2019-03-06, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Pappan är norsk medborgare.
Skråmos medlemskap är vad som spelar roll. Knepigt. Dock hade hans fru medlemskap också.

Läste tidigare att det inkommit rapport om att irakierna och kurderna torterar IS-barnen. Utgår ifrån att sådant även gäller IS egna barn och att de även i lägre åldrar utsätts för särskilt dålig hantering. Och det är poängen. Barn med medborgarskap och anknytning till Sverige ska skyddas av det svenska samhället oavsett vad föräldrarna gjort eller vilka de är.
Citera
2019-03-06, 20:48
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Men nu får han ju en nystart liksom. Barnen som äntligen får gå i skola här och en ny chans. Nu hoppas vi att dom når en svensk ambassad (bussar) så att Skråmo får komma hem och bli dömd här liksom och hans barn hamnar i skola eller förskola.
För det första kan han inte dömas i Sverige, världens naivaste land har inga lagar för det. Sedan är han norrman och bör få sitt straff där, kan bli över fem år. Förhoppningsvis kan han sedan förhindras att ta sig till Sverige. Om vi orkar stifta lagar under tiden.
Citera
2019-03-06, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Släkten vill tydligen ha hem dem så då kan de väl hämta dem. De är redan förlorade och kommer att göra sig bra i de utanförskapsområden där de hamnar.
Vi måste förmodligen försörja dem som du skriver och sedan acceptera att de mördar oss i detta land utan skydd för den vanlige knegaren.
Säg inte det. Vi har en politiker, känd för sitt twittrande, vars föräldrar ingått i en terroristgrupp (MEK) och som själv levt sina första år i den sektliknande gruppen. Sedan skickades han till sin släkt i Sverige, trots att han varken var svensk medborgare eller hade uppehållstillstånd här. Sverige tog hand om honom då han var ett ensamkommande barn. Han blev inte terrorist, men definitivt har han en del att ta itu med, när det gäller impulskontroll och förmåga till empati. Det är klart att att det kan bli svårt för IS -barnen att acklimatisera sig i Sverige. Hur små de än är så bär de med sig trauman för sina tidigare år i Syrien. Men det innebär inte att de per definition hamnar i utanförskapsområden. Allt handlar om hur Sverige förmår att hand om dem.
Senast redigerad av nantale 2019-03-06 kl. 21:03.
Citera
2019-03-06, 20:56
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
Skråmos medlemskap är vad som spelar roll. Knepigt. Dock hade hans fru medlemskap också.

Läste tidigare att det inkommit rapport om att irakierna och kurderna torterar IS-barnen. Utgår ifrån att sådant även gäller IS egna barn och att de även i lägre åldrar utsätts för särskilt dålig hantering. Och det är poängen. Barn med medborgarskap och anknytning till Sverige ska skyddas av det svenska samhället oavsett vad föräldrarna gjort eller vilka de är.

