2015-02-04, 16:17
Medlem
Bullsquids avatar
Har fått mirtazapin 15mg mot sömnproblem och deppresion och ätit de ett tag nu.
de funkar faktiskt förvånansvärt bra att somna på då man blir sjukt trött efter någon timme

men min fråga är om det kan va farligt att ta vissa typer av droger när man går på mirtazapin
tar alltså 15mg till kvällen, vissa nätter behöver jag ingen utan kan sova ändå
Citera
2015-02-04, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Har fått mirtazapin 15mg mot sömnproblem och deppresion och ätit de ett tag nu.
de funkar faktiskt förvånansvärt bra att somna på då man blir sjukt trött efter någon timme

men min fråga är om det kan va farligt att ta vissa typer av droger när man går på mirtazapin
tar alltså 15mg till kvällen, vissa nätter behöver jag ingen utan kan sova ändå

Var riktigt försiktig med centralstimulerande och tram, egentligen bara trammet därför att mirtrazapinet i stort sett bara ser till att du får ett uteblivet/försämrat rus när du tar centralstimulerande, jag hade iaf varit försiktig med båda preparaten tsm med mirtrazapin.

Mvh
Citera
2015-02-04, 20:18
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Var riktigt försiktig med centralstimulerande och tram, egentligen bara trammet därför att mirtrazapinet i stort sett bara ser till att du får ett uteblivet/försämrat rus när du tar centralstimulerande, jag hade iaf varit försiktig med båda preparaten tsm med mirtrazapin.

Mvh

Vanligt tjack är inget problem ihop med mirtazapin, utsöndrar så lite serotonin o låga doser tramadol funkar också.

Se denna sida, mkt bra info om interaktioner mellan olika droger o mirtazapin.

http://wiki.bluelight.org/index.php/...gs#Mirtazapine
Citera
2015-02-06, 09:10
Medlem
Zicks avatar
Jag käkade lyrica med min mirtazapin och då fick jag hallisar, riktigt mysiga med. Annars har tjack alltid gått bra men kicken är inte lika skön och ATn inte lika jobbig enligt mig.
Citera
2015-02-07, 21:26
Medlem
Magnituds avatar
Intog 15mg mirtazapin dagligen, intog hög dos 5f-akb-48 och det vart en resa till sjukhus. Även fast jag intar en så låg dos så får jag episoder av andningsdepression under hela natten när jag inte intar dosen.

Har även testat ethylcaine, synthacaine, phenzacaine rock och thj-018 och mirtazapin slår ut allt. Mirtazapinet slår t.o.m ut alkoholen så mycket att jag helt enkelt inte blir berusad av alkohol vid intag av sprit utan tolerans. Var försiktig då mirtazapin+alkohol kan öka risk för en rad symtom som man inte vill uppleva. Mirtazapin torkar ut en totalt spelar ingen roll hur mycket man dricker. Ångrar det totalt och håller nu på att trappa ner från 15 mg vilket hittills tagit 4 veckor och är nu nere på ca 7,5mg. Mitt råd vore att testa andra antidepressiva framför denna RC medecin! denna är värst.
Citera
2015-02-08, 10:03
Medlem
Bullsquids avatar
Konstigt själv har jag inte upplevet något negativt alls med dem.
funkar utmärkt att somna på, sover bättre än på länge. Känner mig inte lika depp och har börjat äta mycket bättre än innan då jag knappt hade något aptit allt. har legat allt mellan 57-70kg nu och känner mig hälsosammare och ser friskare ut än då jag vägde lite över 60 runt ett långt tag

tramadol tar jag aldrig, sällan centralstimulata
tjack nån enstaka ggn, medikanet nån enstaka annars inget

min "main" drog är benso
och dricker rätt mkt alkohol med men brukar då undvika att ta de då jag kan somna utan när jag e full

tack för svar och den bra listan
Senast redigerad av Bullsquid 2015-02-08 kl. 10:13.
Citera
2015-02-08, 19:22
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zick
Jag käkade lyrica med min mirtazapin och då fick jag hallisar, riktigt mysiga med. Annars har tjack alltid gått bra men kicken är inte lika skön och ATn inte lika jobbig enligt mig.

Man kan få hallisar utav enbart mirtazapin, får det ofta, är en vanlig biverkning men endast i mörker.

Citat:
Ursprungligen postat av Magnitud
Intog 15mg mirtazapin dagligen, intog hög dos 5f-akb-48 och det vart en resa till sjukhus. Även fast jag intar en så låg dos så får jag episoder av andningsdepression under hela natten när jag inte intar dosen.

