2015-02-06, 23:53
Medlem
Hej.

Skaffade precis dropbox p macen. Men jag blir inte riktigt klok p de. Macen brjar f lite minne s jag tnkte mig att jag laddar upp bilderna och filmerna p dropbox s jag sedan kan tmma iphoto. Men jag duplicerar bara bilderna. Bilderna dupliceras i dropbox programet och efter jag har laddat upp dom dr s om jag tar bort dom tas ven bilden bort frn dropbox. Jag skulle vilja anvnda dropbox som en online hrddisk r det mjligt eller r det jag som r smst?
Citera
2015-02-07, 00:07
Medlem
Aldrigmerigens avatar
Det r mjligt, eller ja, det ska vara mjligt. Jag anvnder Dropbox p bde telefonen och datorn och det fungerar utmrkt. Jag antar att du laddat ner appen, och att den synkas ihop med datorn p ngot stt i instllningarna. Ladda istllet upp allting via hemsidan, online, s lser det sig nog
Citera
2015-02-07, 00:09
Medlem
Det r ett alternativ. Knns bara som de hade varit smidigare om jag lyckas f rtt p det. Rr sig om 150 gb som ska laddas upp s lr ju ta en jkla tid.
Citera
2015-02-07, 15:12
Medlem
Dropbox r ingen backuptjnst utan en synktjnst. Det innebr att det som finns i Dropboxmappen p datorn laddas upp till Dropbox. Tar du bort en fil frn Droppboxmappen p datorn frsvinner den ven i Dropbox i molnet.

Tycker du ska vnta tills Apple lanserar nya Photo appen till OS X som kommer snart d fr du mjligheten att ladda upp alla bilder i molnet och sen kunna ta bort dom frn datorn.
Citera
2015-02-09, 14:17
Medlem
Lter himla smidigt. Problemet r att jag ker till australien imorgon och har tnkt mig att skerhetskopiera de vi dropbox. Lste de om ja laddar upp de direkt p deras hemsida och inte anvnder mig av deras client s gr de bra (tror jag).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in