Flashback bygger pepparkakshus!
2015-02-05, 18:09
Medlem
J.Boozes avatar
BFC verkar ju typ svara på rapporeteringar en gång i veckan eller nåt

och han är den enda moderatorn

just nu är det vissa trådar fyllda med både personliga påhopp, offtopic, och trams.
3-4 trådar.

känns rätt meningslöst att rapportera inlägg när ändå inget händer.

i andra forum rappoterar man och det sker effekt inom 24h.

och ifall BFC nu har så mkt annat för sig så kanske någon annan borde hoppa in och moderera drog-nätshop forumet.
nej, jag syftar inte på mig själv.
men nån kan väl hjälpa honom.
Citera
2015-02-05, 18:17
Medlem
J.Boozes avatar
nästan anarki där just nu.

vilket gör hela stället obehagligt att man när som helst kan bli attackerad utan någon som helst provocation.
min avatar tex, har tydligen provocerat ett par stycken.

men snälla nån, ta det inte i en drog-nätshop tråd!!!
om nu min alien är så jävla störande så STÄNG AV AVATARER

ibland undrar jag ifall jag är den enda kvar på FB med nåt sånär förnuft??
hur man kan komma på att klaga på någons avatar i en drogshop tråd... för helvete.
Citera
2015-02-05, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
nästan anarki där just nu.

vilket gör hela stället obehagligt att man när som helst kan bli attackerad utan någon som helst provocation.
min avatar tex, har tydligen provocerat ett par stycken.

men snälla nån, ta det inte i en drog-nätshop tråd!!!
om nu min alien är så jävla störande så STÄNG AV AVATARER

ibland undrar jag ifall jag är den enda kvar på FB med nåt sånär förnuft??
hur man kan komma på att klaga på någons avatar i en drogshop tråd... för helvete.

Frågan är väl varför du bryr dig om kritiken? Hur fjantigt är inte det?
Citera
2015-02-05, 19:09
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Frågan är väl varför du bryr dig om kritiken? Hur fjantigt är inte det?

missförstår du med flit? jag hoppas det.

Om inte, så skall jag förklara för dig.
Det förstår trådarna.
Trådarna handlar om drogshoppar, och bör behandlas med största respekt och offtopic trams borde vara nolltolerans.

Tror du verkligen på allvar att det handlar om mig? Isåfall vet jag inte vad jag skall säga.
trodde inte ens jag skulle behöva förklara detta.
Om du eller någon annan tror att jag bryr mig det minsta om vad folk tycker om mig eller min avatar - må så vara.
Men att ta upp det i en tråd som handlar om en legitim drogshop? Är det rätt tycker du?

Eller är du en av dom som provocerar för provocerandets skull?
Citera
2015-02-05, 19:28
Medlem
gambiafarfars avatar
Citat:
BFC verkar ju typ svara på rapporeteringar en gång i veckan eller nåt

och han är den enda moderatorn

just nu är det vissa trådar fyllda med både personliga påhopp, offtopic, och trams.
3-4 trådar.

känns rätt meningslöst att rapportera inlägg när ändå inget händer.

i andra forum rappoterar man och det sker effekt inom 24h.

och ifall BFC nu har så mkt annat för sig så kanske någon annan borde hoppa in och moderera drog-nätshop forumet.
nej, jag syftar inte på mig själv.
men nån kan väl hjälpa honom.

Håller med, det borde även jobbas mer på att ta ner trådar där shoppar visat sig vara scam, för dessa finns det alldeles för många av nu.
Citera
2015-02-05, 19:35
Bannlyst
Citat:
missförstår du med flit? jag hoppas det.

Om inte, så skall jag förklara för dig.
Det förstår trådarna.
Trådarna handlar om drogshoppar, och bör behandlas med största respekt och offtopic trams borde vara nolltolerans.

Tror du verkligen på allvar att det handlar om mig? Isåfall vet jag inte vad jag skall säga.
trodde inte ens jag skulle behöva förklara detta.
Om du eller någon annan tror att jag bryr mig det minsta om vad folk tycker om mig eller min avatar - må så vara.
Men att ta upp det i en tråd som handlar om en legitim drogshop? Är det rätt tycker du?

