2015-02-12, 08:29
Medlem
Köp två lotter á 160 kronor (värda ca 80 kronor styck, antar jag) och få 1000 kronor i superpresentkort.

https://www.postkodlotteriet.se/Kamp...n=150212_leads

Som jag förstår det kan man avbryta prenumerationen på en gång, varpå den maximala förlusten blir 320 kronor. Vilket känns billigt för ett presentkort som gäller i en miljard butiker.
Citera
2015-02-12, 09:45
Medlem
RolandOfGileads avatar
Det du missar, eftersom att det inte direkt trycks på kuverten, är att Postkodlotteriet har en dålig vinstplan. Mindre än 40% av intäkterna går tillbaka som rena vinster.
Huset vinner alltid helt enkelt.
Citera
2015-02-12, 10:03
Moderator
easy_dans avatar
Nej jag tror inte du missat något, man räknar väl med att tillräckligt många inte säger upp direkt för att det ska vara lönsamt.

RolandOfGilead: Spelar ingen roll om vinstplanen är dålig eftersom du garanterat får ut minst 680 i vinst i presentkort.
Citera
2015-02-13, 13:39
Medlem
KTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eurythmech
Köp två lotter á 160 kronor (värda ca 80 kronor styck, antar jag) och få 1000 kronor i superpresentkort.

Som jag förstår det kan man avbryta prenumerationen på en gång, varpå den maximala förlusten blir 320 kronor. Vilket känns billigt för ett presentkort som gäller i en miljard butiker.

Det var ju en bra deal, reggade mig nyss. PKL har redan varit på min ort, mindre kommun till en nära större. Så chanserna att jag vinner är nog minimaliska . Brukar dock förr vara med men det känns för långsökt om dom inte delar ut småvinster. Vet dock inte hur det funkar riktigt men dom
Senast redigerad av KTK 2015-02-13 kl. 14:04.
Citera
2015-02-13, 15:25
Medlem
le-chefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eurythmech

Tack för den. Alltid nice med lite gratispengar
Citera
2015-02-13, 16:22
Medlem
timmmys avatar
Avslutar man lotten direkt, till ett visst datum eller väntar man säg 3 veckor innan man säger upp det för att kunna ha chans på att vinna något också? Hur fungerar det. Verkar ju som en god vinstaffär så länge man inte glömmer att säga upp skiten bara.
Citera
2015-02-14, 14:44
Medlem
KTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timmmy
Avslutar man lotten direkt, till ett visst datum eller väntar man säg 3 veckor innan man säger upp det för att kunna ha chans på att vinna något också? Hur fungerar det. Verkar ju som en god vinstaffär så länge man inte glömmer att säga upp skiten bara.

Enligt villkoren ska du inte behöva köpa mer en 2 lotter genast på auto, eller kreditk. Sen kan du när som helst säga upp prenumeration. Så ha jag fattat det och kan säkert meddelas i förväg på mail vilket datum du vill avsluta helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in