2015-02-04, 15:34
Medlem
Jag undrar hur drickandet ser ut hos alkoholister som ligger sjuka i inluensa eller någon annan sjukdom som får en att må riktigt dåligt. Avhåller ni er från sprit då, eller kör ni på som vanligt? Suget måste väl i alla fall avta.
Citera
2015-02-04, 15:45
Medlem
ascHacks avatar
Nu är jag inte renodlad alkoholist, men på god väg. Jag brukar ta mig några glas av en rökig whisky, det hjälper mig.
Citera
2015-02-04, 15:47
Medlem
Ravenboxs avatar
När jag hade körtelfeber aka. kyssarsjukan gick jag ut 3ggr/veckan som vanligt, festade för minst 1000kr varje utgång.
Kom ihåg att jag försökte mig på ett fyspass i samma veva och svimma och fick hjärtproblem i samband med det..
Inget att rekommendera.
Citera
2015-02-04, 16:54
Medlem
När man ligger däckad med hög feber kan man väl ändå inte känna sug efter alkohol. Men det kanske blir ännu värre om man får abstinensbesvär på det.
Citera
2015-02-04, 19:07
Medlem
Rebelxs avatar
Man dricker som vanligt.
Om man inte gör det är man inte värd att kalla sig alkoholiserad.

Kanske inte behöver gå ut på krogen men ett proffsfyllo går inte på krogen annars heller det är för dyrt.
Citera
2015-02-04, 20:16
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batik
När man ligger däckad med hög feber kan man väl ändå inte känna sug efter alkohol. Men det kanske blir ännu värre om man får abstinensbesvär på det.

Klart du kan eftersom alkohol är fysiskt beroendeframkallande.
Citera
2015-02-04, 20:59
Medlem
FE-ANALYSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batik

Man dricker lite mindre eller inget alls, det stora problemet är när man får alkoholrelaterade sjukdomar eller skador och måste uppsöka läkare. Rätt många alkoholister/missbrukare är av uppenbara skäl inte helt ärliga när det gäller sin beroendeproblematik vilket kan leda till att dom också får en felaktig vård.
Citera
2015-02-05, 10:04
Medlem
Antingen fortsätter man att dricka eller så hamnar man på avgiftning/sjukhus.
Citera
2015-02-05, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa66
Antingen fortsätter man att dricka eller så hamnar man på avgiftning/sjukhus.

På grund av abstinensen? Slutar man dricka blir man alltså ännu sjukare. Vilket jävla dilemma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in