2015-02-07, 08:49
Avslutad
Hej. Har en jävligt vidrig hosta, min andra dag med hosta är det. Näsan rinner som fan och nu när jag vakna har jag världens jävla lock i örat (öronen??? vet fan inte om de är båda). Medan jag skriver detta inlägg så känns de som att locket har släppt? Eller så är jag van redan? Men iaf, detta är tydligen ganska normalt men symptomen kan va illa, öroninflammation o dylikt?

Kan säga att jag har 0% verk i öronen men min förkylning började med halsont som vanligt när jag blir sjuk och nu har jag ingen feber men kraftig hosta och täppt i näsan/rinner.

Vad ska jag göra? Ringer 1177 nu. Orkar inte vaxpropp o grejer redan rensat öronen förr.

Kommer dock ihåg att inatt när jag var halft i sömnen så pillade jag lite i öronen, tror jag försökte få bort nått där i? :S:S:S
Citera
2015-02-07, 08:57
Medlem
Ratis avatar
Låter som en helt vanlig förkylning. Det brukar gå över.
Citera
2015-02-07, 09:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Låter som en helt vanlig förkylning. Det brukar gå över.

Tack för att du ger mig hopp. Försökte tryckutjämna men märkte ingen speciell känsla. Kan va öroninflammation också tydligen men de vore konstigt för de är inte så kraftigt.
Citera
2015-02-07, 09:09
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xebbish
Tack för att du ger mig hopp. Försökte tryckutjämna men märkte ingen speciell känsla. Kan va öroninflammation också tydligen men de vore konstigt för de är inte så kraftigt.

Vitlöksklyfta i örat är ett gammalt husmorsknep. Vet inte hur det fungerar dock.
Citera
2015-02-07, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xebbish
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Vitlöksklyfta i örat är ett gammalt husmorsknep. Vet inte hur det fungerar dock.
Brukar köra hackad gullök i tunt lager gasbinda som sedan tejpas fast runt örat och får verka (gärna över natten). Fungerat bra genom åren även om det kan upplevas lite äckligt att stinka lök.

Kan även rekommendera rikligt med nässpray och sedan lägga sig med huvudet bakåt (precis som man ska lägga någon innan man utför konstgjort andning).
Senast redigerad av oddman84 2015-02-07 kl. 10:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in