Eller är du en av dom som provocerar för provocerandets skull?

Det är ofta svårt att veta här. Många bryr sig om de minsta skitsaker. Men OK, det var en vettig åsikt. Tycker detsamma. Verbala spyor mot mig själv gör inget som sådana, men de sabbar debatten.
Citera
2015-02-05, 19:36
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gambiafarfar
Håller med, det borde även jobbas mer på att ta ner trådar där shoppar visat sig vara scam, för dessa finns det alldeles för många av nu.

ja. jag räknar 5 trådar just nu som är bevisat röda som fortfarande finns kvar.
Citera
2015-02-06, 21:15
Medlem
J.Boozes avatar
sålänge bara BFC är moderator har vi patrull.
jag ber någon som har lite mer tid på händerna att hoppa in och hjälpa honom.
(nä, för tusan, jag påstår inte att jag på något sätt vill vara moderator - det skulle fan sluta med att hälften av alla inlägg fick varningar - något överdrivet. men nej, jag vill absolut inte försöka få mitt inlägg att låta som att jag är sugen på att bli mod. Definitivt ej.)
Citera
2015-02-06, 21:51
Medlem
b0gfettos avatar
Nu är jag som du förmodligen vet inte moderator i Nätbutiker och drogshoppar, men syftet med forumet är vad jag vet inte att göra reklam för gröna (ärliga shoppar för icke insatta) eller röda (icke-ärliga) utan för att dessa ska diskuteras oavsett. Så att röda shoppar ska tas bort förstår jag inte syftet med.
Citera
2015-02-06, 21:53
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Nu är jag som du förmodligen vet inte moderator i Nätbutiker och drogshoppar, men syftet med forumet är vad jag vet inte att göra reklam för gröna (ärliga shoppar för icke insatta) eller röda (icke-ärliga) utan för att dessa ska diskuteras oavsett.

helt medveten om detta, men eftersom vissa trådar plågats med offtopic i flera dagar (jag vågar påstå en vecka) utan att något gjorts så tycker jag att BFC behöver hjälp där.

dessa trådar förtjänar respekt, och det (enligt mig) är viktigt att dom hålls rena från offtopic, trams, personliga påhopp, med mera.

och angående borttag av röda shoppar - du har rätt. det är bara bra att dom finns kvar.
vet inte vad jag tänkte där.
Citera
2015-02-06, 21:56
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
helt medveten om detta, men eftersom vissa trådar plågats med offtopic i flera dagar (jag vågar påstå en vecka) utan att något gjorts så tycker jag att BFC behöver hjälp där.

dessa trådar förtjänar respekt, och det (enligt mig) är viktigt att dom hålls rena från offtopic, trams, personliga påhopp, med mera.

och angående borttag av röda shoppar - du har rätt. det är bara bra att dom finns kvar.
vet inte vad jag tänkte där.

Det förstår jag, men samtidigt så är detta ett ideelt arbete vi utför utan krav på tid vi ska moderera och vissa saker kan dyka upp som gör att man inte har tid med moderering (eller Flashback) öht. Om jag har kort om tid så prioriterar jag t.ex. 1.XX reglerna och låter OT och liknande ligga.

Självklart så önskar vi fler moderatorer då forumet växer men det är tyvärr inte så lätt löst.

Det är alltid bra att det uppmärksammas dock så försöker vi lösa det.
Citera
2015-02-06, 22:13
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Det förstår jag, men samtidigt så är detta ett ideelt arbete vi utför utan krav på tid vi ska moderera och vissa saker kan dyka upp som gör att man inte har tid med moderering (eller Flashback) öht. Om jag har kort om tid så prioriterar jag t.ex. 1.XX reglerna och låter OT och liknande ligga.

Självklart så önskar vi fler moderatorer då forumet växer men det är tyvärr inte så lätt löst.

Det är alltid bra att det uppmärksammas dock så försöker vi lösa det.

Jag tackar ödmjukast för ditt svar och accepterar det likaså.

Trevlig helg på er alla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in