"Anknytning" är ett vidrigt ord, speciellt i världens naivaste land. Alla verkar ha anknytning hit, framförallt terrorister.
Vad gäller barnen måste de adopteras bort. Att låsa in dem i förorterna med konverterade släktingar går inte.
Citera
2019-03-06, 21:01
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Att avrätta någon är exakt medeltid... Det var det första man gjorde då.
Var skulle någon ta vägen om de sitter fastbundna med ett "rör" i armen tycker du?
Deras brott mot mänskligheten ger inte dem rätt att få som de vill någonstans!
Väljer man att döda folk beroende på deras tro så får man vara beredd att ta det ultimata straffet också, döden är INTE det ultimata straffet...
Finns massor av civiliserade länder med dödsstraff, se bara på Singapore som är ett jättefint land. Att tortera folk och avrätta med olika bestialiska metoder däremot är sånt de höll på med på medeltiden och bara sånt som muslimer och andra idioter håller på med. Vi har redan befolkningstillväxt i världen som är ett mycket stort problem. De här människorna har inget att tillföra det är bara avliva så att de inte kostar mer. Det är rationellt.
Citera
2019-03-06, 21:23
Medlem
Citat:
"Anknytning" är ett vidrigt ord, speciellt i världens naivaste land. Alla verkar ha anknytning hit, framförallt terrorister.
Vad gäller barnen måste de adopteras bort. Att låsa in dem i förorterna med konverterade släktingar går inte.
Det är människor som rest här ifrån så ja, de har anknytning till Sverige liksom medborgarskap oftast. Jag upplever att motargumenten är vad som bygger på naivitet och känslor. Jag har redan innan den här rapporten kommit uttalat mig och håller fast vid mina åsikter. Att jag uttalar mig emot den antirasistiska ideologin beror på just dessa kärnfrågor av djup rasism att anse att barn kan utsättas för vad som helst, särskilt om det sker utomlands liksom "försvinna" bara du är icke etnisk svensk och även att det är skamligt att vi har ostraffade krigsförbrytare fria på våra gator. Behåll du dina floskler om pk när du citerar mig. Jag är sedan länge någon som öppet är kritisk till samhällets syn på invandring, rasism etc och följer inte samma ramar. Att ni idag tycker att samma saker jag sagt i otroligt många år, är problem är inte mitt problem eftersom det inte är jag som inte velat ha en förändring kring dessa frågor. Att outredda människor får barn medan jag själv inte skulle gå igenom är en vansinnig kvotering och särbehandling av invandrare där de återigen inte behöver följa samhällets normer gällande barn. Självklart anser jag att dessa barn bör placeras med väl etablerad medelklass som antingen är särskilt bra familjehem med mycket goda resultat eller att de ska sättas hos adoptivföräldrar och att även om adoption inte kommer kunna vara möjligt, ska det vara placeringar som ämnar bestå till vuxen ålder och likvärdig i stabilitet.
Citera
2019-03-06, 21:45
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Det är människor som rest här ifrån så ja, de har anknytning till Sverige liksom medborgarskap oftast. Jag upplever att motargumenten är vad som bygger på naivitet och känslor. Jag har redan innan den här rapporten kommit uttalat mig och håller fast vid mina åsikter. Att jag uttalar mig emot den antirasistiska ideologin beror på just dessa kärnfrågor av djup rasism att anse att barn kan utsättas för vad som helst, särskilt om det sker utomlands liksom "försvinna" bara du är icke etnisk svensk och även att det är skamligt att vi har ostraffade krigsförbrytare fria på våra gator. Behåll du dina floskler om pk när du citerar mig. Jag är sedan länge någon som öppet är kritisk till samhällets syn på invandring, rasism etc och följer inte samma ramar. Att ni idag tycker att samma saker jag sagt i otroligt många år, är problem är inte mitt problem eftersom det inte är jag som inte velat ha en förändring kring dessa frågor. Att outredda människor får barn medan jag själv inte skulle gå igenom är en vansinnig kvotering och särbehandling av invandrare där de återigen inte behöver följa samhällets normer gällande barn. Självklart anser jag att dessa barn bör placeras med väl etablerad medelklass som antingen är särskilt bra familjehem med mycket goda resultat eller att de ska sättas hos adoptivföräldrar och att även om adoption inte kommer kunna vara möjligt, ska det vara placeringar som ämnar bestå till vuxen ålder och likvärdig i stabilitet.

Oavsett vad du och jag diskuterar här så tror jag att den stora svenska dumheten(floskel?) sakta kommer att frätas bort av de senaste och kommande 4-5 årens händelser. Terrorister från våra förorter härjar i hela världen. Fler bomber exploderar och fler skjuts ihjäl per kapita än någonstans i den utvecklade världen. Det kommer att ta kål på naiviteten och DET ÄR DEN STORA VINSTEN.
Citera
2019-03-06, 21:48
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Säg inte det. Vi har en politiker, känd för sitt twittrande, vars föräldrar ingått i en terroristgrupp (MEK) och som själv levt sina första år i den sektliknande gruppen. Sedan skickades han till sin släkt i Sverige, trots att han varken var svensk medborgare eller hade uppehållstillstånd här. Sverige tog hand om honom då han var ett ensamkommande barn. Han blev inte terrorist, men definitivt har han en del att ta itu med, när det gäller impulskontroll och förmåga till empati. Det är klart att att det kan bli svårt för IS -barnen att acklimatisera sig i Sverige. Hur små de än är så bär de med sig trauman för sina tidigare år i Syrien. Men det innebär inte att de per definition hamnar i utanförskapsområden. Allt handlar om hur Sverige förmår att hand om dem.

