2015-02-06, 18:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Ilband dyker de upp. Bilar som gått otroligt lite trots att de är till åren komna.
En del är tom fabriksnya, eller påstås i alla fall vara det.
Ett exempel:

http://www.blocket.se/uppsala/Chevrolet_Corvette_UNIK_FABRIKSNY_BIL__20km_580107 63.htm?ca=11&w=3

Säkert en väldigt fin C4. Känner mig ändå lite tveksam till att bilen bara rullat två mil, då man ändå kan se slitage på förarstolen. Mycket torrkörning måhända?
300 tkr för en helt ny corvette kan ju tyckas prisvärt även om bilen är gammal, men jag undrar jag. Sätter man i nyckeln i den där och avverkar säg 2 tusen mil. Då torde väl bilen i bästa fall vara värd häften? Det blir ganska dyra mil i en gammal bil.

Några fler exempel:'

http://www.blocket.se/goteborg/BMW_735_7000_MIL_2_agare_Evbyte_Avbet_58165945.htm ?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/orebro/Volvo_Amazon_121_57366033.htm?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/ostergotland/Volvo_240_245_Classic_unic_car_excellent_57497232. htm?ca=11&w=3

Vad ska man ha dessa bilar till? Samlarföremål? Museiföremål? Känns inte som att de borde användas alls. Inte ens åkas med i veteranbilsrallyn.
Citera
2015-02-06, 19:00
Medlem
sucuks avatar
Corvetten och amazonen kan möjligen få samlarvärde där stor del av värdet är det låga miltalet men i övrigt kör nog säljarna efter parollen "går det så går det"...
Citera
2015-02-06, 19:33
Medlem
Hade Amazonen varit en gammal svart Volvo 740 från -88 i nyskick hade jag lätt gett stora pengar för den, för det är något speciellt över dem... hade köpt den mest för att få några mil nostalgi varje sommar när vädret tillåter och något att dregla över i garaget - jo jag vet, jag är sjuk :P. Men jag har råd med det, så varför inte?

När jag köper bruksbil skall den ha rullat långt, gärna taxi eller polisfordon där priset ligger rätt och där bilarna blivit ordentligt servade - så länge bilen ser fräsch ut kan man fixa det mekaniska liksom ^^, med en gammal bil blir det dessutom svårt att hitta delar... därför blir det bara nostalgi-mil .
Citera
2015-02-06, 19:34
Medlem
carlpetersen73s avatar
inte helt ovanligt att handlare har något åk som en blickfångare de egentligen aldrig tänkt sälja, oftast lite för högt prisade. Ser inget märkvärdigt hos någon av dessa bilar, kanske Amazonen. Corvetten var bara fånig, rulla lite med den och priset är halverat, minst. Finns för många av den för att den ska få samlarvärde på 100 år.
Citera
2015-02-06, 19:36
Medlem
Baalzamons avatar
Dessa bilar är inte som nya, detaljer av plast och gummi åldras och kommer behöva bytas. Jag betalar gärna extra för en veteran som är rostfri men det spelar ingen roll om den gått 1 mil eller en miljon.

Jag blev lite sugen på amazonen. För halva priset hade jag kanske köpt den
Citera
2015-02-06, 20:02
Bannlyst
Den sista är nog mest ett skämt. Vet inte vad för pajsare som skulle betala 300 000 för corvetten men det kanske finns. Finns mycke roligare bilar att lägga pengarna på för den summan. Roligaste är amazonen men går att få lika fin förmodligen för mycke mindre pengar annan årsmodell och / eller renovera
Citera
2015-02-06, 20:12
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Dessa bilar är inte som nya, detaljer av plast och gummi åldras och kommer behöva bytas. Jag betalar gärna extra för en veteran som är rostfri men det spelar ingen roll om den gått 1 mil eller en miljon.

Jag blev lite sugen på amazonen. För halva priset hade jag kanske köpt den

Samma här. Men kollar man bilderna noga så är jag tveksam till de låga milen. Den kan ju lika gärna gått 10 000 mil extra eftersom mätaren på den tiden vände vid 10 000.

Kolla bilden från sidan, främre skärmlist ser inte riktigt OK ut, hänger lite.
Lite skabbigt motorrum.
Grillen är inte från 1964 utan den kom först på 1967 års modeller.

Men i övrigt är det en -64, eller fas 1 som vi säger nu för tiden. Troligen tillverkad från augusti -63 och ett halvår framåt.

Edit: Fas 2 av den årsmodellen var i stort sett lik Fas 1. Förutom lite tekniska förändringar så modifierades instrumentpanelen och bakluckan fick det kortare handtaget. I motorrummet så flyttades oljepåfyllningshålet från mitten av ventilkåpan till längst fram av densamma.
Senast redigerad av P55 2015-02-06 kl. 20:26. Anledning: Tillägg
Citera
2015-02-06, 20:42
Medlem
En 1962 är det men med div delar från nyare årsmodeler ditplockat. Undrar hur liket till bmw såg ut när det krävdes över 100lapp att rätta till den.
Senast redigerad av nikitalord 2015-02-06 kl. 20:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in