Citat:
Ursprungligen postat av
Cognitive Dissident
Nej, man behöver absolut inte vara en dålig människa. Det är inte det jag säger. Jag menar bara att man ska ha en sund skepsis.
Jag har inget mot .chloe, tvärtom. Men antar att även hen skulle tycka att det var korkat att ge ut allt för mkt data till någon du inte känner eller vet mer om än att denne är en "hacker".
Någon som av mig anförtros något känsligt och som missbrukar förtroendet bör själv vara absolut 100% säker på att aldrig någonsin kunna hittas av mig. Och jag menar bokstavligen att jag skulle lägga decennier på att leta upp personen ifråga om det behövdes. Detta ska på intet vis ses som något hot men ett löfte om vad den person som skulle försöka skada mig genom känsliga uppgifter som den hade fått i förtroende av mig skulle få räkna med. Vi talar alltså helt teoretiskt här. Däremot kommer jag att agera så om en sådan situation verkligen skulle uppstå.
Men jag ser som sagt Chloë som min vän. En anonym person som är mycket duktig inom IT - den duktigaste Flashback har haft troligen. Har hjälpt mig och andra med många saker. Mycket och ofta. Egensinnig - visst, men det är duktiga personer, inklusive undertecknad. Hackare i synnerhet är mycket udda, inte sällan Asperger- och/eller ADHD-liknande i sina närmast maniska beteenden runt sitt kunskapsområde. Men fortfarande finns inget skäl till att misstro henne mer än just att det är en person som vi bara "känner" som ett nick och en avatar och vet att den kan väldigt mycket inom IT.
Om det är någon vi bör misstro är det väl "glitch", som postade den ursprungliga dumpen. Han/hon reggade sig 9 februari och postade dumpen i sitt allra första inlägg, Gjorde två inlägg till i sin egen tråd och har sedan 10 februari inte varit inloggad. Men än så länge verkar effekten ha blivit att rejält många är rejält förbannade på Researchgruppen, Arsleberg, Aftonhoran och alla andra as som i sann sovjetanda försöker tvinga på oss vad vi ska tycka och tänka. Detta är alldeles utmärkt och har inte skett en dag för tidigt