på tal om att man kan investera/spekulera i börskrascher, finns det något sätt i att investera i om man tror att en kurs inte kommer ändras? jag har fattat nu att man kan spekulera i uppgång och nedgång. men kan man spekulera i "stabilitet" så att säga? om man tror att ett företag inte kommer göra varken vinst eller förlust de kommande 5 månaderna, kan man på något sätt att få avkastning på det? finns det certifikat eller optioner för sånt? utdelning finns ju, har ju vissa företag. men kanske finns mer sätt?
Om man skulle vilja ge bort aktier till en polare tex på Swedbank, hur gör man då? Ska nämligen ge min polare lite aktier och jag hittar hur man gör på avanza men jag vill föra över från Swedbank till Swedbank men hittar ingenting om hur man för över Aktier, bara hur man för över Fonder.
Någon som har erfarenhet? Folk måste väl ge bort aktier osv till sina barn så konstigt att det inte finns någon information om det att hitta.
Om man skulle vilja ge bort aktier till en polare tex på Swedbank, hur gör man då? Ska nämligen ge min polare lite aktier och jag hittar hur man gör på avanza men jag vill föra över från Swedbank till Swedbank men hittar ingenting om hur man för över Aktier, bara hur man för över Fonder.
Någon som har erfarenhet? Folk måste väl ge bort aktier osv till sina barn så konstigt att det inte finns någon information om det att hitta.
Det enklaste är att likvidera aktierna som du innehar ägo till och därefter överlämna likviderna till din kamrat som får ta på sig ansvaret att förvärva samma aktier som du ursprungligen avyttrade.
Jag har för mig att Avanza hade någon julkampanj där man kunde ge bort aktier i ett snyggt kuvert. Kika med deras kundtjänst.
Jag har för mig att Avanza hade någon julkampanj där man kunde ge bort aktier i ett snyggt kuvert. Kika med deras kundtjänst.
Jooo men jag hittar hur man gör på Avanza men jag vill veta hur man för över från Swedbank till Swedbank, förstår inte hur det inte kan finnas någon information om hur man gör det på Swedbank.
Är en noob som ska börja med aktiehandel. Vilken handelsplattform ska jag använda? Avanza? Befinner mig i latinamerika om det har någon betydelse av plattform
Sen gärna råd vilken bransch som kan vara på uppgång nu i coronakrisen?