• 6
  • 7
2015-02-12, 21:21
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ufomongo
Eftersom vakten agerade helt korrekt så hade jag inte tänkt annorlunda om snorungen varit etnisk svensk.

Håller med. Jag ser inga prioblem öht i vaktens ingripande. Han var ju tvungen. Hade han hållt lösare hade ungen kunnat slita sig och de måste börja brottas igen.
Citera
2015-02-25, 02:31
Medlem
AlfaQhards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratemo
Testa själv.
En nio-åring som biter, spottar, skallar,sparkar och slår dig för allt han kan.
Jag säger inte att jag inte förstår hans reaktion, jag hade också blivit rädd som "nioåring" om en främmande man sätter sig ovanpå mig. Det betyder dock inte att det är okej.
Vakten gjorde rätt, deal with it.

Du trollar, va?

Hatbrott är inget att skämta om,
Citera
2015-02-25, 07:48
Medlem
ShaidarHarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsilaicos
Det hade blivit ett jäkla liv bland Flashbacks rasistmobb vill jag lova. Helt sjukt egentligen, för mer än 50 år sedan stod Martin Luther King och propagerade om lika villkor oavsett bakgrund. Men inte mycket har förändrats..

“When we look at modern man, we have to face the fact...that modern man suffers from a kind of poverty of the spirit, which stands in glaring contrast to his scientific and technological abundance; We've learned to fly the air like birds, we've learned to swim the seas like fish, and yet we haven't learned to walk the Earth as brothers and sisters...”
-MLK

+1
Citera
2015-03-04, 09:16
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Hatbrott är inget att skämta om,

Jag skämtar inte om nått.
Citera
2015-03-04, 09:21
Bannlyst
Jag hade rasist rantat om att apejäveln skulle åka hem istället för att dunka huvudet på en svensk stackars unge.

Bara svenska vakter får dunka huvudet på svenskar.
Citera
2015-03-05, 03:12
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Många hyllar vakten som tog fast flyktingungen, bland annat jag gjorde det. Men om man vänder på det, säg att vakten var en svart afrikan eller arab och pojken var en vit etnisk svensk... Hur hade folk som hyllar vakten reagerat då? Hade man fortfarande hyllat vakten eller bespottat honom? Hade ni fortfarande hyllat vakten som "en man som gjorde ett bra jobb"?
Du menar de 50-100 aktiva högerextrema vi har här på Flashback?

Har inte hört en människa utanför Flashback och några anonyma inlägg i övrigt som hyllat vakten. Tvärt om har varenda människa som pratat om händelsen tyckt det varit helt åt helvete bekanta och okända som jag har hört dryfta ämnet. Själv undrar jag hur en vuxen kan behöva lägga ner en nioåring? Räcker ju att hålla fast ungen hur sjövild den än är så är det bra så. Efter någon minut har ju ungen tröttat ut sig.
Citera
2015-03-05, 19:59
Medlem
Det är en skam att vi inte har fler svarta poliser. Se bara på jordens demografi, tycker ni att den svenska poliskåren reflekterar det på ett rättvist sätt? Men jag kanske får starta en separat tråd om just det i en annan kategori!
Citera
2015-03-05, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pamfletter
Det är en skam att vi inte har fler svarta poliser. Se bara på jordens demografi, tycker ni att den svenska poliskåren reflekterar det på ett rättvist sätt? Men jag kanske får starta en separat tråd om just det i en annan kategori!
För ett par decennier sedan hade Sverige inga svarta poliser, inga kriminella gäng, inga skjutningar, inga vägpirater och inga religiösa galningar.

Så problemet är nog inte att vi har för liten andel svarta poliser utan för liten andel vita medborgare.

Nu var frågan ställd så, annars brukar jag inte dela upp folk i svarta och vita.
Citera
2015-03-11, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME

Har inte hört en människa utanför Flashback och några anonyma inlägg i övrigt som hyllat vakten. Tvärt om har varenda människa som pratat om händelsen tyckt det varit helt åt helvete bekanta och okända som jag har hört dryfta ämnet. Själv undrar jag hur en vuxen kan behöva lägga ner en nioåring? Räcker ju att hålla fast ungen hur sjövild den än är så är det bra så. Efter någon minut har ju ungen tröttat ut sig.
Nu har du ju sådan tur att svt visar filmerna i sin helhet. Titta på reprisen av veckans brott så förklarar GW hur det gick till.
Citera
2015-03-11, 01:30
Medlem
mickepickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME

Vad umgås du med för idioter? Precis alla som sett HELA filmen ser väl att vakten inte hade något annat val? GW punkterade för övrigt ämnet idag på TV så vidare diskussion kan nog anses överflödig...
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in