2015-02-08, 00:44
Medlem
Hej, jag vet inte om det bara gller min dator men jag har p sistone lagt mrke till detta. Varje gng jag surfar med safari utan laddare med inga andra program aktiva i bakgrunden, s slukas batteriet ovanligt fort. Det har aldrig varit s frr, men jag misstnker att det r ngot fel med safari d det str att safari har hg strmfrbrukning...

Vad kan man gra? r det ngon annan som upplever samma problem?

Tack p frhand!
Citera
2015-02-08, 00:47
Medlem
sommarlovs avatar
Du kanske kollar mycket p Youtube-liknande klipp.
Flash tar mycket batteri.
Kolla om det finns uppdatering till Flash fr Safari...
Citera
2015-02-08, 00:47
Bannlyst
Du har allts testat med en annan weblsare.... ?

Helt sker p att det inte r ditt batteri som r utslitet?
Citera
2015-02-08, 01:07
Medlem
Har samma problem. Det jag har mrkt r antal tabbar som r aktiva och hur mnga av de r videos.
Citera
2015-02-08, 07:22
Medlem
morkfromorks avatar
Finns en hel del sidor numera som r ruttet skrivna, mrker p jobbets laptop att flkten varvar upp till max hastighet nr flash eller animationer startar, inte ens en excelark p 20MB lyckas med det.
Citera
2015-02-08, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Du kanske kollar mycket p Youtube-liknande klipp.
Flash tar mycket batteri.
Kolla om det finns uppdatering till Flash fr Safari...
Mycket mjligt, temperaturen p datorn stiger till 80-90 grader celcius s fort jag har datorn p knna och surfar i ntet, kan ven bero p sidor med flash. Ska kolla upp det med uppdatering, tack fr ditt svar!
Citera
2015-02-08, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motoracer
Du har allts testat med en annan weblsare.... ?

Helt sker p att det inte r ditt batteri som r utslitet?
100 % sker, kpte in datorn (macbook pro late 2013) frra ret. nda sen jag fick datorn kollade jag upp tips p hur man hller batteriet s frisk som mjligt. Jar har tagit hand om batteriet vldigt vl.

Jag provade chrome ett litet tag, och det tog inte lika mycket batteri som safari gr.
Citera
2015-02-08, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razer9711
Har samma problem. Det jag har mrkt r antal tabbar som r aktiva och hur mnga av de r videos.
Mycket mjligt att det kan bero p det :/
Citera
2015-02-08, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Finns en hel del sidor numera som r ruttet skrivna, mrker p jobbets laptop att flkten varvar upp till max hastighet nr flash eller animationer startar, inte ens en excelark p 20MB lyckas med det.
JA! jag brukar va inne p sidor med streaming-tjnster, flkten brjar varva upp rejlt samtidigt som temperaturen stiger till 80-90 grader celcius. Mste bero p sidor med flash helt enkelt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in