Det måste skiljas från sina släktingar som är konvertiter och placeras utanför ett no go område. Då möjligtvis.
Citera
2019-03-06, 22:05
Medlem
Citat:
Oavsett vad du och jag diskuterar här så tror jag att den stora svenska dumheten(floskel?) sakta kommer att frätas bort av de senaste och kommande 4-5 årens händelser. Terrorister från våra förorter härjar i hela världen. Fler bomber exploderar och fler skjuts ihjäl per kapita än någonstans i den utvecklade världen. Det kommer att ta kål på naiviteten och DET ÄR DEN STORA VINSTEN.
Världen blir bara bättre och bättre. Däremot upplever jag personligen att Sverige blir sämre och med fasa gissar jag mig till hur det kommer se ut om 20-år. Stryker jag mina personliga känslor och då oavsett de positiva och de negativa gällande mitt land och samhälle, står jag främst på barnens sida. Det gäller oavsett vilka barn, åtminstone hittills och att Sverige ska ha ett fungerande barnskydd är prioriterat ämne för mig. Ja vi kommer ha andra problem än tidigare och mycket har folk blundat för. Nazister i Sverige har exempelvis fått överdrivna proportioner i debatterna eftersom folk som mottog hat inte ville se sådant från andra håll o det är allt tystare ju mer näthatet exploderat. För hat är hat oavsett hur den som hatar identifierar sig. Jag har dock aldrig varit rädd för nazister och jag är lika lite rädd för islamister. Jag ser extremism som ett naturligt samtidsfenomen iom globalisering och därmed svårare för länder i fred att hålla ifrån dem. Vill folk ha ihjäl en, kommer de alltid hitta på en ursäkt för att legitimera sådana känslor. Självklart vill jag leva men jag är inte och har inte varit rädd för de här muslimska idéerna. De färgar inte min syn på mitt liv, land och samhälle. Som kristen svensk är det omöjligt att inte protestera mot att människor vill lämna de här barnen åt fasansfulla öden. Du behöver inte oroa dig så mycket eftersom ditt liv är farligare till vardags än vad du riskerar att dö i terrorattack och även om jag inte är särskilt praktiserande, insatt som kristen så är jag sannolikare en måltavla som kallar mig kristen, än vad någon anonym människa som har svårt med förändringar (inget illa med det då vi alla behöver anpassa oss). Om du bara ligger lågt och inte tycker så mycket, riskerar du inte heller något. Och förövrigt så är det muslimer själva som lever som mest utsatta när det dyker upp extrema grupper inom islam. Jag diskuterar barnen här, inte så mycket rädslan. Det blir som att lyssna på hon Dominka Peczynski de är ett hot mot mig... (gällande rasism) Allt ont i ett samhälle cirkulerar inte kring en fråga eller individers rädslor även om de givetvis är förståeliga. Det finns fler aspekter och perspektiv.När det gäller så har människor alltid anpassat sig till extrema förhållanden också. Din fruktan innan är värre än när det är verkligt.
Senast redigerad av Utlovad 2019-03-06 kl. 22:10.
Citera
2019-03-06, 22:27
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Världen blir bara bättre och bättre. Vill folk ha ihjäl en, kommer de alltid hitta på en ursäkt för att legitimera sådana känslor. Självklart vill jag leva men jag är inte och har inte varit rädd för de här muslimska idéerna. Om du bara ligger lågt och inte tycker så mycket, riskerar du inte heller något. Och förövrigt så är det muslimer själva som lever som mest utsatta när det dyker upp extrema grupper inom islam.

Världen blir bättre men inte Sverige.

Jag bor nära Malmö och där kan man inte längre förflytta sig hur som helst, speciellt inte om man är kvinna. Det finns anledning att vara rädd så snart mörkret faller på och det gäller alla. Detta är en kraftig försämring.

De som lider mest här är judarna, offer för musselmanernas hat. Inte Muhammeds följare. Oerhört pinsamt för Sverige.
Citera
2019-03-06, 22:34
Bannlyst
Citat:
Släkten vill tydligen ha hem dem så då kan de väl hämta dem. De är redan förlorade och kommer att göra sig bra i de utanförskapsområden där de hamnar.
Vi måste förmodligen försörja dem som du skriver och sedan acceptera att de mördar oss i detta land utan skydd för den vanlige knegaren.

Tycker man ska fråga svenska folket "rösta" om vi vill ha tillbaka smutset för ser ingen renodlad svensk utan bara massa sandnegrer. Svensk medborgarskap är bara ett värdebebis vilket inte är värt mycket här i landet. Har man nu begått brott i landet man befinner sig så ska man straffas lika väl i samma land. Eller det gäller inte terrorister ?
Citera
2019-03-06, 22:39
Bannlyst
Citat:
Barn till svenska medborgare har Sverige absolut allt att göra med.

Nej inte om man avsagt sig medborgarskapet plus fött 3 ungar nere i kalifatet. Tycker de första fyra ungarna ska dräpas då de är över 4år och själva hållt i vapen och knivar mot folks halsar...
Man behöver inte ta till våld utan tryck in en cyanid kapsel i flabben, smärt fritt och död inom 2 sekunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in