2015-02-07, 02:10
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dignitaer
Är det en sån här du menar?

http://www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/hifi/riaaforstarkare/hq-stereopre-ampwswitchauxin/103171.6883/

Nej. Phono är för låg nivå och aux in har nog ingen förstärkning alls. Du behöver en med justerbar förstärkning, se den jag länkade högre upp.

/capmac
Citera
2015-02-07, 02:15
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
något som förstärker DECIBEL ...

angående decibel vet jag att jag inte talar korrekt fackspråk då ordet decibel är väldigt ambiguöst men i sammanhanget blir det lättare att förstå.

Blir det enklare om man använder ord fel?

deciBel är inget man förstärker, utan beskriver hur mycket man förstärker (eller dämpar) något.

/capmac
Citera
2015-02-07, 13:34
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capmac
Blir det enklare om man använder ord fel?

deciBel är inget man förstärker, utan beskriver hur mycket man förstärker (eller dämpar) något.

/capmac
Nu märker du ord..

Jag vet mycket väl att decibel är fel ord, men i sammanhanget ansåg jag det lättare eftersom vilken butik som helst fattar vad man menar. Sen om det är ampere, impendans, dbu, dbv, känns som det kvittar i sammanhanget.

Om du inte går in till 4sound beblandar dig med eliten där kanske....

Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Det har väl att göra med att AUX-ingången inte är vidare förstärkt så att du inte ska blåsa sönder dina högtalare ifall du skulle koppla in en källa som pumpar in mer än skiten klarar?

det kan inte hända eftersom i princip alla förstärkare har säkringar som går, innan något hinner gå sönder.
Senast redigerad av J.Booze 2015-02-07 kl. 13:45.
Citera
2015-02-07, 13:43
Medlem
Slints avatar
Det har väl att göra med att AUX-ingången inte är vidare förstärkt så att du inte ska blåsa sönder dina högtalare ifall du skulle koppla in en källa som pumpar in mer än skiten klarar?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in