2015-02-08, 17:15
Medlem
Hej,
Har en vw golf 07:a som strulat nått kopiöst med rost, hade inne den på möller bil och fick till en goodwill på rosten som uppkommit på insteget (trösklarna) och framskärmarna. Nöjd och glad vart de samma skit efter 1,5 år. Borde väl hålla längre? Eftersom de gjordes på goodwill får man tydligen inte nån garanti på jobbet så denna gången fick ja kraftig rabatt men fick betala några tusenlappar.
Denna gång lackerades instegen(trösklarna) och framskärmarna. Idag när ja tvättade bilen så har jag återigen fått rost på ena skärmen, alltså nu 2,5 månad efter lackeringen.

Hur lång tid borde lacken vara okej, fattar ju att rost kommer det ju av naturliga orsaker från salt osv då ja kör mestadels motorväg. Men ett par år borde man väl kunna tycka är det minsta det ska hålla?

Dåligt insatt på lack osv därför undrar ja om nån har bättre koll än jag?

Mvh

Burt
Citera
2015-02-08, 17:18
Medlem
BNCs avatar
Känns som att de slarvar med förarbetet om det kommer tillbaka så snabbt.
Citera
2015-02-08, 23:57
Medlem
borrasss avatar
vw har problem med sina lacker samt rost!
kommer rosten tillbaka på samma ställe eller?
Citera
2015-02-09, 10:06
Medlem
kan jag svara på direkt. Jag lackera min baklucka på min bil. Underarbetet är extremt viktigt och man får ha tålamod. Grunden är alltså viktigt!

Sen hade jag "hundbenen" som jag fuska lite med.
Idag är rosten tillbaka överallt där jag inte var sådär jätte noga.
Min baklucka är däremot fin fortfarande.

Oftast är det aktivt rost kvar när man fuskar.
Citera
2015-02-09, 17:04
Medlem
Frågan är ju om de gjort något fel eller inte. Hurvida det är ny rost på ett nytt område eller den gamla rosten som kommit tillbaka pga fuskjobb.

Normalt sätt ska inte en nylackad skärm börja rosta efter ett par månader. Men det kan ju vara så att de endast lagat rosten du påpekat och sen har det kommit ny rost brevid.
Citera
2015-02-09, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gutz
Frågan är ju om de gjort något fel eller inte. Hurvida det är ny rost på ett nytt område eller den gamla rosten som kommit tillbaka pga fuskjobb.

Normalt sätt ska inte en nylackad skärm börja rosta efter ett par månader. Men det kan ju vara så att de endast lagat rosten du påpekat och sen har det kommit ny rost brevid.

Var nästan på exakt samma ställe som tidigare, då var den omlackerad tidigare som sagt. Så skulle det lackeras om nu skulle det vara "backjobb" på backjobbet!
Var inne idag, garantisnubben var inte där men nån annan kille var med ut och kollade och föreslog de kunde varit pga stenskott....
Citera
2015-02-09, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtrooper
kan jag svara på direkt. Jag lackera min baklucka på min bil. Underarbetet är extremt viktigt och man får ha tålamod. Grunden är alltså viktigt!

Sen hade jag "hundbenen" som jag fuska lite med.
Idag är rosten tillbaka överallt där jag inte var sådär jätte noga.
Min baklucka är däremot fin fortfarande.

Oftast är det aktivt rost kvar när man fuskar.

Hundbenen? Bakluckan har jag fått omlackerad tidigare den med, rost kommit tillbaka runt handtaget(är vw märket mitt på man öppnar med). Samma ställe som tidigare. Fått det beviljat på omlack iaf!

Citat:
Ursprungligen postat av borrass
vw har problem med sina lacker samt rost!
kommer rosten tillbaka på samma ställe eller?

Ja den gör ju det, stenskott var en möjlig orsak sa dom. Hade inne den en gång tidigare för trösklarna, baklucka och skärmar som de tog på goodwill då det kom då bilen var relativt ny. Sen blev det backjobb på det, hösten 2014 men blev inte bra gjort nu heller vad det verkar som
Citera
2015-02-09, 19:54
Medlem
Bouchets avatar
Golfarna rostar där pga att kopiösa mängder grus/sand/jord hamnar mellan skärm och innerskärm. Detta håller fukten kvar och rosten kommer som ett brev på posten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in