2017-07-07, 03:51
Bannlyst
Vad är det för en pajas tråd? Det finns inte ens en källa för påstendet? Och en sak till även om dom skulle luska ut mitt IP och gå förbi mitt VPN
Så finns det ingen bild på mig på hela nätet. Till sist jag har inte blivit avstängd ens varnad på flera år.
Jag säger detta för att lugna andra men sitter en full person på fejjan så är det en helt annan sak.

Vänder vi på det säg att en 16åring sitter här och skriver Nazi propganda vad ska dom göra åt det?
Nej, dom skräms det finns en kärna som skriver här och trivs och vi har en sund självsanering tack våra MOD.

En som Mattson eller Anders Lindberg skulle nog vilja att hela sidan lades ner. För vi är ett hot mot PK många läser men väldigt få skriver något.
Citera
2017-07-07, 10:19
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagVillBliSomFar
Vad är det för en pajas tråd? Det finns inte ens en källa för påstendet? Och en sak till även om dom skulle luska ut mitt IP och gå förbi mitt VPN
Så finns det ingen bild på mig på hela nätet. Till sist jag har inte blivit avstängd ens varnad på flera år.
Jag säger detta för att lugna andra men sitter en full person på fejjan så är det en helt annan sak.

Vänder vi på det säg att en 16åring sitter här och skriver Nazi propganda vad ska dom göra åt det?
Nej, dom skräms det finns en kärna som skriver här och trivs och vi har en sund självsanering tack våra MOD.

En som Mattson eller Anders Lindberg skulle nog vilja att hela sidan lades ner. För vi är ett hot mot PK många läser men väldigt få skriver något.
Vad pratar du om, det finns länk och källa i första inlägget.
Citera
2017-07-10, 14:41
Medlem
EnTjejMedSprays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagVillBliSomFar

Vilken tråd pratar du om? Hur vet du att det inte finns någon bild på dig uppladdad någonstans?
Citera
2019-10-26, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
"Rätt god sannolikhet" innebär i procent hur mycket menar du? Jag hävdar att man som högst kan komma upp i en sannolikhet på ca 70%. Och det är i exceptionella fall. Detta räcker inte på långa vägar för att identifiera en person. Än mindre skulle det förstås hålla för en juridisk prövning. Vad underrättelsetjänster gör är att de använder textanalys tillsammans med annan information för att komma in på någorlunda rätt spår. Därefter kan de ta in folk på förhör och pressa dem. Sammantaget så handlar det om resurser och befogenheter som RG inte är i närheten av. Jag skulle snarare vilja påstå att RG tar icke-obetydliga risker när de försöker agera Tjeka. Det finns nog en hel del paranoida och kriminella individer på Flashback som redan har ögonen på RG.

Man kan koka ner det till en ganska så allmängiltig profil, där man kan få fram ålder, kön, var på ett ungefär folk bor och utifrån det, så skulle man väl kunna få en träff som motsvarar några tusen pers. beroende på att merparten bor i städerna idag. Men sedan hittar många på som fasiken här med och är än kvinna och man mellan inläggen, samt jobbar med allt mellan himmel och jord, så frågan är väl ändå hur mycket vettigt man kan komma fram till.
Ni kan ju ex. kolla på "Gryningspyromanen" där har ni ju en som kunde hålla pokeransiktet så väl och lyckas svara för sig att man inte lyckades binda honom till direkta brott där han bl a tände eld på en kyrka med poliser satta på span bara några meter från honom.
Jag tycker det är illa att vänstern försöker skrämma folk till tystnad. För det första innebär det att man sätter en agenda över vad som är rätt och fel, vilket blir att man tystar andra som inte tycker lika som dem. Sedan att tysta åsikter innebär inte heller att världen blir bättre för det. Det finns grund i folks missnöje och att de uttrycker sig på ett visst sätt som man bör fundera igenom och vad man kan göra åt det. Staten har fått väldigt mycket kritik de senaste åren som man slår ifrån sig så gott det går och som man försöker tysta för att släta över. Detta är helt fel väg att gå. Vi ser nu hur kommun efter kommun går back och detta är definitivt bara början. Tänka på invandrare? När detta här landat har helt haverat, vem tror ni de första blir som lämnar skutan och vem ska det bli som kommer få vända den, tror ni det är de nyanlända? Vår stats politik är den mest oansvarig som Sverige någonsin haft och allt handlar egentligen om att göda kapitalister som inte kommer drabbas av detta och att själva roffa åt sig makten och därmed pengarna.
Senast redigerad av Kammadaj 2019-10-26 kl. 09:17.
Citera
2020-01-14, 22:20
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Tja, nu har det gått drygt två år sedan pajasarna på RG hotade med att hänga ut folk att att avgångar skulle bli aktuella men inget har hänt. Antingen väntar de på att sänka politiker rejält nästa år inför valet (men varför annonsera det tre år innan) eller så, och det är mycket mer sannolikt, var det bara skitsnack från hatvänstern. Som vanligt.
Och nu har det gått ytterligare 2 år , tomma ord från RG?
Citera
2020-01-21, 23:15
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Och nu har det gått ytterligare 2 år , tomma ord från RG?

