Citat:
Ursprungligen postat av
Celeno
Jag vill inte ha mer än 1/3 i Sverige och kommer antagligen inte att köpa mer AZ på ett tag. Börjar bli smått skeptisk till det här landet, vem vet vad regeringen hittar på härnäst

. Sen hur jag skulle fördela AZ och Spiltan i den tredjedelen vet jag inte, antagligen 50/50. Enklast så.
I övrigt hade jag bara kört på LF Global, och det gör jag ju också

Skulle nån sätta en pistol mot huvudet så hade jag väl köpt en Asienfond, en sisådär 15% så blir det balans med Europa.
Plusetta, tänkte på det när du skrev
Citat:
Ursprungligen postat av
Celeno
Tillräckligt nära varandra för att det är slumpen som avgör vilken som går bäst.
Själv funderar jag på att fly skiten (Hade jag varit rik och lyckad känns ju USA som stabilast. Eller dra till Asien och bo var fan som helst.)
Ta alla människor som har köpt tokdyra hus med höga lån som de kan betala nu och som känner sig rika (?) som kan köpa så dyra hus.
Plus lite lägre än världens högsta skatter men med saker utsålda och en budget på minus där det skall spenderas ännu mer och massinvandringen är helig och får kosta vad den vill och göra vad den vill med landet.
Hur blir det om folk kommer på att de inte har råd med sådana hus eller räntan stiger? Hur är då viljan att betala infrastruktur och bostadsbyggande åt invandrarna som man sedan skall finansiera?
Hela idén med välfärdsstat och öppna gränser är ju helidiotisk. Sedan får väl random rom/muslim/kommunist/miljömupp stå och traggla bäst den vill om mänskliga rättigheter som minsann skall garantera hela världen ett hus, mat och skolgång i Sverige (Det står även något om slaveri i dem..)
Man kan ju undra om tanken är att vi skall ha ett välfärdssamhälle då med och till världens högsta skatter igen eller om vi skall skita i det och låta folk bli utslagna, ha ett ojämlikt samhälle och ghetton och konflikter.
Jag hade gärna sluppit eländet.