2015-02-07, 00:29
Medlem
max02s avatar
Hej! Är nära på att köpa en BMW 518, 1995 årsmodell. Skulle dock gärna vilja veta om det går att byta ut den inbyggda bilstereon (http://sv.tinypic.com/view.php?pic=qoygps&s=8#.VNVMhWiG-Tw), för visst ser den ut att vara just inbyggd? Alltså skruva bort den och ersätta med en ny modern stereo med AUX, USB och CD. På min senaste bil (BMW 520, 1996 årsmodell), satt det en ny stereo som var utbytt och jag förmodar att det satt en inbyggd där tidigare.

Blir överlycklig om detta fungerar för då köper jag bilen på måndag och fixar ny stereo och en baslåda i bagaget.

Ska tillägga jag älskar köra bil och lyssna på musik men har noll kunskap om sånt här!

Tack på förhand!
Citera
2015-02-07, 01:01
Medlem
Det går alldeles utmärkt, du lär dock behöva en ram till din nya stereo, och eventuellt en iso-adapter
Citera
2015-02-07, 09:19
Medlem
PeterNosters avatar
Jag föredrar stereo framför att ha morsan i bilen.
Citera
2015-02-07, 11:39
Medlem
Iloveludas avatar
Det där med inbyggd stereo måste ta mig fan vara det dummaste som bilindustrin har kommit på
En bil överlever i allmänhet flera generationer multimedia.
Vem fan vill ha en enkel cd spelare idag?
På vissa bilar är det relativt enkelt, På andra tex Volvo v50 med historiens fulaste mittkonsol är det ett helvete och dessutom dyrt.
Citera
2015-02-07, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Det där med inbyggd stereo måste ta mig fan vara det dummaste som bilindustrin har kommit på
En bil överlever i allmänhet flera generationer multimedia.
Vem fan vill ha en enkel cd spelare idag?
På vissa bilar är det relativt enkelt, På andra tex Volvo v50 med historiens fulaste mittkonsol är det ett helvete och dessutom dyrt.

Fördelar med fabriksmonterade:
De fungerar oftast väl, inte sällan lika länge som bilen.
De är inte stöldbegärliga.
Många dessutom integrerade med externa reglage, i ratt exempelvis.
Inte sällan finns såväl cd som kassett.
Citera
2015-02-07, 23:50
Medlem
max02s avatar
Kollade inom på BRL's hemsida och såg de inte fanns någon monteringsram för 5 serien 1988-1995. Bilen är som sagt BMW 518 -95. Går de ha en ram som är till för 1995-2004 till exempel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in