Flashback bygger pepparkakshus!
2015-02-05, 20:02
Medlem
novus.s avatar
Hej.
Jag tänkte köra ett kilo bogfläsk i slow cookern och skulle gärna vilja ge köttet smak av grön paprika. Kommer det att funka om jag hackar upp paprikan och kastar i det med köttet, eller har någon nåt bättre knep? Det ska alltså bli en stek, jag ska ha i lite annat också som vitlök, chili, siracha, persilja paprikapulver.. m.m.

Grymt tacksam för svar, tack Flashbackkockarna!!! 😊
Citera
2015-02-05, 20:05
Bannlyst
Gör paprikapure och gnid in/ pensla köttet med.

Gör en marinad av alla ingredienserna och kleta på.
Citera
2015-02-05, 21:46
Medlem
klybans avatar
Om du ska göra så, så skulle jag nog ta bort skinnet.
Då den gröna paprikan är rätt besk stundtals, på gränsen till oätbart ibland(om man använder mycket).
Men jag skulle plockat skinnet på alla färger om jag skulle gjort som du, då jag personligen tycker det är godare.
Sen om jag slänger i paprika det absolut sista, så brukar jag inte plocka skalet.
Då det är rätt svårt att få paprika krispig då, då det är krispigheten jag då vill ha.

För fattar som du ska ha rätt mycket paprika, eller?
Och eftersom det ska koka med länge.
Så skulle jag ha rostat paprikorna och plockat skinnet.
Citera
2015-02-06, 19:29
Medlem
pepsi haxs avatar
Halvera paprikan och lägg in i ugn tills du kan dra bort skinnet, skrapa av köttet från paprikan och pensla på eller gör vad du vill med den.
Citera
2015-02-07, 07:52
Medlem
Som flera sagt, viktigast är att rosta paprikan innan. Över öppen eld tills svarta. Kallna i en behållare m lock ( typ kastrull) och dra av skinn och lägg i grytan.... Eller på plåt på hög värme i ugn tills de svartnar.

Rökt paprikapulver finns att köpa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in