Förtalskoefficienten överväldigade dem.
Citera
2020-02-18, 00:18
Medlem
Rg-fittorna borde hängas! 🤬

Går det att polisanmäla dom (och faktiskt få igenom något) för att de hackat eller spridit ens mail/uppgifter? 🤬
Citera
2020-02-18, 00:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bonkmannen
Det här verkar vara den första som blivit uthängd:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20270343.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20289440.ab

En läkare.

Ja, jo, men han har till stor del rätt
Citera
2020-06-22, 14:21
Medlem
Ograsts avatar
Vad hände med detta mäktiga gräv? Under 2015 skulle FBs användare hängas ut - men ingenting händer?
Citera
2020-06-22, 21:39
Medlem
Protons avatar
Citat:
Vad hände med detta mäktiga gräv? Under 2015 skulle FBs användare hängas ut - men ingenting händer?
Kan det ha varit så att Flashback hann före och hängde ut grävarna?

Finns ju ett antal trådar om de där figurerna redan, kan det ha varit så att allt kom av sig när detta skedde?

Edit: Kanske blandar ihop det med annat nu?
Senast redigerad av Proton 2020-06-22 kl. 21:42.
Citera
2020-06-23, 10:11
Administrator
admins avatar
Citat:

Aftonbladet påstår att en politiker skrivit rasistiska inlägg på Flashback. Ett år senare uppmärksammar Expressen att samma politiker också var anställd hos Säpo. Kort innan erkände även Martin Fredriksson (Researchgruppen) att han i själva verket arbetade för Säpo.

2013-12-18
"Expressens chefredaktör Thomas Mattsson hävdar bestämt att hans tidning inte ägnar sig åt åsiktsregistrering eller annan Stasiliknande verksamhet. Men på Twitter skryter tidningens samarbetspartners i Researchgruppen öppet om sin "övervakning av oliktänkande" och jämför sig själva med den östtyska säkerhetstjänsten."

"Vi är Sveriges Stasi"
https://www.friatider.se/vi-ar-sveriges-stasi
2015-03-15
"Att mobiliseringen för Revolutionära Fronten snuddar vid Researchgruppen framkommer även i polisens förundersökningar."

"Trots att Researchgruppens kopplingar till den autonoma vänstern är kända har både Expressen och Aftonbladet behandlat dem som vilka frilansare om helst. De har inte bara använts som källor – det brukar betraktas som oproblematiskt att använda vilka källor som helst så länge materialet är sant och relevant – utan det har handlat om långtgående avlönade samarbeten."

Granskare som inte tål en granskning
https://www.dagenssamhalle.se/nyhet/granskare-som-inte-tal-en-granskning-14461
2016-03-02
"Martin Fredriksson, släppte i dagarna en bomb i sociala medier. I en maffig Twitterdrapa avslöjar han att han i många år, under en tid då han bland annat varit aktiv i Antifascistisk aktion och Researchgruppen, också har varit avlönad Säpo-informatör."

När verklighetens Salander sålde ut till Säpo
https://www.svd.se/nar-verklighetens-salander-salde-ut-till-sapo
2016-03-02
"Frågorna hopas sedan journalisten och antifascistiska aktivisten Martin Fredriksson i sociala medier gått ut med att han varit Säpos avlönade informatör."

Prisbelönad journalist avlönad av Säpo i åratal
https://www.arbetaren.se/2016/03/02/prisbelonad-journalist-avlonad-av-sapo-i-aratal/
2016-06-08
"SD-tjänstemannen i EU-parlamentet Joel Ankar skrev om "niggrer", "judesvin" och "arabsvin" på nätforumet Flashback. Expressen kan nu avslöja att han tillträdde en säkerhetsklassad tjänst på Säpo bara några veckor efter att han anonymt spridit budskapet att svenskar kan få beväpna sig mot "invandrarbrottslighet" från "undermänniskogrupper"."

Säpo gav jobb åt aktiv rashetsare
https://www.expressen.se/nyheter/sapo-gav-jobb-at-aktiv-rashetsare/
admin
Citera
2020-06-26, 12:04
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Kan det ha varit så att Flashback hann före och hängde ut grävarna?

Finns ju ett antal trådar om de där figurerna redan, kan det ha varit så att allt kom av sig när detta skedde?

Edit: Kanske blandar ihop det med annat nu?

Jag tror också att det som skedde var att journalistkollegorna faktiskt började känna obehag och inte följa med strömmen när de började hänga ut helt vanliga medborgare. Även om det inte uttalades offentligt av de flesta så vet jag att Emmanuel Karlsten sade att det blev diskussioner i journalistkretsar om när de började gå på icke-offentliga personer utan några uppdrag.

Jag tror det helt enkelt kom av sig där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in