Flashback bygger pepparkakshus!
2015-02-08, 17:58
Medlem
efter visst missnöje står jag i begrepp att byta bank från länsförsäkringar till en annan bank

jag har blykoll på utgifter i den egna ekonomin men undrar nu vilka man ska ``visa´´för den nya banken..jag har ej betalningsanmärkningar
Citera
2015-02-08, 18:01
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Banken ska väll ge fan i dina månadskostnader så vidare du inte vill ha ett lån från den nya banken.
Citera
2015-02-08, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
Banken ska väll ge fan i dina månadskostnader så vidare du inte vill ha ett lån från den nya banken.

bolånet flyttas med från lf
Citera
2015-02-08, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moffey
bolånet flyttas med från lf
Jag har aldrig uppgett några andra kostnader än lån, resten räknar banken enligt schablon. Ochdina lån syns ju på UC.
Citera
2015-02-08, 18:20
Medlem
Banken lär väl begära in uppgifter och då uppger du dem... vad är det du vill mörka och varför?
Citera
2015-02-08, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hudge.beat
Banken lär väl begära in uppgifter och då uppger du dem... vad är det du vill mörka och varför?

inte mörka..saken är den att jag tänkte göra en lista att ta med istället för att sitta där och gissa om de frågar något
Citera
2015-02-08, 18:50
Medlem
LF brukar i allt och mycket fungera bra. Vad är det ni inte är överens om?
Citera
2015-02-08, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
LF brukar i allt och mycket fungera bra. Vad är det ni inte är överens om?

det föredrar jag att glömma bort...

viss oenighet i pensionssparet och att de undsmet en försäkringsfråga när åskan sopade bort min dator
Citera
2015-02-08, 20:30
Medlem
soundsgoods avatar
Din "nya" bank kommer troligtvis att fråga efter:
* Inkomst
* Sparkapital - aktier/fonder/konton
* Pensionspar
* Lån - bolån/blancolån/csn
* Egendom - fritidshus/villa/bostadsrätt/skog

Ta med en bankdosa i jackan till Länsförsäkringar för att eventuellt kunna logga in tillsammans med den nya banken och se över ditt engagemang hos LF.
Citera
2015-02-08, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moffey
det föredrar jag att glömma bort...

viss oenighet i pensionssparet och att de undsmet en försäkringsfråga när åskan sopade bort min dator

det senare har ju inget med deras bank att göra. Men det är självklart fritt val både vad banker och försäkringsbolag beträffar.
Citera
2016-01-27, 20:21
Medlem
Det är inte bra för självkänslan att känna sig utnyttjad och lurad år efter år...

Bankers affärsidé är att ge dig bra/ok villkor när du tar lånet eller blir kund och sedan smyghöja dina räntor alternativt låta bli att sänka i samma takt som andra när du har varit kund ett tag. De plockar dig dessutom på massa avgifter som inte alltid syns (när du använder ditt kort utomlands tex)

jag har gått och surat över min trötta bank (Nordea) i många år innan jag i höstas fann kraften att byta. Here is the good news:- Det var rätt lätt! Fick erbjudande via webben på http://bytabank.se/. Min nya bank fixade flytten efter jag givit dem mina kontouppgifter mm. Tydligen har bankerna tvingats göra det lättare att byta bank och kan inte fördröja informationsutbytet mer än 3 dar.

nu har jag iaf givit igen på min gamla bank och förutom att jag har lägre räntor och avgifter har jag återupprättat lite av min självkänsla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in