2003-06-29, 09:24
äldre konto (old)
Ej medlem
varför kan man inte längre editera sina posts?
Citera
2003-06-29, 10:21
Administrator
admins avatar
Re: editera posts

Citat:
Ursprungligen postat av gangstar
varför kan man inte längre editera sina posts?

Varför skulle man kunna editera sina texter?

Du har funktionen "förhandsgranska", *INNAN* du postar dina inlägg.

Det finns inga planer på att införa möjligheten att editera sina texter.

När du har gjort ett inlägg skall andra kunna diskutera det du skrivit. lite svårt ifall inlägget ändras efteråt.

Vi vill inte ha ett forum där deltagarna inte ändrar sina inlägg efteråt, och därmed skapar förvirring. När man gjort ett inlägg är man klar med det inlägget.
Citera
2003-06-29, 10:57
äldre konto (old)
Ej medlem
Tycker väl inte det varit något större problem tidigare, eller har det?

Det som är bra med att kunna editera sina inlägg är om man skrivit något fel. Även om man förhandsgranskar så upptäcker man inte alltid. Ibland kan det smyga sig in fel som gör att en mening har en helt annan innebörd än man tänkt sig. Det är irriterande att behöva göra ett inlägg till efteråt bara för att påpeka felen.

Vi kan ta ditt inlägg som exempel

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi vill inte ha ett forum där deltagarna inte ändrar sina inlägg efteråt, och därmed skapar förvirring. När man gjort ett inlägg är man klar med det inlägget.

Antar du menade att du inte vill ha ett forum där deltagarna ändrar sina inlägg efteråt (kom dock ihåg att alla här inte är lika intelligenta som mig)? Men du skrev ju inte riktigt som du tänkt dig. Om du varit en vanlig användare och inte kunnat editera inlägg, skulle du varit tvungen skriva ett nytt bara för att påpeka felet. Ganska onödigt, då hade det väl varit bättre om du kunnat gå in och ändra det direkt?

Så det blivit:

Citat:
Vi vill inte ha ett forum där deltagarna ändrar sina inlägg efteråt, och därmed skapar förvirring. När man gjort ett inlägg är man klar med det inlägget.
Citera
2003-06-29, 11:06
äldre konto (old)
Ej medlem
Men.. öh? Man KAN ju editera sina posts! Det är ju bara att klicka på "skriv" knappen uppe i inläggets högra hörn. Funkar för mig i alla fall!
Citera
2003-06-29, 13:35
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Padme
Tycker väl inte det varit något större problem tidigare, eller har det?

Det som är bra med att kunna editera sina inlägg är om man skrivit något fel. Även om man förhandsgranskar så upptäcker man inte alltid. Ibland kan det smyga sig in fel som gör att en mening har en helt annan innebörd än man tänkt sig. Det är irriterande att behöva göra ett inlägg till efteråt bara för att påpeka felen.

Vi kan ta ditt inlägg som exempel

Citat:

Antar du menade att du inte vill ha ett forum där deltagarna ändrar sina inlägg efteråt (kom dock ihåg att alla här inte är lika intelligenta som mig)? Men du skrev ju inte riktigt som du tänkt dig. Om du varit en vanlig användare och inte kunnat editera inlägg, skulle du varit tvungen skriva ett nytt bara för att påpeka felet. Ganska onödigt, då hade det väl varit bättre om du kunnat gå in och ändra det direkt?

Så det blivit:

Citat:
Vi vill inte ha ett forum där deltagarna ändrar sina inlägg efteråt, och därmed skapar förvirring. När man gjort ett inlägg är man klar med det inlägget.

Jag förstår helt din poäng, och visst vore det ibland bra att kunna ordna detta efteråt. Men ...

Majoriteten av de som kontaktat admin och efterfrågat denna tjänst har varit personer som ångrat att de skrivit ett visst inlägg, för att de ändrat åsikt. Det finns också personer som sätter i system att publicera felaktiga påståenden etc (telefonnummer och personuppgifter m.m. och påståendet att personen säljer sex bara för att ta ett exempel) för att sedan radera det några timmar senare - och publicera det i något annat forum.

Visst. Vi har loggfiler. Men i det stora hela skapar det extraarbete och vi ser fler nackdelar än fördelar med det. Även ifall jag håller med om din poäng ovan.

I det första fallet blir det väldigt märkligt ifall vissa inlägg förändras under diskussionen. I de sällsynta fall vi raderat inlägg (pga direkta lagbrott) så har vi tydligt berättat att vi tagit bort ett inlägg, och varför.

Jag är inte lika säker på att de som ändrar sina egna uppgifter alla gånger är lika tydliga.
Citera
2003-06-29, 14:03
äldre konto (old)
Ej medlem
Återigen: varför påstår ni att man inte kan editera sina inlägg? Det kan man ju visst.
Citera
2003-06-29, 14:37
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Återigen: varför påstår ni att man inte kan editera sina inlägg? Det kan man ju visst.
Skriv-knappen finns inte under alla forum.

För övrigt var det ett jävla trams att man nu inte ska få korrigera sina stavfel heller. Det var tillräckligt löjligt att man inte fick ta bort skrivna inlägg(eftersom denna funktion ändå bara skulle fungerat så länge inlägget var obesvarat).
Citera
2003-06-29, 15:57
äldre konto (old)
Ej medlem
ja, vad är problemet? de flesta vill ju ha den här funktionen. man kanske ångrar att man har skrivit något som man inte ville skriva eller senare förstår var olämpligt och vill radera/ändra sin post.

man kan inte alls editera alla sina posts i alla forum. skrivknappen visar sig bara i vissa av mina inlägg, andra kan jag inte ändra.

och varför ska ni behöva radera inlägg p.g.a. lagbrott? siten är ju offshore. angående era horanonnonser så föreligger ju alltid risken att någon antar någon annans identitet och postar annonser i dennes namn. det finns ändå inget smidigt sätt att förekomma sådant, oavsett om man kan ändra sina inlägg eller inte.
Citera
2003-06-29, 16:57
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gangstar

och varför ska ni behöva radera inlägg p.g.a. lagbrott? siten är ju offshore.

Jag är ledsen att göra dig besviken, men olagliga inlägg är inte OK och ska raderas omgående. Om vi inte raderar inläggen så är det bara en tidsfråga innan detta forum stängs ned. Det har redan stängts två gånger, utan juridiskt hållbar motivering. Den enda orsaken att de inte lyckas stänga det helt är just för att vi håller oss inom lagen.

Man behöver inte bryta mot lagen för att ha en öppen diskussion. Det handlar om hur man skriver ....
Citera
2003-06-30, 03:03
Medlem
Gerras avatar
Jag vill veta i vilka avdelningar man får ändra inläggen.
Citera
2003-06-30, 15:26
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerra
Jag vill veta i vilka avdelningar man får ändra inläggen.

typ alla jag testat
Citera
2003-06-30, 18:20
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatbrott
typ alla jag testat
Följdfrågan blir då: vilka avdelningar har du testat?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in