Har även testat ethylcaine, synthacaine, phenzacaine rock och thj-018 och mirtazapin slår ut allt. Mirtazapinet slår t.o.m ut alkoholen så mycket att jag helt enkelt inte blir berusad av alkohol vid intag av sprit utan tolerans. Var försiktig då mirtazapin+alkohol kan öka risk för en rad symtom som man inte vill uppleva. Mirtazapin torkar ut en totalt spelar ingen roll hur mycket man dricker. Ångrar det totalt och håller nu på att trappa ner från 15 mg vilket hittills tagit 4 veckor och är nu nere på ca 7,5mg. Mitt råd vore att testa andra antidepressiva framför denna RC medecin! denna är värst.

Vilka risker exakt?

Skumt, själv har jag tagit mirtazapin länge o det har aldrig påverkat min effekt när det gäller GABA droger som alkohol, benso, GHB etc.

O vadå RC medicin? Mirtazapin är ingen RC, har funnits bra länge med god effekt o få biverkningar.
Senast redigerad av Slingshot 2015-02-08 kl. 19:25.
Citera
2015-02-08, 20:33
Medlem
Magnituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Man kan få hallisar utav enbart mirtazapin, får det ofta, är en vanlig biverkning men endast i mörker.

Vilka risker exakt?

Skumt, själv har jag tagit mirtazapin länge o det har aldrig påverkat min effekt när det gäller GABA droger som alkohol, benso, GHB etc.

O vadå RC medicin? Mirtazapin är ingen RC, har funnits bra länge med god effekt o få biverkningar.

Jag har antagit att det är det då jag funnit det i flera listor av "nya rc substanser". Sedan har jag antagit att inte tillräckligt med forskning genomförts.

Ok.. för mig så utesluter mirtazapin alkoholens effekt totalt vid såna doser alkohol som jag definitivt annars blivit väldigt packad av.

Har du upplevt hallisar under påverkan eller under tiden du inte tagit mirtazapin då (AT)? Var du i helt vanligt tillstånd då? Har själv upplevt att hallisar börjat komma krypandes men har liksom flytt från det då.. det måste väl ändå vara skräckhallisar som kommer krypandes tänker jag
Senast redigerad av Magnitud 2015-02-08 kl. 20:41.
Citera
2015-02-08, 21:24
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnitud
Jag har antagit att det är det då jag funnit det i flera listor av "nya rc substanser". Sedan har jag antagit att inte tillräckligt med forskning genomförts.

Ok.. för mig så utesluter mirtazapin alkoholens effekt totalt vid såna doser alkohol som jag definitivt annars blivit väldigt packad av.

Har du upplevt hallisar under påverkan eller under tiden du inte tagit mirtazapin då (AT)? Var du i helt vanligt tillstånd då? Har själv upplevt att hallisar börjat komma krypandes men har liksom flytt från det då.. det måste väl ändå vara skräckhallisar som kommer krypandes tänker jag

Har upplevt det under intag utav mirtazapin vid läggdags i mörker.
Citera
2015-02-10, 18:52
Medlem
Bullsquids avatar
Hallisar? kan ni utveckla?
ni kan inte mena livliga drömmar, det har jag då verkligen haft det senaste....i princip varje natt
innan jag börja med den hade jag mest mardrömmar, om jag ens fick nån sömn överhuvudtaget så för mig är det riktig kanon medicin. de enda sk "biverkningar" den ger som jag upplevt är ju just vad jag söker framförallt trötthet som gör att man somnar och sen ökad aptit som gör att jag äter bättre än på flera år.

blir det jobbigt att sluta med till sommaren?
är bara deprimerad på vintern och hösten...kan jag bara klippa dosen direkt
eller blir det nån slags at då? går alltså på allra lägsta som var typ 7mg per natt
Citera
2015-02-11, 00:58
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Hallisar? kan ni utveckla?
ni kan inte mena livliga drömmar, det har jag då verkligen haft det senaste....i princip varje natt
innan jag börja med den hade jag mest mardrömmar, om jag ens fick nån sömn överhuvudtaget så för mig är det riktig kanon medicin. de enda sk "biverkningar" den ger som jag upplevt är ju just vad jag söker framförallt trötthet som gör att man somnar och sen ökad aptit som gör att jag äter bättre än på flera år.

blir det jobbigt att sluta med till sommaren?
är bara deprimerad på vintern och hösten...kan jag bara klippa dosen direkt
eller blir det nån slags at då? går alltså på allra lägsta som var typ 7mg per natt

Alltså gått på mirtazapin länge o då o då kan man få hallisar fast då i enbart mörker, är en biverkning i Fass o många första generations antihistaminer ger hallisar i högre doser o mirtazapin påverkar antihistamin receptorn mkt starkt därav den är så sederande, speciellt på doserna 7,5 —15 mg.

Nej brukar gå bra att sluta CT med mirtazapin utan några större bekymmer, mkt värre med SSRI o liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in