2015-02-05, 10:04
Medlem
Tjena
Antar frågan har ställts ett antal ggr. Men jag undrar om man kan fälla in spottar i befintligt tak. Sitter panel direkt på trädplankorna som skiljer taket mot vinden.
Innebär alltså att man får göra hål upp till vinden så kablar o sånt hamnar där.
Led spottar är det tänkt såfall.
På vinden ät det isolerat med spån än sålänge. Ska dock isolera om med tiden.
Ät detta möjligt? Vet att sänka taket hade varit bättre men det är inget alternativ för oss.
Tacksam för snabba svar o idéer
mvh
Citera
2015-02-05, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ystad84
Tjena
Antar frågan har ställts ett antal ggr. Men jag undrar om man kan fälla in spottar i befintligt tak. Sitter panel direkt på trädplankorna som skiljer taket mot vinden.
Innebär alltså att man får göra hål upp till vinden så kablar o sånt hamnar där.
Ät detta möjligt? Vet att sänka taket hade varit bättre men det är inget alternativ för oss.
mvh

Ring en Elektriker i ditt närområde. Det är fullt möjligt Ja men utförs det inte på rätt sätt så har du ju en brandrisk jag tvivlar på att försäkringen täcker en eventuell brand om du gjort elarbetet som ledde till branden.
Citera
2015-02-05, 15:02
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ystad84
Tjena
mvh
Det spelar ingen roll om du använder led eller vanliga spottar, du måste ha en luftspalt iaf. Att bara dra upp kablar till din spånisolerade vind funkar inte. Antingen får du gräva bort allt spån och regla/läkta om så att du får en luftspalt, eller också får du helt enkelt sänka takhöjden vilket är mycket enklare.
Citera
2015-02-05, 15:43
Medlem
Luftproblemen löser man ju lätt genom att montera burkar, låter ju som att man kommer åt uppifrån vinden rätt enkelt vilket elektrikern kommer tycka om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in