Flashback bygger pepparkakshus!
2015-02-10, 18:46
Medlem
Jag söker en app som kan påminna mig om saker typ varje minut, som jag snabbt kan ställa in och som är smidig nu måste jag avsluta innan jag glömmer bort vad jag håller på med och påbörjar något annat TACK
Citera
2015-02-10, 19:02
Medlem
Vesets avatar
Med Evernote kan du anteckna ner saker, går också att synka mellan datorer, andra telefoner och plattor.
Citera
2015-02-10, 22:12
Medlem
Champinjonens avatar
Ditt "närminne" kommer definitivt bli sämre av detta, fundera på om det är värt det.
Citera
2015-02-10, 22:48
Medlem
Tjatters avatar
Evernote är överlägset mest "kraftfull" men kräver dock att man har native applikationen installerad som inte lirar bra i Linux och webbappen är totalt värdelös enligt mig. Dessutom är den ganska overkill för bara en kom-ihåg lista så jag skulle inte rekommendera Evernote.

De jag har testat själv är Google Keep, Todoist och Wunderlist som alla kan köras som Chrome-appar och Android. Vilken som är bäst beror på hur du använder dom. Skulle säga att Todoist är överlägset om man har många repetitiva saker som man vill bli påmind om. Google Keep använder jag mest själv då den är extremt simpel och jag har mest saker som jag bara behöver bli påmind om en gång.
Citera
2015-02-10, 22:49
Medlem
M_Wittmanns avatar
Är det bara jag som inte förstår vilket operativsystem som TS använder, eller vad han syftar på när han säger "app"?

Har du provat att använda post-it-lappar? Vid lindriga koncentrationsproblem, så fäster du lappen på datorskärmen. Om det inte fungerar, så får du prova att sätta lappen i pannan på sig själv, att stoppa in den i munnen eller att placera den innanför kalsongerna. Dvs hitta en plats där du blir påmind om den.

Ett annat trick brukar annars vara att sätta på sig en ring, ett snöre eller en vante.

Vill du nödvändigtvis ha en app, så är det förmodligen Google Keep som du letar efter. Dock som Widget till Android och inte som app. Det är bara homosexuella pedofilnazister som fortfarande använder appar i telefonen (det är vetenskapligt bevisat av NASA och ska alltså inte misstas för att vara min personliga åsikt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in