Flashback bygger pepparkakshus!
2015-02-08, 00:44
Medlem
Hej, jag vet inte om det bara gäller min dator men jag har på sistone lagt märke till detta. Varje gång jag surfar med safari utan laddare med inga andra program aktiva i bakgrunden, så slukas batteriet ovanligt fort. Det har aldrig varit så förr, men jag misstänker att det är något fel med safari då det står att safari har hög strömförbrukning...

Vad kan man göra? Är det någon annan som upplever samma problem?

Tack på förhand!
Citera
2015-02-08, 00:47
Medlem
sommarlovs avatar
Du kanske kollar mycket på Youtube-liknande klipp.
Flash tar mycket batteri.
Kolla om det finns uppdatering till Flash för Safari...
Citera
2015-02-08, 00:47
Bannlyst
Du har alltså testat med en annan webläsare.... ?

Helt säker på att det inte är ditt batteri som är utslitet?
Citera
2015-02-08, 01:07
Medlem
Har samma problem. Det jag har märkt är antal tabbar som är aktiva och hur många av de är videos.
Citera
2015-02-08, 07:22
Medlem
morkfromorks avatar
Finns en hel del sidor numera som är ruttet skrivna, märker på jobbets laptop att fläkten varvar upp till max hastighet när flash eller animationer startar, inte ens en excelark på 20MB lyckas med det.
Citera
2015-02-08, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Du kanske kollar mycket på Youtube-liknande klipp.
Flash tar mycket batteri.
Kolla om det finns uppdatering till Flash för Safari...
Mycket möjligt, temperaturen på datorn stiger till 80-90 grader celcius så fort jag har datorn på knäna och surfar i nätet, kan även bero på sidor med flash. Ska kolla upp det med uppdatering, tack för ditt svar!
Citera
2015-02-08, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motoracer
Du har alltså testat med en annan webläsare.... ?

Helt säker på att det inte är ditt batteri som är utslitet?
100 % säker, köpte in datorn (macbook pro late 2013) förra året. Ända sen jag fick datorn kollade jag upp tips på hur man håller batteriet så frisk som möjligt. Jar har tagit hand om batteriet väldigt väl.

Jag provade chrome ett litet tag, och det tog inte lika mycket batteri som safari gör.
Citera
2015-02-08, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razer9711
Har samma problem. Det jag har märkt är antal tabbar som är aktiva och hur många av de är videos.
Mycket möjligt att det kan bero på det :/
Citera
2015-02-08, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Finns en hel del sidor numera som är ruttet skrivna, märker på jobbets laptop att fläkten varvar upp till max hastighet när flash eller animationer startar, inte ens en excelark på 20MB lyckas med det.
JA! jag brukar va inne på sidor med streaming-tjänster, fläkten börjar varva upp rejält samtidigt som temperaturen stiger till 80-90 grader celcius. Måste bero på sidor med flash helt enkelt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in