Ska välja kurser till 3:an och undrar hur svår matte 5 är egentligen. Hör att folk sägar att den inte nödvändigtvis är svår utan mer "annorlunda". Jag har relativt lätt för matte(Just nu ligger jag på ett stabilt A i 3c).
Ska välja kurser till 3:an och undrar hur svår matte 5 är egentligen. Hör att folk sägar att den inte nödvändigtvis är svår utan mer "annorlunda". Jag har relativt lätt för matte(Just nu ligger jag på ett stabilt A i 3c).
Klarar du matte 3 & 4 galant bör inte 5an vara något problem över huvud taget.
Läser kursen just nu och säger samma sak - den är annorlunda. Sannolikhetslära, kombinatorik, mängdlära men även integraler och derivator som du känner igen. Tror du kommer tycka att den är rätt kul efter ett tag. Matte 3 är svårare än både matte 4 och 5.
Har själv precis påbörjat matematik 5 och måste säga att den är mycket roligare än matematik 4, då det är roligare problem. Matematik 4 innehöll väldigt många jobbiga uträkningar medan matematik 5 innehåller mer "klurigare" problem, inte jobbiga.
Matematik 4 var definitivt svårare, men matematik 3 var utan tvekan mycket lättare.