2015-02-11, 11:52
Medlem
Först och främst vill jag säga att jag är vänsteranhängare och liberal. Med det sagt anser jag ändå att aftonbladets metoder till outningar är felaktiga. Mycket av det som sägs på I&I-forumet är osmakligt och omotiverat, men jag anser att den biten är upp till moderatorerna att sköta. Vad många människor sysslat med är kriminellt och straffbart, men över 40 000 identiteter avslöjade and counting är oacceptabelt.

Att oskyldiga personer är en del utav utredningar är kränkning av den personliga integriteten, och är därmed vad som motiverat mig till att starta denna tråd.

Flasback är Sveriges mest besökta forum enligt alexa och 25e plats över samtliga sidor: http://www.alexa.com/siteinfo/flashback.org

Sveriges näst mest besökta forum, familjeliv, är på 127e plats i Sverige:
http://www.alexa.com/siteinfo/familjeliv.se

Det finns alltså ingen hemsida som är av närheten av Flashback Forum på att föra den vanliga människans talan. Att svenska medier kontinuerligt kollar Flashback för att veta hur högt upp de ska placera sina egna artiklar är ingen nyhet - vi ger dem den tjänsten gratis. Om artiklar från aftonbladet angående flashback-outningar inte hade varit högst upp på "Aktuella ämnen" hade de inte valt att skicka notiser om just detta detta på mobilen heller - men den trenden gäller andra ämnen också. Aftonbladet hittar inspiration och kunskap från oss för att sedan trycka ner vår frihet som tack. Inte okej.

Hela 3.5% av Flashbacks trafik kommer från personer som strax innan de besökt forumet, varit inne på aftonbladet.se - vilket gör att aftonbladet hamnar på fjärde plats på den listan efter google.se- .com och facebook.

Alltså har vi otrolig makt, mer än jag nämnt - mer än jag begripa, och det är dags för oss att använda den makten på korrekt sätt. Jag frågar er, kära forum, om hur.

Det är nu det är dags.
Det är nu det är tid för förändring.
Det är nu revolutionen bör starta.
Citera
2015-02-11, 12:47
Medlem
Cameltotems avatar
Vänsterpartister är äckliga människor men eftersom jag alla människor har något gott att bidra med så vill även jag vara med och göra motstånd mot Aftonbladet.

Jag är bara en drönare i kugghjulet, vi behöver en LEDARE.

Visa oss vägen mot Aftonbladets undergång. Ddos/mordhot/platsförstörelse.

Vad krävs för att sätta dom på plats?
Citera
2015-02-11, 12:57
Medlem
Någon kan ju åka förbi ålsten och överlämna en Molotov cocktail till Jan helins bostad?

Jag uppviglar inte till brott i detta inlägg. Detta är enbart ett hypotetiskt scenario om hur fysiska hot kan tänkas påverka helins vilja att ge sig på folket.
Citera
2015-02-11, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Vad krävs för att sätta dom på plats?
Precis, det är vad jag undrar & har förhoppning om att vi kan koka ihop i denna tråd.
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Jag uppviglar inte till brott i detta inlägg. Detta är enbart ett hypotetiskt scenario om hur fysiska hot kan tänkas påverka helins vilja att ge sig på folket.
Det stämmer, det är inget brott jag vill uppmana till. Med makten syftar jag på ordets makt, om någon annan använder sig av brottsliga förslag är det inget jag står bakom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in