Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-02-22, 03:51
  #13
Medlem
Grattis! Vad ska diskuteras? Finns väl också trådar som tar upp om att röka te och andra saker.
Citera
2015-02-23, 04:53
  #14
Medlem
AcidGherkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Jag vill inte vara en besserwisser men däremot i all välmening lära dig någonting. När man talar om syntetiska cannabinoider (spice om du så vill) så är det viktigt att skilja mellan att det är kemiskt och syntetiskt. Alla droger är kemikalier men syntetiska cannabinoider är uteslutande syntetiska kemikalier.

Man brukar tala om:
  • Naturliga kemikalier → är kemikalier som förekommer i naturlig form, där framställningen sker av moder natur själv.
  • Syntetiska kemikalier → är kemikalier som är framställda av människan i laboratorium på artificiell väg. Framställningen av en kemikalie sker genom kemiska reaktioner där man utgår från en eller flera element för att framställa en alternativ kemikalie med andra egenskaper. Den sistnämnda - artificiellt framställda - kemikalien är således inte längre en naturlig kemikalie utan har blivit en syntetisk sådan, eftersom att någon har "tvingat" fram den.

För att ge enkla exempel relevanta för grundfrågan:

Cannabis, som innehåller i grova drag sextio olika cannabinoider, är en växtplanta vars cannabinoider som den innehåller faller in under skaran av naturliga kemikalier (THC, CBD med flera).

Syntetiska cannabinoider, som är enskilda cannabinoider och är beståndsdelarna i olika rökmixar, är kemikalier som är syntetiskt (alternativ: konstgjorda, artificiellt, manipulerade, tillverkade, förädlade - bara för att nämna några synonymer) framställda för att erfordra särskilda egenskaper.

Kontentan är således; cannabis innehåller kemikalier och rökmixar innehåller kemikalier - den förstnämnda plantan innehåller naturliga sådana och den sistnämnda innehåller syntetiska.

Hoppas att du finner detta intressant och lärdomsfullt och inte tar illa upp.
Det där visste jag redan min vän. När jag säger "kemiskt", "innehåller kemikalier", så bör folk förstå vad jag menar.
Citera
2015-02-23, 09:01
  #15
Medlem
noobz1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcidGherkin
Det där visste jag redan min vän. När jag säger "kemiskt", "innehåller kemikalier", så bör folk förstå vad jag menar.
Men detta är cannabinoid-forumet. Vi försvarar våra noider.

mvh
Citera
2015-02-23, 16:34
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcidGherkin
Det där visste jag redan min vän. När jag säger "kemiskt", "innehåller kemikalier", så bör folk förstå vad jag menar.

Jag ber om ursäkt för att jag missförstod, men lever på hoppet att någon annan kan ta lärdom av det jag skrev i sådana fall.
Citera
2015-02-23, 20:22
  #17
Medlem
ruttenfimps avatar
har rökt te i hekto mängder kan jag säga. Aceton och cannabinoider+te= spice mix. Vilket är otroligt vanligt när spicet var populärt, då jag själv använde mig av den metoden.

Peace
Citera
2015-02-25, 04:00
  #18
Medlem
AcidGherkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Jag ber om ursäkt för att jag missförstod, men lever på hoppet att någon annan kan ta lärdom av det jag skrev i sådana fall.
Skulle inte se det som ett missförstånd. Mer som en krock av något slag.
Citera
2016-03-22, 02:48
  #19
Medlem
AcidGherkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Jag ber om ursäkt för att jag missförstod, men lever på hoppet att någon annan kan ta lärdom av det jag skrev i sådana fall.

Citat:
Ursprungligen postat av AcidGherkin
Skulle inte se det som ett missförstånd. Mer som en krock av något slag.
HELVETE vilken moralhora jag framstod som här. Jag måste be om ursäkt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback