citera
2015-02-12, 14:50
Medlem
jackflashs avatar
Kontot är reggat i början av februari. Känns som vederbörande har testat många adresser från listan över läckta mailadresser.

För övrigt, hur kan de fått personnumren? De används väl inte vid registrering??
Citera
2015-02-12, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Kontot är reggat i början av februari. Känns som vederbörande har testat många adresser från listan över läckta mailadresser.

För övrigt, hur kan de fått personnumren? De används väl inte vid registrering??
Har inte riktigt hängt med i allt men som jag förstått så är det folk som använt samma mail till sitt flashback konto som dom gjort till andra sidor där du uppger personnummer, t.ex sidor där du handlar online.
Citera
2015-02-12, 14:55
Medlem
Wahnsinns avatar
Oväntat mail: "Åtgärder för att bekräfta medlemsskap på Flashback Forum"

Jag fick precis ett aktiveringsmail från Flashback (ja, jag kollade avsändaradressen och alla länkar noggrant) som handlade om byte av e-postadress. Mailet kom till min privata e-postadress, alltså INTE den adress jag använder till mitt FB-konto. Dessutom är mailet avsett för en annan användare som finns här på FB. Så här såg det ut:

Citat:
Hej <en annan FB-användare>,

Då du nyligen har ändrat din e-post vill vi att du verifierar din nya e-postadress. Du behöver endast klicka på länken en gång och sedan blir ditt konto uppdaterat.

För att fullfölja verifieringen behöver du bara klicka på länken nedan:
https://www.flashback.org/register.php?a=bostäverochsiffror

**** Fungerar inte ovanstående länk? ****
Om den ovanstående länken inte fungerar kan du använda din webbläsare och gå till:
https://www.flashback.org/register.php?a=ver

Var vänlig och se till att inte lägga till några extra mellanslag. Du behöver skriva in ditt användarnamn och aktiveringsnummer på sidan som dyker upp när du klickar på eller kopierar in den ovanstående länken i din webbläsare.

Ditt användarnamn är: användarnamnet
Ditt aktiveringsnummer är: koden

Om du fortfarande har problem med att verifiera kan du kontakta vår webbansvariga på adressen: tech@flashback.org

Tack så mycket,
Flashback Forum

Vad är det frågan om? Är det en sån där datasajberhackare som är i farten? Jag försökte skicka PM till användaren i fråga, men det stod att användaren har valt att inte ta emot PM. Det osar katt.

Vore tacksam om någon kunde förklara vad det är frågan om innan jag faller i någon fälla.
Citera
2015-02-12, 14:59
Medlem
En liknande tråd:
(FB) Ny användare använder min privata mailadress för registrering
hm...
Citera
2015-02-12, 15:01
Medlem
Esteems avatar
Du har väl använt din privata epost till något som senare dumpats och som kommit med i de sk. FB-dumparna och nu har någon reggat en användare med den mailen för att se om du har ett konto.
Citera
2015-02-12, 15:02
Medlem
Du kopplade precis ihop din privata epost med detta kontot, grattis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in