2015-02-07, 17:46
Medlem
droppas avatar
Tjena. Sitter och snackar med ett par kompisar om en sak, och vill gärna få lite input.
Om du hade fått välja att få reda på HUR du skulle dö eller NÄR du skulle dö, vad hade du/ni valt?

Tänk att få reda på att du skulle dö tex i en trafik relaterad olycka, hur fan ska man kunna slappna av i livet, men samtidigt att veta NÄR man ska gå hädan måste oxå va bull att bara "räkna ner" .
Själv hade jag nog valt NÄR för dygnet innan hade man nog levt mer än resten av livet innan,
Citera
2015-02-07, 17:57
Medlem
AutofyllarNs avatar
Hade tagit när, annars begränsar man sig i livet. Blir dock väldigt läskigt om man dör i förtid.
En fråga som är intressant här om man kan ändra ödet. Vet man att man ska dö på en färja, då borde man kunna ändra ödet? Eller?
Citera
2015-02-07, 17:57
Medlem
orrecrists avatar
Vi räknar ju alla ner oavsett vad.. Få av oss bli över hundra.
Citera
2015-02-07, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av droppa
Tjena. Sitter och snackar med ett par kompisar om en sak, och vill gärna få lite input.
Om du hade fått välja att få reda på HUR du skulle dö eller NÄR du skulle dö, vad hade du/ni valt?

Tänk att få reda på att du skulle dö tex i en trafik relaterad olycka, hur fan ska man kunna slappna av i livet, men samtidigt att veta NÄR man ska gå hädan måste oxå va bull att bara "räkna ner" .
Själv hade jag nog valt NÄR för dygnet innan hade man nog levt mer än resten av livet innan,

Jag föreställer mig att en död är när kroppen slutar fungera.
Innan döden vill jag ha det gott och vill inte helst lida.
Vid döden av kroppen så skickar den inga signaler, och jag kan bara dö på ett vis.

Men jag förstår vad du menar.

Vet inte mer än att jag inte vill lida innan döden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in